Pintu kereta Cikgu Azura aku tutup perlahan. Keretanya berjalan meninggalkan aku di tepi jalan. Aku mengarahkan tujuan aku ke Cybercafe di pekan. Dalam perjalanan aku tersenyum sambil mengeluarkan gumpalan duit yang aku terima dari Cikgu Azura.
"Samm..nanti awak pergi beli kondom ya..nah duit..."
"Kena pakai kondom ke cikgu..hehe"
"Cikgu tengah subur ni...nanti jadi lain plak.."
"Jadi macam mana cikgu..tak faham.."
"Tak apa..awak beli dulu..cikgu rasa saiz awak paling besar tu..hehe.."
"Hahaha...okay cikgu..duit lebih esok saya pulangkan.."
"Takpe Samm..awak amik..jangan balik lewat sangat tau.."
"Alrite cikguu..tak sabar nak jumpa cikgu esokk.."
"Hehe..cikgu punn..byee sayangg cikgu..."
Ucapan sayang yang dihiasi lenggok manja daripada cikgu sendiri membuatkan hari ku gembira. Aku menoleh mencari kedai serbaneka yang berdekatan. Terlihat Speedmart yang berada dihujung lot bangunan kedai 3 tingkat.
Aku mundar mandir di dalam kedai, mencari waktu yang sesuai untuk membeli kondom kerana terlalu ramai pelanggan yang sedang beratur di kaunter bayaran.
"Eh budak lagi nak buat apa beli ni.."
"Errr..."
Aku terkedu menahan malu ditegur sedemikian rupa oleh penjaga kaunter. Seorang wanita sebaya kak Ida. Aku mengambil 3 kotak kondom Durex yang bersaiz XL yang terletak dibawah kaunter pembayaran. Di situ disusun juga berkotak kotak kondom pelbagai jenis dan saiz. Aku mengambil ynag paling besar.
"Dah2 ko jangan macam2..ni bukan untuk budak2.."
Kakak kaunter itu mengambil semula kotak kondom yang aku beli kemudian menolak kembali duit ku. Dengan muka yang malu aku berjalan keluar dari kedai serbaneka tersebut.
"Sial betul lah..duit aku sukahati lah aku nak beli apa."
Perasaan kecewa menerpa kerana masa semakin suntuk untuk aku mendapatkan barang yang diminta oleh Cikgu Azura. Aku singgah dibeberapa kedai lainnya masih juga dimarahi oleh penjaga kaunter. Aku putus asa. Aku segera kembali ke cybercafe daripada terus membuang masa merayau mencari kondom.
" Lama betul baru sampai..ko gi mana..."
Siva menegur aku sewaktu di cyber cafe. Dia sudah sampai lebih awal bersama Budin. Kami memilih PC di lokasi yang menjadi kegemaran kami bertiga, 3 deret PC yang berada di sudut hujung kedai menjadi tempat kegemaran kami.
"Tadi Cikgu Azura mintak tolong skit kemas makmal dia..tu yang lewat.."
"Engko makin lama makin rapat ye ngan Cikgu Azura tu Sam.."
Budin menyampuk sambil mata dan tangannya tidak dilepaskan dari keyboard PC. Fokusnya sewaktu bermain game melebihi fokusnya sewaktu berada di dalam kelas.
"Alah biasa je..dia kan jiran rumah aku..segan la kalo tak tolong."
"Weh ko nak dengar cita pasal Cikgu Julia tak..."
Aku dan Budin berpandangan sesama kami. Siva yang duduk ditengah2 mula bercerita tentang pengalamannya bersama Cikgu Julia. Dari gaya penceritaannya aku simpulkan Siva sudah mula jatuh cinta dengan Cikgu Julia.
Walaupun aku tidak menyukai Cikgu Julia,melihat sahabat aku bersemangat bercerita membuatkan aku gembira. Kekurangan gadis india di sekolah mungkin antara punca Siva cuba mencari pasangan melayu walaupun dari kalangan wanita berusia.
YOU ARE READING
Embun
RomanceSetenang Embun di pagi hari, Kehidupan yang penuh onak dan duri. Terdidik dari kecil,kebiasaan menjadi kegilaan. Cerita Remaja menikmati perhiasan Dunia. Wanita