Episode 44 : Tunangan

8.4K 160 13
                                    

"Abang dekat mana??."

"Ni abang dengan Cikgu Hanisa ni..kenapa sayang.."

"Pagi2 buat apa dekat rumah cikgu tu..bukan nak jumpa kita!!..tupp"

Cikgu Razi terkejut apabila tunangnya Liza mematikan panggilan. Wanita mana yang tidak cemburu apabila tunangnya berpagi pagian dirumah seorang wanita lain,apatah lagi wanita itu adalah seorang balu yang kematian suami.

"Kenapa tu..tunang ko marah?"

"Ahh..biarkan lah dia ..sikit2 jeles..aku dah jadi tunang dia kot..takut apa tah.."

"Hahaha...ko ni pun..kalo aku pun jeles..dah la pergi la pujuk Liza tu..kesian dia.."

Cikgu Hanisa segera menghabiskan makanan yang dibungkus oleh Cikgu Razi. Bersembang dengan kawan baiknya itu sedikit sebanyk menghilangkan rasa marahnya terhadap Ziya. Apatah lagi Ziya itu adalah anak mereka berdua.

Cikgu Razi bergegas pulang dengan kadar segera kerana tunangannya sudah mula berasa cemburu. Susah juga untuk menjaga hati wanita apatah lagi jika sudah terikat berjanji ke jinjang pelamin.

Keluar dari sekolah, aku seperti kebingungan. Fikiranku tidak menentu. Aku tidak mampu membezakan kesedapan dan perasaan malu dimarahi oleh Cikgu Zanariah. Membiarkannya seorang diri di perpustakaan  bukanlah tindakan yang betul namun setelah aku dihalau,lebih baik aku membawa diri. Aku kenal betul sikap Cikgu Zanariah apabila dia marah

"Bodoh betul..."

Aku menggumam memarahi diriku sendiri. Kerana sikap tidak sabarku itu membuatkan Cikgu Zanariah hanya merasakan nikmat separuh jalan. Hampir sedikit saja lagi kami menggapai klimaks bersama namun terhenti serta merta akibat tindakan bodoh aku sebentar tadi.

"Kringgg...kringgg.."

"Haaa ada apa Siva.."

"Meh datang CC..aku ngan Budin ni.."

"Okay2 jap lagi aku sampai.."

Seperti kebiasaan hari Sabtu, kami bertiga menghabiskan masa bermain permainan komputer di Pekan. Mereka berdua sudah menunggu tanpa mereka mengetahui aku baru sahaja selesai menikmati kemaluan seorang guru wanita di sekolah kami. Perjalan dari sekolah ke cybercafe di pekan tidaklah jauh. Namun akibat permainan jimak yang mengambil masa yang lama, aku penat menapak ke sana.

"Ko dari mana doh..berpeluh peluh ni.."

Tanya Budin apabila melihat aku sampai. Kami mengambil port PC paling hujung seperti biasa.Kerusi gamers di dalam CC aku tarik lalu terus merebahkan diri. Siva dan Budin berpandangan.

"Dari rumah la mana lagi..aku jalan kaki,motor abang aku guna.."

"Kalau ko bagitau aku pergi amik kau tadi machaaa...deyyy!!"

Begitulah ikatan persahabatan kami bertiga. Walaupun berlainan bangsa,sekolah kebangsaan di pekan kami ini menyatukan masyrakat yang majmuk. Seperti biasa kami bermain game Call Of Duty, bersama sama menghabiskan waktu di hari Sabtu.

"Gengg...sebenarnya aku ada masalah lah"

Dalam sibuk kami menembak mencari musuh, tiba2 Siva mula bersuara. Sambil bermain dia mula bercerita. Rupanya dia mempunyai masalah kewangan. Ayahnya sudah 2 minggu diberhentikan kerja akibat penutupan kilang di Pontian Siva memerlukan sedikit duit untuk dibuat perbelanjaan sekolah hariannya.

"Ko jangan risau Siva..aku ada..berapa ko nak ko bagitau je.."

Kata Budin yang merupakan anak orang kaya daripada kami bertiga. Perbelanjaan hariannya saja kadang2 melebihi belanja kami seminggu. Setiap hari Sabtu dia yang akan membayar kami di CC sehingga lewat malam. Namun tidak pernah kami mengambil kesempatan terhadap kebaikan Budin. Baru kali ini Siva meminta tolong atas kesempitan hidupnya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 02 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

EmbunWhere stories live. Discover now