Fel-alá járkáltam a társalgó miniatűr konyhájában, mire elhatároztam, hogy főzök egy teát. Adrien szavai ugyanis nem hagytak nyugodni. Az ahogyan elvesztette az édesanyját, és az, ahogyan közölte mindezt azon a hűvös érzéketlen hangszínen, amilyenen a legtöbbször kommunikálta le a dolgait, sokkolóan hatott. A tragédia személyiségének egészére kihatva temette el benne az emberi lét empátiáját, kővé dermesztve azt a hevesen dobogó szívet mellkasában.
Elhatárolta magát. Áttörhetetlen falakat húzott magaköré, melyen keresztül nem volt se ki, se bejárása idegennek, de még saját magának sem. A vára közepén létezett, egy olyan fotóval mely arra emlékeztette, hogy miért is ne hagyja el soha azokat az oltalmat adó falakat.
S én kezdtem megérteni... Miért repült mindig olyan szokatlanul magasra minden egyes gyakorlat alkalmával, tesztelve nem csak saját, de vadászgépének is véges limitjeit.Szabadulni akart.
Az érzelmektől, melyeket sosem tudott igazán a falon kívül hagyni, s melyek ezáltal könyörtelenül marcangolták lelkét, melyről eddig nem is sejtettem, hogy mennyire romokban hever. A közönyösségében ugyanis, el volt rejtve minden. Elárulta őt. Hogy a mai napig gyászol, hogy a mai napig hibáztatja az édesapját a történtekért.
Dühös volt.
Forrongott a felszín alatt, mint egy kitörni készülő vulkán, amelyről nem lehetett tudni, mikor készül igazán a felszínre törni mindent elsöprő erejével. S én nem hibáztattam. Nem lehetett. Habár elítéltem azért, ahogyan vádaskodott a még egyetlen, életben levő szülője felett. Mert én...
Mert én mit meg nem tudtam volna adni, csupán egyetlenért is...Kattant a vízforraló.
Hagytam, hogy lekapcsoljon magától, pedig nem volt szokásom ezt megvárni. Megfoghatatlanul sütött a bögre a forrásban lévő víztől, és az átmelegedett kerámiában még a visszahűtés is egy örökkévalóságnak tűnt. De most valahogy nem érdekelt, hogy az első kortyok nyelvperzselően fognak égetni.
Valamit kerestem. Valami érzést abban az érzéketlenségben.-Forráz egyet nekem is, plíz!-dobott meg Cole két erdei gyümölcsös tea filterrel.-Addig én szerválok egy jobb laptopot,-kacsintott.-Videó hívásunk lesz!
-Hogy?-ocsúdtam fel gondolataimból.-Kivel?
-Tíz perc múlva nálam.-indult is meg nagy sietve.-És csak méz, semmi cukor!-fordult vissza egy röpke pillanat erejéig, majd elviharzott a folyosó irányába, egy-két ajtót játékosan megkocogtatva ujjaival.
***
-Cole?-löktem be ajtaját térdemmel, hogy beegyensúlyozhassak a csurig töltött gőzölgő teákkal, mire ő gyorsan felugorva szabadított meg tőlük. Lehelyezte az asztalára, majd visszahuppant az ágyra, ölébe kapva egy jóval modernebb laptopot, mint az enyém, hogy aztán sietősen gépeljen annak led fénnyel kivilágított billentyűzetén.
ESTÁS LEYENDO
Ne szállj fel, Angyalom!
RomanceAdrien "Captain" Svitlo. A név, mely határozottan illett határozott viselőjére, és mely oly hangzatosan csengett gondolataimban, hogy önkényesen kedvem lett volna inkább az Adrient használni századosi rangja helyett. De tudtam, ez a név nem létezik...