Aku menghidu aroma spender Khai yang belum dibasuh.Semasa aku membuat pemeriksaan locker,sempat juga aku mengambil spendernya yang tersimpan di dalam lockernya ketika itu.Spender berjenama BYFORD berwarna merah itu aku hidu sepuasnya terutamanya di bahagian kelangkang.Baunya yang masam membangkitkan rasa ghairahku.
Semasa aku memeriksa locker Khai, aku turut menemui sekotak spender RENOMA seperti yang aku pakai yang masih belum berusik di dalam kotak.
Aku sebenarnya tertarik dengan susunan barang peribadi Khai di dalam lockernya.Susunannya kelihatan kemas membuktikan dia cukup menjaga kebersihan dirinya.Sedang aku ghairah menghidu bau spender Khai dengan keadaan batangku yang tegang ketika itu,tiba tiba aku mendengar pintu kuartersku diketuk dan namaku dipanggil berulangkali.Segera aku menghentikan perbuatanku itu dan bergegas membuka pintu.
"Kacau stim betullah", keluhku sendiri ketika itu."Cikgu,maaf ganggu.Boleh saya bincang dengan Cikgu kejap?", Soal Khai ketika itu.Aku terkejut dia tiba-tiba hadir untuk menemuiku pada saat aku sedang gian membau spendernya yang aku curi di dalam lockernya kelmarin.
"Haa nak bincang apa tu? Masuklah dulu", Pelawaku pada pelajar Ting 5 itu.Jelas dia hadir berseorangan ketika ini.
Khai menjelaskan maksud kehadirannya untuk menemuiku ketika ini.Dia bertanya kepadaku tentang tawaran kerja yang pernah aku berikan kepada Sam sebelum ini. Hampir gugur jantungku apabila Khai mengetahui perkara ini daripada mulut Sam sendiri.
"Macam ni la Khai.Aku sebenarnya kecewa bila Sam open cerita ni kat kau.Tak seronok bila benda yang deal untuk simpan tiba-tiba ada orang lain yang tahu." Luahku kecewa.
"Sam tak salah Cikgu.Saya yang paksa dia bercerita.Jangan Cikgu marah Sam pula." Kata Khai yang cuba memujukku.
"Mestilah aku marah,dah tak pasal-pasal kau fikir aku bukan-bukan." Kataku lagi dengan nada yang tinggi.
"Saya rasa Cikgu tak salah pun.
Lagipun Sam memang nak pakai duit dan Cikgu pun bantu dia.Lagipun dia memang dapat gaji.Cuma mula-mula saya risau takut dia kena scammer je.' Jelas Khai lagi ketika itu."Maksudnya kau setuju dengan apa yang Sam buat dan apa yang aku buat dengan dia?'',Soalku lagi untuk meminta penjelasan dari Khai.
"Kalau ikut logik semua geli Cikgu nak buat benda macam tu.Tapi Sam ada sebab dia dan Cikgu pun ada sebab Cikgu.Saya kenal Cikgu ni merupakan orang yang baik, mustahil kan kalau Cikgu nak ambik kesempatan dekat pelajar sendiri.Lagipun saya anggap Cikgu memang ikhlas nak bantu dia.'' Jelas Khai lagi.
Aku sebenarnya lega mendengar penjelasan Khai.Sekurangnya dia tidak mengesyaki perkara yang tidak baik terhadap diriku.Tetapi aku masih tidak dapat membuang rasa kecewaku kepada Sam kerana menceritakan perkara ini kepada Khai.
"So apa tujuan kau datang sini?', Soalku lagi kepada Khai.
"Sam ada bagitahu saya yang Cikgu dah lama lost contact dengan kawan Cikgu tu.Dia ingat nak buat part time tu lagi cuti sekolah ni,tapi Cikgu bagitahu kerja tu dah takde.Kalau ada pun dia tak dapat buat sebab ada sedara mara dia dari Indonesia datang rumah dia." Kata Khai lagi
"Haah,betullah tu.Aku dah lama lost contact dengan member aku tu.
Lagipun kerja ni pada aku mengarut. Kalau ada pun aku takkan offer dah kat sape-sape.Itu hari aku main-main je,tak sangka pulak Sam betul-betul nak." Aku memberi alasan untuk mengawal keadaan."Hmm,kalau ada lagi kerja macam tu bagitahu saya Cikgu." Kata Khai lagi.
"Apa maksud kau? Kau nak casting macam Sam gak ke?'', Soalku untuk mendapat kepastian dari Khai.
"Haah Cikgu,saya berminat" Jawab Khai yang mengejutkanku ketika itu.
YOU ARE READING
COVID-19 2021
RomanceGURAUANKU YANG DI ANGGAP SERIUS OLEH SAM MEMBUKA JALAN UNTUK DIRIKU MENIKMATI TUBUHNYA.SAM MENYEDARKANKU YANG KUASA WANG DAPAT MENUNDUKKAN LELAKI STRAIGHT. DUSUN SAHABAT BERJAYA BERTAHAN SELEPAS DI HENTAM TERUK DENGAN BADAI COVID19 DAN HALANGANKU U...