Dickheads With Whiskey

1 1 0
                                    

•DOUNIA•

Vind hij het nou écht zó erg om met mij samen te wer-. Wacht! Stop, Dounia, niet doen. Niet jezelf omlaag halen door zijn torenhoge ego.

Alice kijkt me medelevend aan en vormt met haar lippen een sorry.

Iedereen is in shock door het voorval van net en het is akelig stil.
"Ik doe het". Zeg ik dan, out of nowhere, vol zelfvertrouwen. Voordat iemand nog wat kan zeggen, praat ik door. "Maar". "Dat ga ik hém persoonlijk vertellen. Nu".

Het zelfvertrouwen van net is nu aardig verdwenen als ik voor zijn slaapkamerdeur sta. Toch hou ik mijn hoofd omhoog en loop ik zonder aankondiging zijn kamer in. Hij kijkt verrasst op als hij mij opeens ziet staan en trekt zijn wenkbrauw op. "Ik neem de baan aan Mitchell, je kan me niet tegenhouden.". De frons in zijn voorhoofd word alsmaar groter. Net als ik denk dat hij met een weerwoord komt, verschijnt er een minachtend lachje op zijn gezicht. "Oke". "Je bent een eikel wist je dat!". Met die woorden loop ik weg.

Mompelend loop ik de keuken in waar ik, dit keer, een whiskey inschenk en hem in een teug opdrink. Gefrustreerd neem ik weer plaats aan tafel. "Alice?". Vrijwel meteen kijkt ze me aan. "Wat is er schat?". "Wanneer begin ik?". Ik zie haar mondhoeken voorzichtig omhoog kruipen. "Maandag begint je proeftijd, maar ik weet zeker dat je daar doorkomt" Zegt ze trots. Ik glimlach, "ik zal er zijn!".

 Messed up Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu