8 Malam, Cikgu Azura baru saja sampai ke rumah sewanya. Dia melihat rumah itu sudah gelap. Hanya lampu oren jalan saja yang menerangi kawasan. Mungkin orang atas sudah mulai tidur. Di kawasan kampung sememangnya waktu tidur adalah awal berbanding bandar bandar besar yang kehidupannya 24 Jam. Keretanya diberhentikan di pondok parkir yang disediakan oleh Hamdan.
Cikgu Azura masih tidak mematikan enjin. Dia duduk aebentar di dalam kereta. Meninggalkan segala penat lelah bekerja dan suasana negatif didalam kereta. Sudah menjadi kebiasannya tidak membawa urusan kerja sehingga ke rumah walaupun dia bersendirian.Segala kerja menanda buku pelajar telah dihabiskan di biliknya di Makmal 1.
Mengingatkan kembali apa yang terjadi tengahari tadi, Cikgu Azura menghela nafas panjang. Tidak patut dia memancing Sam sebegitu oleh kerana dia yang kesunyian. Profesinya sebagai warga pendidik akan tercalar jika Sam memberitahu pada pelajar lain. Oleh kerana stress memikirkan hal itulah yang membuatkan Cikgu Azura pulang lewat hari ini. Dia mengambil udara segar dengan berjalan jalan di dalam Mall di Johor Bahru.
"Klackk..."
Pintu kayu dibuka, Cikgu Azura menghidupkan lampu, dia semenjak kecil sudah terbiasa tidak bergelap sehingga terbawak ketika sudah berkahwin. Jika berjimak bersama suaminya pun dia tetap membuka lampu. Cikgu Azura takut akan kegelapan. Dia kemudiannya duduk di sofa diruang tamu. Perutnya masih kenyang memakan Mee Kari di Secret Recipe tadi. Untung saja Kak Liza pembantu makmal mahu menemaninya.
Akibat kepenatan, Cikgu Azura segera mendapatkan tuala, dia membuka semua pakaiannya dibilik dan hanya berkemban kain batik menuju ke bilik air. Dia mahu segera mandi dan tidur. Terlalu banyak perkara yang difikirnya pada hari ini.
Bilik airnya yang bersambung didapur betul2 dibawah bilik air rumah diatas, sepertimana bunyi katil Kak Ida bole didengar begitu juga deruan air mandi dari rumah Kak Ida. Cikgu Azura jarang berjumpa Kak Ida kerana dia selalu keluar awal menghantar jualannya ke kedai. Sedangkan Zamri pula berputar alam dengan manusia biasa. Disaat orang lain tidur dia berjaga,disaat orang mencari nafkah dia pula yang tidur.
Cikgu Azura membuka pili air, airnya deras mengalir kerana Hamdan telah memasang pam air di paip luar. Dia yang hanya berkemban bersedia untuk mandi, sudah dari kecil ibunya mengajar agar tidak mandi berbogel, paling tidak memakai kain batik.
"Brummm...bruumm.."
Berderau air menuruni tubuh Cikgu Azura. Kesejukaan air kampung menyerap ke setiap inci rongga kulitnya. Kepenatam akibat kerja pada hari ini sirna bersama air kotoran yang jatuh dari tubuhnya. Cikgu Azura menikmati beberapa jirusan sebelum membersihkan dirinya dengan sabun mandi. Sabun palmolive merah sangat serasi dengan tubuhnya. Semasa sedang asyik membersihkan diri,cikgu Azura mendengar bunyi pintu bilik air dibuka. Beberapa derap bunyi tapak kaki jelas kedengaran dari atas. Cikgu Azura memperlahankan jirusan airnya,telinganya dipasang, mencuri dengar suara di atas kepalanya.
"Oouhh..sedapp sayangg...dekat bilik air pulak yee..."
"Tapp..tappp..tappp.."
Bunyi empat tapak kaki berjalan masuk ke bilik air.
"Ahhhh...ahhhhh...mcm tu sayang..kat tempat tadi...ahhh.."
"Papp...pappp..papp.."
Cikgu Azura untuk kesekian kalinya mendegar suara berjimak pasangan jiran diatas. Dia kenal betul suara Kak Ida disebabkan semalam juga suara yang sama merayu agar dipuaskan. Cikgu Azura menggelengkan kepala. Dia ketawa kecil mendengar suara Kak Ida. Bertapa beruntungnya jiran diatas yang saban malam disetubuhi oleh sang suami. Sedangkan dia ditinggal sepi demi yang namanya pengorbanan kepada pertiwi.
Cikgu Azura menutup pili air agar semakin jelas bunyi desahan Kak Ida. Suara Kak Ida tidak berhenti mengerang kesedapan. suaranya membuatkan mana2 yang mendengarnya pasti terangsang. Cikgu Azura tidak terkecuali.
YOU ARE READING
Embun
RomanceSetenang Embun di pagi hari, Kehidupan yang penuh onak dan duri. Terdidik dari kecil,kebiasaan menjadi kegilaan. Cerita Remaja menikmati perhiasan Dunia. Wanita