P34 : TERTANGKAP

308 11 1
                                    

Semua penghuni asrama ketika ini sedang berkumpul di dataran asrama. Aku dibantu oleh Khai dan beberapa Jawatan Kuasa Asrama yang lain untuk mengawal keadaan ketika ini. Selain itu juga aku memanggil 2 orang pengawal yang bertugas untuk bersama membantuku.

Pemeriksaan locker telah pun bermula untuk mencari pelaku yang selama ini membuat onar kepada penghuni asrama lain di asrama.
Sebentar tadi aku menerima aduan dari Farhan yang mengatakan dirinya diserang ketika berada di ampaian asrama,dalam masa yang sama juga dia yakin dia telah diliwat berdasarkan kesan air mani yang berada di celah kangkangnya.

Sementara aku bersama 2 orang pengawal keselamatan membuat pemeriksaan locker,Jawatan Kuasa Asrama yang diketuai oleh Khai mengawal keadaan di dataran ketika ini.Ustaz Razak juga akan turun dan difahamkan dia ketika ini dia dalam perjalanan ke sini.

"Cikgu,cuba cikgu tengok ni cecair apa?", Lapor salah seorang pengawal keselamatan yang baru sahaja memeriksa locker seorang pelajar.Dia menemui sesuatu yang dianggap mencurigakan.

Aku kemudian mengambil botol yang dihulurkan kepadaku dan aku meminta Irfan yang mengikutiku untuk menghidu bau dari botol tersebut.Tidak sampai 2 minit dia menghidu,dia terus jatuh terkulai dan pengsan.
_______________________________________
"Sekarang ni kau nak settle baik ke settle kasar?", Soalku kepada Kama selepas aku menjumpai sebotol chloroform di dalam lockernya malam tadi.

Kama,pelajar Ting 2 hanya mendiamkan diri ketika itu.Dia tertunduk dan langsung tidak bercakap apa-apa,hanya tangisan kecilnya sahaja yang kedengaran.

"Kama,saya nak kamu buat pengakuan.Boleh je saya buat tindakan pada malam semalam,tapi saya mendapat nasihat dari Cikgu Wafi untuk selesaikan perkara ni secara tertutup.Jadi bagitahu perkara sebenar dari mana kamu dapat cecair tu,apa tujuannya dan siapa yang bersekongkol bersama kamu." Kata Ustaz Razak panjang lebar.

"Itu chloroform ustaz.Memang benda tu simpan dalam locker saya.Tapi saya langsung tak pernah guna benda tu." Jawab Kama dengan tangisan kecilnya.

"Baik,bagitahu siapa yang guna." Soal Ustaz Razak lagi.

"Saya takut Ustaz.Sebab dia ugut kalau saya bongkarkan benda ni,semua rahsia saya dia cerita pada orang lain." Jelas Kama lagi.

"Sekarang kamu tak perlu takut.Saya akan ambil tindakan pada orang tu hari ni juga.Sekarang jelaskan perkara yang sebenar." Pujuk Ustaz Razak lagi.

Kama mula membuka cerita.
Cloroform itu dibawa pulang ke asrama oleh Zaquan,pelajar Ting 4 yang baru bersekolah di sini pada tahun ini.Kama memaklumkan yang dia sendiri tidak tahu apa kegunaan cecair itu,tetapi dia mengakui bahawa dia pernah melakukan hubungan songsang dengan pelajar Ting 4 itu. Kerana itu dia takut untuk membuka mulut selepas diugut oleh Zaquan.

Terang Kama lagi,Zaquanlah individu yang bertanggungjawab memecahkan locker dan membuat perkara lain terutamanya kepada pemain pasukan bolasepak sekolah kerana tidak berpuas hati disingkirkan daripada pasukan.Kama juga mengaku dia dan Zaquan terlibat dalam kejadian meramas kemaluan penghuni lain semasa mereka sedang tidur.
Bagaimanapun Kama tidak dapat mengesahkan Zaquan terlibat dalam kejadian liwat ke atas Farhan kerana dia memang tidak mengetahui apa-apa.Cuma dia akui yang sebelum itu Zaquan ada memintanya memberikan sedikit cecair cloroform kepadanya.

Berdasarkan keterangan dan bukti yang ada,Ustaz Razak terus menjatuhkan hukuman buanh sekolah kepada Zaquan.Kama pula dicadangkan untuk berpindah sekolah.Kedua ibubapa pelajar terbabit bersetuju dengan hukuman yang dikenakan dan akan membawa anak-anak mereka pulang ke rumah pada hari ini juga.

COVID-19 2021Where stories live. Discover now