Mendengar kata-kata kekasihnya itu,
segera Khai pulang semula ke biliknya sambil menjinjing beg kertas yang diberikan oleh Ekyn tadi. Jantungnya berdegup kencang kerana sampai sekarang dia belum melihat isi yang berada di dalam beg kertas itu.Dia merasakan ada sesuatu yang tidak kena,yang berkaitan dengan dirinya yang ada di dalam beg itu.Sampai sahaja di bilik dia terus terkejut apabila isi di dalam beg kertas itu adalah spender miliknya yang hilang selepas lockernya dipecahkan beberapa hari yang lalu.
Pada mulanya dia juga tidak tahu siapa punya spender yang berada di dalam beg kertas itu, tetapi selepas menyedari warna spender yang berada di dalam beg itu seperti kepunyaannya,segera dia memeriksa kembali lockernya tadi.Dan memang sah,itu adalah spender miliknya yang belum di basuh.
Dia berasa amat malu sekali,apatah lagi spendernya itu diletakkan dalam beg Ekyn.Rasa amarahnya yang terpadam beberapa hari lepas kini menyala kembali.Dia begitu geram dan nekad untuk mencari pelaku perbuatan tersebut.
Ekyn yang ketika itu sedang menaiki tangga untuk ke kelas prep ternampak Cikgu Wafi,warden aspura sedang berjalan di koridor bawah. Segera dia memanggil cikgu yang berpenampilan kemas itu.
"Haa kenapa kau ni Ekyn?", Soal Cikgu Wafi.Guru tersebut memang dikenali sebagai seorang yang tidak suka membahasakan dirinya sebagai seorang cikgu.Dia juga lebih selesa membahasakan dirinya dengan pelajar dengan panggilan kau aku sahaja."Ada benda penting saya nk bagitahu, tapi Cikgu jangan salah anggap ya", kata gadis bertudung yang berusia 17 tahun itu.
"Jangan risau.Kenapa tu? Kau ada gaduh dengan Khai ke apa?", Soal Cikgunya kembali.Ekyn tidak sangka hubungannya bersama Khai berada dalam pengetahuan gurunya itu.
"Bukan itu Cikgu,tapi....
_______________________________________
Sam berjalan memasuki setiap bilik asrama untuk mencari pemain pasukan.Dia mendapat arahan dari Cikgu Wafi untuk memanggil semua pemain bolasepak sekolah untuk berkumpul di rumah warden ketika ini.Sam,Khai dan Nicky adalah orang terakhir yang tiba di kuarters Cikgu Wafi.Cikgu Wafi ketika ini sedang menghembuskan asap rokoknya sambil memandang wajah pelajar Ting 5 itu.Masing-masing ketika ini hanya mendiamkan diri dan mereka sendiri dapat meneka ada sesuatu yang besar terjadi melihatkan raut wajah jurulatih pasukan mereka ketika itu.
"Straight the point,ada sape-2 hilang spender?", Soal Cikgu Wafi yang mengejutkan mereka.
"Kita dalam satu team.Korang tak payah segan-segan.Sape lagi yang hilang spender selain dari Khai?", Soal Cikgu Wafi lagi.Ketika itu ramai yang memandang Khai membuatkan pelajar Ting 5 itu tertunduk malu.
Farhan pelajar Ting 2 paling awal mengangkat tangan untuk mengaku diikuti dengan pengakuan dari Ayash dan Fayyad.Hadi dan Jimi yang berada dalam Ting 4 juga mengaku kehilangan spender mereka.
"Saya punya but dengan Riduan hilang Cikgu.Ipin dengan Shahrul pulak hilang duit dalam locker pagi sebelum last game hari tu." Cerita Zaki ketika itu.
"Okay,selain daripada tu ada apa-apa lagi masalah?", Soal Cikgu Wafi lagi.
"Masa saya tidur ada orang cuba buka seluar saya Cikgu.Saya sedar tapi saya tak dapat cam sebab dia lari laju sangat." Cerita Farhan ketika itu.
"Sama Cikgu.Saya rasa masa saya tidur ada yang buka seluar saya." Kata Nicky pula.Pengakuan Nicky membuatkan Khai dan Sam begitu terkejut.
"So,boleh aku anggap ni punca korang main macam taik?', Tanya Cikgu Wafi ketika itu.Semua pemainnya hanya tertunduk diam ketika itu.
"Aku layan budak asrama ni macam member-member je.Tapi korang paling beruntung sebab aku selalu lepak dengan korang.Sepatutnya bila korang ada masalah,korang cerita je dekat aku.Berterus terang.Ni sampai aku tahu sendiri macamana? Korang macam tak percayakan aku dan korang jugak rasa sangsi antara satu sama lain.Betul tak apa aku cakap ni?', Soal Cikgu Wafi panjang lebar.
"Betul Cikgu.Saya pun fikir macam tu sampai syak budak dalam team sendiri.Maafkan aku dan maafkan saya Cikgu", Kata Khai ketika itu.
"Ada orang tak puas hati dengan kita, dia sabotaj korang', kata Cikgu Wafi lagi.
"Siapa Cikgu? Jadi apa kita nak buat?" Soal Jimi ketika itu.
YOU ARE READING
COVID-19 2021
RomanceGURAUANKU YANG DI ANGGAP SERIUS OLEH SAM MEMBUKA JALAN UNTUK DIRIKU MENIKMATI TUBUHNYA.SAM MENYEDARKANKU YANG KUASA WANG DAPAT MENUNDUKKAN LELAKI STRAIGHT. DUSUN SAHABAT BERJAYA BERTAHAN SELEPAS DI HENTAM TERUK DENGAN BADAI COVID19 DAN HALANGANKU U...