Episode 05 : Kasih

15.8K 187 3
                                    

"Tokk..tokk..tokk... Sam bangun ..dah subuh.."

Kak Ida mengetuk pintu bilik aku. Aku yang masih mengantuk akibat kejadian malam tadi tetap menggagahkan diri untuk bangun mandi ke sekolah. Walaupun aku selalu ponteng sekolah, setiap pagi aku takkan terlepas perhimpunan pagi. Aktiviti melencong dan fly aku hanya bermula setelah selesai kami masuk ke dalam kelas. Mana mana kelas yang bukan kesukaanku atau gurunya yang tak seronok,aku akan keluar.

"Sorry kak..tak tolong akak kat dapur..."

Tegur aku sambil menggosok mata yang layu. Aku melihat bekas jualan Kak Ida sudah penuh di atas meja. Ada 5 plastik yang penuh dengan bermacam macam kueh tradisional. Untung saja kak Ida seorang yang rajin,kalau malas seperti abang aku mungkin kami sudah dihalau keluar.

Aku segera mandi memandangkan Kak Ida sudah hampir siap bersiap. Setiap pagi dia akan membonceng aku ke sekolah yang terletak lebih kurang 5km dari rumah kami. Kueh2 yang dimasaknya akan dihantar ke kantin sekolah dan juga warung Tok Adi. Tidaklah banyak tapi cukup untuk perbelanjaan harian kami bertiga.

Sewaktu bersiap,aku melihat dari tingkap bilik, Cikgu Azura sudah keluar ke sekolah. Awal juga cikgu yang seorang ini. Aku berasa sangat beruntung semalam kerana dapat melihat bentuk tubuhnya yang bagi aku sangat sempurna.Tersenyum puas apabila aku memikirkannya kembali.Aku sudah boleh menyusun strategi dan helah bagi mendapatkan tubuh cikgu aku yang seorang ini. Hari ini ada terselit jadualnya untuk kelas aku. Aku akan cuba menahan diri daripada melencong keluar dari sekolah.

"Samm..cepatlah, makan dulu..."

Aku keluar dari bilik melihat Kak Ida sudah menyediakan sarapan pagi. Dia yang berTshirt lengan pendak dan sendat akan memakai tudung sarung saja seperti makcik2 lainnya. Itulah pakaian Kak Ida sehari hari. Sarapan pagi aku adalah kueh yang akan dijualnya nanti. Kerana semua disediakan olehnya,termasuk duitnbelanja sekolah aku, aku tidak pernah merungut dengan apa saja yang disediakan oleh Kak Ida.

"Abang tak bangun lagi kak..."

Soal aku sambil memakan kuih koci. Aku jarang berjumpa apa lagi bersembang dengan Zamri. Bila aku dirumah,dia di warung, bila aku keluar baru dia balik ke rumah.

"Belum lagi ko tau la abg ko tu..tengahari dia bangun hilang terus..mcm tak berbini.."

Keluh Kak Ida. Betul juga kata kakak iparku itu. Seperti semalam, dia hanya akan balik jika keinginan seksnya membuak buak. Jika tidak, warung Tok Adi menjadi rumah pertamanya. Kak Ida bergegas ke dapur mencuci pinggan dan bekas mangkuk kueh jualannya. Aku yang mengenangkan tentang kejadian semalam ingin mencuba nasib pula dengan kakak iparku di pagi subuh ini.

Menjadi kebiasaan aku akan selalu memeluk kakak iparku dan bergurau dengannya sewaktu dia mula2 kahwin dahulu. Dia menganggap aku seperti adiknya sendiri. Itu semua dulu sebelum aku mendapatkan mimpi basah. Sejak aku baligh,tiap kali aku memeluk Kak Ida pasti kemaluanku bernafas dan mengeras. Aku suka memeluknya dari belakang dan mengucup rambutnya yang lebat dan harum. Kak Ida tak pernah menolak apatah lagi marah walaupun ketika aku sudah beranjak 15 tahun.

Aku melihat Kak Ida sedang tekun membasuh pinggan. Tubuhnya sememangnya kecil sekitar 150cm. Rambut yang panjang separas bontot diisanggulnya tinggi. Aku yang setinggi 175cm kelihatan seperti tiang lampu disisinya. Melihat dia memakai T-shirt sendat menampakkan lengan yang gebu,batang zakar aku sudah mula mengeras dibalik seluar hijau. Dia berdiri diatas blok kayu supaya tinggi, mudah untuknya membasuh di sinki dapur.

Aku yang datang dari arah meja makan tanpa membuang masa terus merangkul pinggangnya dan memeluk Kak Ida dari belakang. Tangan aku rangkul kemas di perutnya. Aku memeluknya erat dan meletakkan kepala aku di bahu seperti dulu. Harum bau sabun yang dipakai Kak Ida.

EmbunWhere stories live. Discover now