Episode 10 : Kilang

15.5K 194 8
                                    

"slrrrppppp...ahhhhh"

Zamri menghirup manisnya kopi latte di Kedai Kopi Ikat Tepi bersama Mazlan.Sesekali dia dapat merasakan kenikmatan kopi di luar, jika tidak hari2 meminum kopi di warung Tok Adi.

"Bertuah betul ko Zam...bukan selalu kita kena macam ni..."

"Hahaha.. pagi tadi aku mimpi..naik elok hari ni..ni mesti tuah kedai Tok Adi tutup..kalo tak..mananya kita nak pergi tikam dekat pekan ni.."

Mereka berdua gelak besar. Sebelum ini mereka hanya bertaruh dan berjudi di warung Tok Adi, rupanya hari ini Zamri mengikut rentak hatinya menikam no di kedai 4D sebelum memenangi tikamannya di kedai Sport Toto di pekan Pontian. Nombor yang didapatnya dari tidur di pagi hari terus ditikamnya sebelum mengena. Lebih kurang RM10,000 juga duit haram yang didapatnya pada hari ini.

"Batam jom Lan..ko free tak..."

Zamri yang baru sahaja bergelar orang kaya ekspress mengajak Mazlan berjoli ke Pulau Batam,Indonesia.

"Ko serius la oii...baru dapat duit tu simpan la untuk bini ko..."

"Ahh pedulikan si Ida tu...bawak sial je."

Dasar laki tak tahu di untung,kalau bukan sebab Kak Ida, duit hendak membeli no ekor pun dia tak mampu. Setelah menjadi kaya sekejap lagaknya seperti dia seorang sahaja yang berusaha keras mendapatkan duit. Padahal sudah maklum seluruh kampung kerjanya hanya makan dan berjudi. Jika Kak Ida tidak berniaga kuih,tidak makan lah mereka sekeluarga.

Mazlan yang mendengar hanya mengangguk,sedangkan pagi tadi dia sudah menutuh isteri Zamri tanpa diketahui olehnya. Pagi dihidangkan dengan tubuh Kak Ida, petangnya pula akan dipayung oleh Zamri ke Pulau Batam. Masih terasa lagi di kotenya yang belum dibersihkan dengan air hujan, lumpur dan air mani yang dipancutkan ke dalam cipap Kak Ida.

"Ko nak watpe kat Batam Zam..."

"Mcm biasa la..aku nk rasa cipap Indon..muak dah cipap kat rumah tu.."

"Amboi berlagaknye ko ni..ko tak tau ke kawan2 kita semua jeles dgn bini ko tu.."

"Aku tau..sedap memang sedap Lan..tapi lama2 kena ubah angin...aku dengar cipap Batam tembam2..hehehe"

"Hahaha..mmng tembam aku pernah rasa dah hrtu, aku tau port baik."

"Onn je.aku payung..aku nak dua orang sekali..haha."

"Dengan duit ko ni..4 orang pun boleh..larat tak larat je.. eh ko tak nak bgtau bini ko dulu ke."

"Ahh persetankan dia..aku nk enjoy bukan nak serabut.."

"Ko ni kan betul2 tak bersyukur la.ingat tak macam mana muka ko menangis kat aku masa ko nk dapatkan si Ida tu. Ni ko nak makan luar plak.."

"Aii mengungkit nampak ..ko teringin bini aku tu ke..jangan macam2 lan..ko bayar sendiri cipap batam tu nanti.."

"Eh eh..tak lah..jom2..kita naik keta aku...tapi baju takde ni..."

"Aku ada duit maa...kita beli baju baru..yg pnting kita enjoy gadis2 batam dlu.."

Mazlan mengiyakan kata2 Zamri. Kalaulah Faridah memilih dirinya,pasti dia tidak akan mendapat suami seteruk Zamri. Dia pun tidak akan merogol Kak Ida pagi tadi kerana peluang yang datang hanya seribu dalam satu. Dia pasti dan yakin Kak Ida tak akan mereport ke polis atau suaminya kerana sebelum ini pun bukan Mazlan tak kenal perangai Kak Ida sewaktu di kilang tayar dahulu. Batang mana yang tak pernah dinikmatinya, Myanmar,Rohingya,Cina India semua yang ada dikilang pernah mencicipi cipap Kak Ida. Mujur saja setelah berkenalan dengan Zamri dia menutup semua aktiviti liarnya .

"Zam..ko ingat tak masa korang kena tangkap basah degan suami si Ida tu..kat situ jugak dia bagi talak 3...hahaha"

"Hahaha...aku puas gila tengok raut muka suami dia nampak bininya berbogel dengan aku..tpi selamat ko ada kat situ..kalo x mati aku mlm tu jugak..."

EmbunWhere stories live. Discover now