P31 : RAHSIA PECAH

292 10 0
                                    

Pasukan bolasepak sekolah telah menamatkan badi kekalahan apabila telah mencipta 7 perlawanan tanpa tewas,3 keputusan tersebut berakhir dengan keputusan seri.Selaku jurulatih pasukan,sudah pastilah aku gembira dengan pencapaian semasa pasukanku.Jika dari awal lagi aku mengetahui masalah yang membelenggu pasukan,sudah pasti pasukanku kini berada dalam kedudukan 3 teratas liga.

Semakin hari,para pemain pasukan bersemangat untuk turun latihan. Keputusanku untuk merombak bilik mereka mendatangkan hasil yang cukup lumayan berdasarkan keputusan yang kami perolehi kini.Aku juga berasa lega kerana tidak lagi mendengar aduan dari pemain bolasepak ku ataupun penghuni asrama yang lain mengenai kehilangan barang ataupun locker pecah sejak rombakan bilik dibuat.

Dan entah mengapa,semakin hari aku sangat gian melihat punggung Khai yang padat itu.Pada mulanya aku menganggap itu mainan perasaanku sahaja,tapi lama kelamaan aku terasa teringin pula ingin menutuh punggung ketua asrama itu.Beberapa bulan yang lalu,Pn Kamariah iaitu ibu kepada Khai ada menemuiku.Dia berharap dan memberi kepercayaan kepadaku untuk membimbing Khai disekolah dan asrama  kerana dia sudah lama tidak merasai kasih sayang seorang ayah.

Baru-baru ini Sam juga ada menemuimu bertanyakan tentang kerja yang boleh dilakukan pada cuti penggal ketiga nanti.Aku masih berfikir bagaimana mahu menjerat remaja berdarah Indonesia itu,apakah aku perlu mereka pekerjaan yang tidak wujud sekali lagi? Semua itu aku sedang pertimbangkan.
_______________________________________
"Weh Sam,cuti ni kau lepak mana?', Soal Khai ketika itu semasa mereka berdua berada di dalam bilik.

"Aku tak balik kot,aku ingat nak kerja dengan Cikgu Wafi." Jawab Sam bersahaja.Tanpa dia sedar dia sebenarnya terlepas cakap.

"Haa keje dengan Cikgu Wafi? Kerja apa?', Soal Khai ingin tahu.

"Ouh takde apalah.Aku silap dengar soalan kau tadi." Jawab Sam yang tergagap kerana terbuka cerita mengenai hajatnya untuk bekerja dengan Cikgu Wafi.

"Kau tak payah la nak cover lagi.Keja apa do? Share lah sikit.Masyukk ke tak?", Soal Khai lagi.

Pada mulanya Sam tidak mahu bercerita,tetapi selepas diasak bertubi-tubi oleh sahabat baiknya itu, Sam mula berasa serba salah.Apatah lagi selepas Khai mula mengungkit nilai persahabatan mereka.

"Hmm,aku boleh cerita.Tapi kau janji jangan cerita kat sape-sape." Jawab Sam sambil meminta jaminan dari sahabat baiknya itu.

"Kita dah 5 tahun kawan lah.Eija kulum konek kau pun aku tak cerita kat sape-sape tau", Jawab Khai sambil ketawa.

Eija merupakan bekas kekasih Sam dulu.Sewaktu mereka berdua berada dalam Ting 3,Sam sebenarnya pernah membuat seks oral bersama Eija. Hubungan mereka bagaimanapun berakhir selepas Eija menerima tawaran untuk ke sekolah lain.

"Masa PKP tahun lepas aku tersangkut kat sini.Ayah aku suruh aku stay dengan Cikgu Wafi.Masa tu pulak aku bosan sebab tak buat apa-apa.Tu aku tanya pasal keje kat Cikgu Wafi." Kata Sam memulakan ceritanya.

"Perghh !! Lama sial simpan cite.Aku langsung tak tau ni.Tapi kerja apa do?",Soal Khai

"Casting.Cikgu Wafi dia ada member yang kerja dengan agensi pengiklanan kat Thailand.So kerja tu lah aku buat masa PKP tu." Jawab Sam lagi.

"Casting? Bukan tu model ke? Kau jadi model untuk apa?", Tanya Khai lagi sambil merenung wajah kawan baiknya itu.

"Member Cikgu Wafi bagi job.Aku kena bergambar pakai spender je.Lepas tu ada la video yang aku kena buat." Jawab Sam dengan suara yang perlahan.

COVID-19 2021Where stories live. Discover now