3 bulan kemudian..
Tiara keluar dari perut kereta dan terus menuju ke bonet belakang untuk mengeluarkan bagasi miliknya. Maya juga turut keluar dan menghampiri Tiara di situ.
"Beb, nanti lama lah kita tak jumpa. 3 minggu pulak tu kau pergi bawak pelancong dekat Korea tu"
Tiara ukir senyum. "Kau ni macam tak biasa pulak nak berjauhan dengan aku. Dah 4 tahun kot aku kerja macam ni"
"Memang lah biasa. Tapi sebelum ni kan selalu kau pergi seminggu je. Kalau pergi lama selalu kau tolak. Tapi kenapa kali ni kau terima pula?"
"Hmm, dah tak ada sesiapa lagi yang perlu aku fikirkan sekarang ni Maya. Aku cuma nak menikmati hidup aku je sekarang ni. Kau jangan lah sedih macam ni. Nanti aku beli ole-ole untuk kau" Tiara terus memeluk Maya erat.
"Okay. Jangan lupa tau. Nanti kalau dah sampai call aku. Best la kau kan selalu pergi Korea. Nanti kalau jumpa Lee Min Ho ke, Jungkok ke, kau ambil gambar dorang tau" Maya tersengih. Pelukan dilepaskan.
"Kau ingat senang ke nak terserempak dengan retis Korea tu. Susah tau. Eh aku kena masuk ni. Nak uruskan anak-anak buah aku tu semua. Nak kena check apa yang patut sebelum fly. Kau jaga diri jugak tau Maya. Kalau keluar dating dengan Rafiq tu, jangan balik lewat sangat"
"Ye, tahu lah. Kau pun jaga diri. Take care. Aku pun kena balik pejabat ni. Madam Tan dah pesan jangan lama sangat"
"Yelah. Kau pergilah. Aku masuk dulu" Tiara terus menarik bagasinya masuk ke dalam bangunan terminal. Dia meninjau untuk mencari pelancong nya yang seramai 15 orang di situ sebelum ada beberapa orang dari mereka melambai ke arahnya.
Ketika Tiara tergesa-gesa hendak ke sana, tak sengaja dia telah terlanggar seseorang yang kebetulan keluar dari kedai bersebelahan dengan pintu masuk bangunan terminal. Passport di tangan Tiara terus terjatuh ke lantai. Tak sempat dia nak kutip, ada tangan yang sudah terlebih dahulu mengutip passport milik nya.
"Terima kasih. Maaf, maaf, saya tak sengaja" Tiara sekadar menunduk dan terus saja mengambil passport di tangan orang itu sebelum dia tergesa-gesa pergi dari situ tanpa melihat ke arah orang yang dilanggarnya tadi.
Arjuna kerut dahi seketika melihat ke arah perempuan itu tadi. Tak dapat nak tengok dengan jelas muka perempuan tu sebab dia hanya menunduk langsung tak angkat muka. Kaca mata hitam yang tersangkut di hidungnya diperbetulkan dan dia masih memandang belakang tubuh perempuan tadi yang berlari ke arah sekumpulan manusia yang ramai di sana. Kenapa macam pernah jumpa je eh?
"Captain, what are you looking at?" Soal Azlan, pembantu juruterbang yang bertugas dengan Arjuna untuk penerbangan hari ini.
Arjuna menoleh ke arah Azlan sebelum dia ukir senyum. Tubuhnya yang tinggi lampai itu nampak sangat segak mengenakan uniform juruterbang. Di tambah lagi dengan raut wajah yang cukup tampan, memang cukup sempurna sebagai seorang lelaki yang punya aura dan karisma nya yang tersendiri. Memegang gelaran sebagai Kapten Arjuna Hanif, dia memang sentiasa menjadi perhatian para-para pramugari di situ.
YOU ARE READING
MY COINCIDENCE BRIDE ~ Ebook
RomanceARJUNA HANIF x TIARA ADELIA Tiara Adelia, bekerja sebagai pemandu pelancong di sebuah agensi pelancongan. Dia hanyalah seorang gadis biasa yang sudah menjadi anak yatim piatu semenjak berusia 16 tahun lagi. 3 tahun menjalin hubungan cinta dengan Mir...