P22 : TERSINGKIR

362 12 0
                                    

"Kau okay tak Nicky?", tegur Khai pada kawannya itu yang sedang mengelamun di dalam kelas prep petang.

"Eh aku okay je.Kenapa?" Jawab Nicky kembali.

"Dah aku nampak kau termenung je. Ada masalah dengan Mai ke? Soal Khai kembali.

Mai merupakan singkatan nama Maisarah,kekasih Nicky yang berada dalam 1 tingkatan dengannya.Seorang gadis yang comel dan bertubuh kecil, tetapi mempunyai buah dada yang besar dan punggung yang menawan.
Khai juga mempunyai kekasih di sekolah ini yang bernama Linda yang muda 2 tahun darinya.

"Eh takde lah aku okay je." Jawab Nicky kembali.

"Kalau kau okay takpelah.Tapi kalau ada masalah cerita la,takde hal.Kita kawan-kawan kot." Kata Khai sambil tersenyum.

Sejujurnya ada perkara yang bermain di fikiran Nicky ketika ini.Pagi tadi selepas dia sedar dari tidur,dia amat terkejut apabila boxer yang dipakainya mempunyai begitu banyak bekas tompokan air mani.Mujurlah ketika itu tiada sesiapa yang menyedarinya,jika tidak pasti dia akan berasa malu.

Dia tidak pasti sama ada dia mimpi basah atau ada sesuatu yang lain terjadi kepadanya pada malam tadi tanpa dia sedar.Pada mulanya dia tidak mahu memikirkan sangat tentang hal itu,tapi lama kelamaan perkara itu seolah menggangu fikirannya.

Petang ini latihan bolasepak bermula seperti biasa dan Cikgu Wafi sudah berada awal di padang. Hari ini Cikgu Wafi mengajar teknik untuk melakukan hantaran lintang yang sempurna.Cuma mood Cikgu Wafi kelihatan kurang baik pada hari ini,mungkin kerana dia geram melihat sikap pemain pasukannya yang tiba lewat di padang untuk sesi latihan.

"Korang faham tak ni? Before korang buat hantaran,korang kena pastikan body korang dalam keadaan yang betul, macam tu gak dengan kaki.Mata korang aim betul-betul kawan korang yang berlari mintak bola." Tegur Cikgu Wafi kepada mereka semua ketika itu.

Khai yang ketika itu membuat larian untuk melakukan hantaran silang seolah tersilap langkah untuk menyempurnakan hantaran tersebut meskipun sudah beberapa kali ditegur oleh jurulatih sekolahnya itu.

"Weh Khai,apa masalah kau ni? Aku cakap apa? Apa bebal sangat nak faham !!", Marah Cikgu Wafi kepada pelajar Ting 5 itu.

Pemain pasukan bolasepak yang lain hanya mendiamkan diri sahaja apabila mendengar Khai dimarahi dengan teruk oleh jurulatih pasukan sekolah itu.Suasana ketika itu sunyi sepi dan suara Cikgu Wafi yang sedang marah itu kelihatan cukup jelas.

Zaquan yang baru tiba di padang ketika itu segera berlari untuk mengikuti sesi latihan pasukan.Dia sebenarnya tertidur di bilik sebentar tadi kerana kepenatan mengerjakan Kama pada malam tadi.Sebenarnya Nicky ada mengejutkan dia tadi di dalam bilik untuk mengajak ke sesi latihan, cuma pada masa itu dia terlampau penat dan tertidur kembali.

"Kau asal datang lambat ni? Power sangat ke kau sampai naik kepala? Yang lain okay je datang awal.Baru Ting 4 dah besar kepala kenapa?" Soal Cikgu Wafi kepada Zaquan ketika ini dalam nada yang keras.

"Maaf Cikgu,saya tertidur sebab penat sangat semalam." Jawab Zaquan jujur.

"Apa kau buat semalam? Bukan ada training pun.Nak kata kau penat,budak lain penat gak.Tapi takde la besar kepala macam kau." Kata Cikgu Wafi lagi.Pemain pasukan yang lain hanya mendiamkan diri sahaja kerana begitu takut melihat wajah Cikgu Wafi yang bengis ketika itu.

"Kau bukan dalam team ni lagi.Aku dah buang kau.Berambus", Ucap Cikgu Wafi ringkas.

COVID-19 2021Where stories live. Discover now