Hari ini aku lewat seperti biasa. Aku berjalan kaki ke sekolah kerana Kak Ida sudah keluar awal dari rumah. Kereta sewa Farid masih ada lagi di kawasan rumah tetapi kereta Cikgu Azura tiada. Sebelum pergi ke sekolah sempat juga aku mengendap di lantai bilik namun kedua mempelai yang melepaskan rindu malam tadi sudah tiada. Mungkin cuti singkat yang diambil oleh Farid digunakan mereka berdua semaksimumnya.
Setibanya di sekolah, aku dirotan kerana lewat masuk. Bontot aku sudah lali dengan libasan Cikgu Kamal, tapi kali ini aku tidak ponteng kelas. Aku dapat rasakan perubahan diri oleh kerana dua orang cikgu ini, Cikgu Azura dan Cikgu Zanariah. Mereka sangat berlemah lembut menasihati aku yang sekeras batu. Semangat aku untuk terus duduk di dalam kelas luntur kerana Cikgu Azura tidak datang ke sekolah. Menurut Cikgu Razi yang menggantikan kelasnya, Cikgu Azura cuti kecemasan selama dua hari.
Aku tersenyum. Disaat pelajar lain risau, aku tahu sebabnya. Patutlah kereta Cikgu Azura tiada pagi tadi. Mesti Farid tidak selesa bersetubuh dirumah kayu dan mereka merancang bercuti,paling tidak di hotel mewah di JB. Aku yang teringat kemanisan jari cikgu Azura malam tadi segera keluar ke tandas untuk melancap. Aku tidak mampu menahan pujukan nafsu aku mengingatkan kecantikan tubuh dan kehalusan kulit Cikgu Azura.
"Samm..tengahari ni teman Ziya balik bole?"
Aku terdiam mendengar permintaan Ziya. Kami berdua sedang makan bersama ketika waktu rehat. Aku yang sudah memang penat melancap, ponteng kelas dan melepak di kantin sebelum Ziya datang dan duduk bersamaku.
"Ermm..Ziya tak balik ngn pak Hamdan ke..ibu Ziya?"
Aku memanggil Hamdan sebagai Pak Hamdan. Ziya menggelengkan kepala. Wajahnya suram mengenangkan kesibukan kedua ibubapanya sedangkan Ziya satu satunya anak tunggal mereka. Aku mengerti dan berjanji dengan Ziya untuk balik bersamanya. Ziya yang gembira tersenyum manis sebelum pergi ke meja makan bersama rakan sekelas. Ziya tidak mahu diusik lagi oleh Siva dan Budin setelah terlihat keduanya menuju ke arah Sam.
"Bukan main senyum dia Sam..apa cerita..."
Budin bertanya kepada aku. Aku tidak suka memperbesarkan hal yang remeh jadi lebih baik berahsia walaupun kami bertiga sahabat sejati.
"Ha ah lah Sam...kongsi lah...aku tengok Ziya tu macam suka dekat kau."
Siva pula menyampuk, dia dari tadi asyik memerhatikan Ziya. Aku perasan.
"Tak ada apalah biasa je tu...aku ni budak nakal..mana layak dengan dia .."
"Eleh rendah diri konon..ko tngk dia ni Siva.."
"Hahaha...ko tak nak, bagi kat aku je Sam...aku memang geram tengok Ziya tu.."
"Ko suka pompuan melayu ke Siva.."
"Asal ada cipap bole batang aku ni masuk..aku on jee...haha"
"Hahaha..dasar kote tak sunat...hahaha"
Mereka berdua ketawa besar. Aku hanya tersengih mendengar perbualan mereka. Walaupun aku sudah berzina dengan kakak ipar aku, tapi dia sekadar pelengkap nafsu. Aku masih mahukan gadis sebaya denganku dan Ziya adalah gadis yang sesuai.
Walaupun bergurau,aku tidak suka dengan cara Siva dan Budin yang cuba bergurau nakal berkenaan Ziya. Kehormatan gadis yang bakal menjadi kekasih hati aku tidak patut menjadi bahan jenaka.
"Dah2 cukup...ko nak bahan budak lain ko bahan..tapi jangan korang bahan Ziya..."
"Alaa rilek la Sam...nnti ko dah dapat Ziya...ko share2 la ngan kitorang machaa..ayoo..."
"Kurang ajar...panggg"
Satu tamparan kuat hinggap di pipi Siva. Budin terkejut. Satu kantin terkejut. Semua mata memandang ke arah Sam dan Siva. Tidak terkecuali Ziya. Siva yang terasa dipermalukan tidak berdiam diri. Dia membalas tamparan aku sehingga berlaku pergaduhan. Badboys sekolah bergaduh sesama sendiri.
YOU ARE READING
Embun
RomansaSetenang Embun di pagi hari, Kehidupan yang penuh onak dan duri. Terdidik dari kecil,kebiasaan menjadi kegilaan. Cerita Remaja menikmati perhiasan Dunia. Wanita