"Ya Allah Tiaraaa!!! Kenapa cantik sangat niii!!!" Kak Zura terus saja mendapatkan Tiara. Ditelek dari atas sampai ke bawah. Dia kemudian berpusing mengelilingi Tiara sebanyak dua kali.
Tiara berdiri di situ dengan pandangan yang pelik melihat tingkah kak Zura. Kepala nya ikut berpusing mengikut gerakan kak Zura yang tak ubah seperti bumi berputar mengelilingi orbit.
"Akak ni dah kenapa? Tengok saya macam tu sekali!" Tiara mendengus.
"Lah, tengok lah sebab Tiara cantik sangat. Kan Arjuna?" Soal kak Zura kepada Arjuna.
"Ha, ye kak" Arjuna sejak tadi, hanya berdiam diri di situ. Dia kehilangan kosa kata. Macam dah lumpuh pulak lidah dia ni. Tak tahu nak cakap apa sebab Tiara terlalu mempesonakan hatinya. Kepala di garu berkali-kali sambil bibirnya tak henti menyengih dari tadi. Dia dah jauh berangan sampai ke zaman Dinasti Joseon. Dia lah raja, dan Tiara lah permaisurinya. Huish! Boleh ke macam tu ek?
"Dah, tunggu apa lagi. Arjuna sini!" Gamit kak Zura lagi. Dia sudah bersedia dengan telefon bimbit di tangan nya. Bersedia untuk merakam momen terindah antara Arjuna dan Tiara hari ini. Entah kenapa dia rasakan semacam ada chemistry antara Tiara dan Arjuna ni. Lagi pun dia nampak yang mereka berdua memang sangat sepadan kalau bergandingan bersama. Huntong le ko Tiara oi! Dapat abam pilot yang cukup pakej ni. Tapi dia masih lagi tertanya-tanya kenapa Arjuna nak rahsiakan pekerjaan sebenar dia dengan Tiara.
Arjuna menapak mendekati Tiara dan kak Zura. Dah kenapa jadi macam orang bodoh pulak ni tak tahu nak buat apa. Yang dia tahu pipi dia dah naik lenguh sebab asyik menyengih dari tadi. Dah serupa orang tak betul jadinya.
"Berdiri lah dekat sikit" Kak Zura mengarah lagak seorang jurugambar profesional.
"Err kak, ni guna phone saya je" Arjuna terus hulurkan telefon bimbitnya kepada kak Zura.
Kak Zura yang memang sudah faham, terus kulum senyum dan menyambut telefon bimbit di tangan Arjuna. Arjuna pula sudah buat isyarat mata pada kak Zura supaya ambil gambar yang terbaik punya. Kak Zura apatah lagi, terus buat thumb up pada Arjuna.
Tiara sekadar mematung sedari tadi. Dia bukannya ada hati sangat pun nak ambil gambar. Kalau tak sebab kak Zura ni desak dia, memang tak lah dia nak sarung hanbok ni.
"Ehem!" Arjuna berdehem kecil sambil memandang Tiara.
Tiara menoleh sekilas sebelum dia memandang ke depan semula.
"Okay, ready. Arjuna, pose lah sikit" Kak Zura mengarah lagi.
Tiara sudah menahan rasa geram. Memandai je kak Zura ni kan. Atur itu atur ini. Aduhai! Ingat ni sesi photoshoot pre wedding ke apa.
"Pssttt! Arjuna... tangan..tangan.." Kak Zura seakan berbisik dan memberi isyarat kepada Arjuna supaya memeluk bahu Tiara.
Arjuna sudah bulat mata mendengar arahan kak Zura. Biar betul kak Zura ni? Tak kena terajang ke aku nanti kalau peluk bahu Tiara ni? Teragak-agak Arjuna nak buat. Dia pula buat mimik muka pada kak Zura, sambil geleng-geleng kepala tanda tak nak.
Kak Zula pula jegil mata pada Arjuna bila melihat Arjuna geleng kepala. Eh encik pilot ni, dah di kasi can, dia tak nak pulak! Kak Zura mencebik.
"Kak, lama lagi ke?" Tiara pula sudah mula bosan menunggu.
"Eh tak lama. Buat lah posing, akak akan snap je lah" Kak Zura gerak-gerakkan bebola matanya, kening pula tak reti duduk diam, buat isyarat pada Arjuna.
"Okay, ready, 1, 2, 3...." Kak Zura siap angkat 3 jari nya. Sempat lagi suruh Arjuna bersedia di situ.
"Smile and hug!!!"
YOU ARE READING
MY COINCIDENCE BRIDE ~ Ebook
RomanceARJUNA HANIF x TIARA ADELIA Tiara Adelia, bekerja sebagai pemandu pelancong di sebuah agensi pelancongan. Dia hanyalah seorang gadis biasa yang sudah menjadi anak yatim piatu semenjak berusia 16 tahun lagi. 3 tahun menjalin hubungan cinta dengan Mir...