Keyiflice okuyun la
Yorumlarınızı bekliyorum
📍
Masada herkes farklı konulardan konuşup gülüşüyordu, haftaya bu koca aileye yeni bir gelin gelecek, bir hafta düğün yapılacaktı. Herkes şen, mutluydu.
"Vallahi Ümmü ne akıllı kadın öyle! Kaptı gül gibi kızı ne yaptı etti aldı oğluna." Füsun hanım iç çekerek konuştu, onun nasibine anca böyle bir erkekten bozma düşmüştü. Kandemir imalı sözleri duyar duymaz kaşlarını çattı.
"Komşunun gülüne bu kadar özenirsen evdeki gül batar anne, söylediklerine imalarına dikkat et." Ramazan'ın başı eğik sakince dinliyordu herkesi. O kimseye karışmaya niyetli değildi, yemeğini yiyecek çayını içecek ve gece kocası tarafından sevilmeyi bekleyecekti.
O kendi mesaisini çok seviyordu.
"Bir şey mi dedim oğlum ben şimdi? Alt tarafı gül gibi kızı dedim. Hem bizim evdeki olsa olsa soğan otu olur değil gül." Hurşit ağa boğazını temizledi. "En azından kaktüs değil değil mi hanım? Rahatsızlık vermiyor. Hem oğlun da soğan hastasıymış ki hiç gülü aramıyor."
Evde dil birliği yaparak yavaş yavaş alt edeceklerdi Füsun hanımı. Kadının şimdi tüm morali yerle bir olmuş tabağına dönmüştü. Kandemir sakince fazla ilgili durmayarak oğlana döndü.
"Yemeğini yediysen odaya." Sesi sert değildi belki ama özlemini belli etmemek adına aceleciydi. Sabahtan beri çalışıyordu ve eve gelir gelmez masaya oturmuşlardı. Bir kez bile oğlanı gülüşünden öpememişti. Ramazan nefes aldı bir kez, ardından yavaşça elindeki kaşığı tabağın kenarına bıraktı.
Çoktan doymuştu, kocası onu odaya gönderdiği için de mutluydu fakat belli etmemeliydi. "Doydum ağam..." başı önde ayağa kalktı ve odasına doğru yürümeye başladı. Zeran ve Kandemir göz göze geldi, genç adam eşinin ardından bakıp hemen gitmemek için kaşığını sıktı elinde.
"Yarın Üner gelecek abicim, malum bir kaç aya bizim de düğünümüz var. Ramazan'ı yarın bana ver de alışveriş yapalım." Bu da Kandemir'le yaptığı bir oyundu. Yarın oğlanı dışarıya çıkarıp Kandemir'e getirecek, genç adam da eşiyle şehir merkezinde güllerle çevrili bahçede yemek yiyecekti. İki gün önceden mekanı hazırlatmış, ıspartadan 10 bin gülü kamyonla getirtmişti.
"Ne alışverişi kızım, hiçbir yere çıkamaz." Kandemir sanki hiç istemiyormuş gibi tersledi kardeşini. Zeran ise durumu bildiğinden hiç umursamadı onu. "Ay abi yani sen de, sevmiyorsun ki zaten oğlanı millet görse ne görmese ne yani değil mi?"
Kandemir olabildiğince sakin olmaya çalışıyordu, kardeşinin onu kışkırtacağını anlamıştı fakat bunu hemen yapacağını düşünmemişti. "Zeran... Nikahımız var mı güzel kardeşim? Var, bitmiştir." Hurşit Ağa'nın kardeşinin gelinleri kıkırdamaya başladı.
"Çocuk yapmadan Kandemir Ağa'nın gönlünü yaptı Ramazan." Bir gelin öbürüyle sessizce konuşsa da masada duyuldu hemen. "Ne diyorsun sen edepsiz!" Füsun hanım hışımla kalktı. Çok sinirlenmişti bu duruma.
"Hah siz şimdi kavga edin, ben doydum." Kandemir ağzını sildi ve ayağa kalktı, Zeran da adama eşlik etme adına ayaklandı. "Abi önce bir izin mi versen bize hani?" Kızın imalı lafıyla Kandemir ofladı, gönlü yokmuş gibi eliyle kardeşini iteledi.
"Çok kalmak yok ama tamam mı? Sırf sen yalnız kalma diye izin veriyorum bak!" Zeran neşeyle gülümsedi, kavga eden aile bireylerini umursamadan ikisi de odalarının olduğu kata çıktı.
"Bana bak Zeran güzelime sürpriz yapacağım ağzından kaçırdığın an elime alırım seni. Sabah ben gidince söylersin hazırlanır o da, çok güzel giydirme kıskanıyorum üzülmesin diye belli edemiyorum." Kardeşini bir bir tembihlerken onu içeride masumca bekleyen oğlan elleriyle oynuyordu.
Öğlene yakın adet olmuştu, kayınvalidesinden adet oluşunu saklamak o kadar zordu ki ağrılar içinde kıvranırken dahi yüzünü sabit tuttu. Yarın sabah bugünkü bezlerini yıkayacak, kadın görmeden kurumasını sağlayacaktı.
Kapıda kardeşiyle konuşan Kandemir arkasını dönüp odaya gidecekken kız kardeşi tuttu kolundan. "Abi her şey iyi güzel hoş ama Ramazan adet oldu bugün, saklamak ne kadar zordu annem onu hep izlerken biliyor musun? Madem tüm yerleri arsaları malları aldın, al git oğlanı buradan. Yok gebeymiş yok değilmiş oyunu falan bırak."
Genç adam sıkıntıyla nefes aldı, hayatının son 5 yılı ne zordu öyle.
"Zeran aşiret üyeleri şimdi bile Ramazan'dan çok rahatsız, küçücük yanlışta öldürmek istiyorlar onu. Ben şimdi başımı alıp gitsem kaç gün koruyabilirim onu, en yakınına bile güvenemezsin Zeran. Ben salak mıyım onu bu cehennemde tutuyorum, en güvenli yer babamın olduğu yer."
O da biliyordu biricik sevgilisini alıp da gitmeyi, fakat oğlan yalnız kaldığı an öldürürlerdi. Tek bir dikkatsizlik Ramazan'ın ölümüne neden olabilir her daim. O nedenle kıpırdayamazdı, en güvenli yerdeydi güzel eşi.
"Haklısın ama annem? Kabus gibi çöküyor üstünüze." Zeran endişeliydi, annesi her an bir şey yapacak gibi duruyordu. " Onu da sen engelleyeceksin Zeran, boşuna mı evde duruyorsun? Bak güzelim, eğer benim güzelimin canı yanarsa herkesi yakarım."
Şimdi içeriye girip güzel sevgilisinin o ağrıyan karnının her tarafını öpecekti. Karnının ağrıdığını da laf arasında eşi söylemişti ona.
"Ya bi git de anneme anlat bu lafları. Malum kök söktürüyor bize." Zeran hıhlayarak odasına girdi, o her şeyden önce Ramazan'ın iyiliğini düşünüyordu. Kandemir ulan diyerek kendi odasına girdi, birden eşinin hoş kokusu vurdu burnuna, gözlerini kapatıp içine çekti kokuyu.
"Bir de cennet için ölmek gerekir derler, bakıyorum sana cennetteyim." Koltukta gözlerini kocaman açarak ona bakan oğlan karşısında dili nasıl çözülmesindi ki zaten! "Ya Kandemir..." adetken pek hareket edemiyordu ve bu evde ilk adetiydi.
"Gel bakalım nergis çiçeğim, azıcık seveyim seni." Gömleğinin iliklerini çöze çöze yanaştı oğlana. "Ama olmaz, ben şey oldum ya kokarım hep." Kandemir duraksadı, o ne demekti öyle.
"Asla kokmuyorsun bunu diyeyim de önce, bok bile koksan kokan senden ben razıyım. Sakın kendini benden uzak tutma külahları değişiriz." Oğlanın yüzüne yayıldı yine kırmızılıklar. "Kokmuyom mu yani?"
"Mis gibi kokuyorsun, şimdi hemen kucağıma gelin küçük bey yoksa kan çıkacak!"
"Ya aptal kan çıkıyo zaten şuan." Bu adam da ne dediğini bilmiyordu hiç!
"Biraz daha çıkar o zaman."
"Ya of Kandemir of!"
📍
Bölüm nasıldı?
Tikandim sanki biraz...
Sizi seviyorum ♥️🌼
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ölünün Yası
General Fiction..... interseksüel birey içerir. Ramazan'ın içindeki duygular coşarken ağlamamak için başını gökyüzüne çevirdi. "Onun o çatık kaşları bir seni görünce yumuşardı, onu niye ebedi bir yalnızlığın ortasında bıraktın?" Gözleri doluyordu artık. ..... mpreg