Episode 26 : Isteri Orang

12.3K 152 4
                                    

Angin pagi yang mula terasa bahang sudah menampakkan sinar teriknya. Dibawah pohon mangga yang menjadi asas pelenggaq dirumah Cikgu Hanisa dan Hamdan,kelihatan dua orang sedang berehat diam di bawah naungannya. Tidak lain dan tidak bukan adalah Mazlan dan Zamri.

"Zam ko suh la bini ko buat minum2 skit.."

"Aihh..ko yang nak lepak sini kan..bawak la kudap2 jangan berlenggang je.."

Mereka berdua berbual kosong menghabiskan waktu pagi di rumah Zamri. Mazlan yang pada mulanya mengajak melepak di kedai Tok Adi pada akhirnya mengubah angin ingin bertandang ke rumah Zamri. Kak Ida turun membawakan air minuman bagi mereka berdua. Ikutkan hati mahu saja dia meletakkan racun ke dalam minuman Mazlan,Kak Ida cukup benci dengan sahabat karib suaminya itu yang telah merogolnya sebanyak dua kali.

"Ko tengok bini aku tu Lan...makin dia buat muka masam mencuka gitu,makin geram aku tengok dia...*

"Hahaha..ko ni...bukan ko tak kenal bini ko dulu, satu Shah Alam kenal nama dia Zam.."

"Betul Lan...aku bangga betul dengan si Ida tu..cantik rajin,pandai layan suami.."

"Haha.untung ko Zam..tak patut ko tibai budak batam haritu kalo betul bini ko perfect dah..."

"Heheh...itu lain Lan..batang aku lain..cinta aku lain..hahah"

Mazlan menghirup teh yang disediakan oleh Kak Ida. Jauh di sudut hatinya, Mazlan berasa marah dalam tawa. Jika Zamri tidak menghargai Kak Ida, dia mampu berbuat demikian. Walaupun Mazlan juga kaki kongkek, namun dihatinya akan setia pada seorang wanita yang mampu memuaskan keinginan batinnya.

"Zam kalo aku tanya ni ko marah tak..."

"Haa kenapa Lan...slrrppp"

"Ko pernah ada fantasi tak, tengok orang lain henjut bini ko.."

Zamri terdiam. Hirupan pada air tehnya terhenti. Mazlan memberanikan diri menanyakan soalan sensitif itu terhadap suami Kak Ida. Walaupun sebenarnya cipap Kak Ida sudah ditawan oleh Mazlan.

"Ko teringin bini aku ke Lan..."

Tanya Zamri serius. Tegas dalam kata katanya. Lebih baik berterus terang daripada berbasa basi. Dia tahu Mazlan juga menaruh hati lama terhadap isterinya. Sebentar tadi pun Zamri perasan lirikan anak mata Mazlan yang menjeling kepada Kak Ida.

"Tak lah Zam.aku respek ko..saja aku tanya sebab ko kan suka rakam masa henjut pompuan batam tu..mana tahu ko teringing tengok bini ko plak."

Mazlan bermain kata. Nak kata teringin pun jika Zamri mahu, Mazlan sudah boleh untuk menceritakan setiap inci tubuh isterinya itu. Kali kedua dia menyetubuhi Kak Ida yang datang dengan rela di pondoknya, setiap lapisan kulit Kak Ida dia jelajahi. Kak Ida yang terpaksa datang hanya merelakan dirinya dinodai kerana diugut oleh Mazlan.

"Kalo ko nak..boleh Lan..tapi masalahnya ko bujang..tak adil lah kan..slrpp"

"Bujang2 aku pun, aku ada ramai skandal..hahaha... Ermm tapi aku ada plan..tak tau ko berminat ke tak.."

"Aku dah agak dah Lan..ko mesti ada sesuatu.."

"Hehe...camni Lan..aku tak tau ko perasan ke tak..tapi Tok Adi ada simpan perasaan kat bini kau.."

"Yeke aku tak perasan pun..ko tau mana..."

"Aku tau la aku selalu lepak situ pagi2 masa bini ko hantar kuih..yang ko tau henjut dia je bukan nak tolong cari duit..haha..."

"Hahaha..sial ko Lan...haa pastu apa kaitan dengan aku.."

"Aku sebenarnya bila tengok bini Tok Adi tu...kote aku ni macam nak terbang...geram aku tengok si Dinda tu..slrpppp"

EmbunWhere stories live. Discover now