𝙿𝚛𝚘𝚕𝚘𝚐𝚞𝚎

27 2 0
                                    

✿︎♥︎ 𝒁𝒂𝒚𝒅𝒆𝒏 𝑪𝒂𝒔𝒔𝒂𝒏𝒅𝒓𝒂 ♥︎✿︎

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

✿︎♥︎ 𝒁𝒂𝒚𝒅𝒆𝒏 𝑪𝒂𝒔𝒔𝒂𝒏𝒅𝒓𝒂 ♥︎✿︎

LEKA berjalan seorang diri di taman bunga tersebut, hingga dia tak perasan akan mesej yang masuk. Waktu itu, baru dia berkesempatan untuk membuka telefon pintar.

Dahi berkerut kecil saat dia mendapat mesej daripada abang kembarnya, Astra Zandae William. Hai abang? Dah kahwin pun nak mesej aku lagi? getus hatinya.

Walaupun begitu, mesej lelaki sudah berkahwin itu dibuka juga. Seketika dia tersenyum sendiri.

Hoi adik yang tak pernah nak melekat dekat rumah!

Dia membalas sapaan kasar tersebut.

Apa?

Diam. Kelihatan pemberitahuan tentang abangnya itu sedang menaip.

Kau pergi mana?

Lelaki itu menjungkit sebelah kening. Apahal pula mamat ni tanya?

Dekat taman bunga. Kenapa?

Dia menyoal.

Aku dekat rumah ni. Tak nak jumpa aku? Tak rindu ke? Aku rindu~~

Dia ketawa. Ingatkan apalah tadi.

Kejap. Otw.

Belikan aku chocholate cake.

Dia menggeleng. Menyempat.

Lelaki itu tak sempat membalas mesej tersebut apabila terasa bahunya dilanggar oleh seseorang.
" Eh! Cik! " dia panik apabila kertas-kertas perempuan itu jatuh ke tanah saat berlanggar bahu dengannya.

Lantas, dia melutut bagi membantu gadis itu mengambil kertas-kertas yang jatuh tadi. Selesai itu, dia berikan kembali pada gadis itu.

" Terima kasih, encik! " ucap suara lembut itu dengan tergesa-gesa. Tak sempat dipandang pun wajah lelaki yang dilanggarnya tadi, dia sudah kembali memecut. Dah terlambat!

" Eh! Lutut awak cedera! " namun, kelibat gadis itu sudah menghilang dari pandangan. Terkebil-kebil dia jadinya.

Gadis itu terlalu tergesa-gesa sehingga tak perasan kecederaan pada lututnya sendiri.

" Tak sempat minta maaf pun," keluhnya sendirian.

Telefon pintar yang turut berada di tanah, dicapai. Skrin telefon yang mempunyai sedikit kotoran disapu dengan lengan baju. Mujur tak pecah, kalau tak kena repair lah jawabnya.

Sekali lagi, arah yang menjadi tujuan gadis asing tadi dipandang. Entah mengapa, hatinya tertarik dengan wajah ayu itu. Cantik, comel. Nak nak pula bertudung. Haih.

Dia menggeleng dengan angan-angan sendiri. Tak baiknya.

Langkah diteruskan jua untuk ke keretanya. Sebelum pulang ke rumah, sempat dia singgah ke kedai kek kegemaran abangnya untuk membeli makanan yang dipesan abangnya tadi.









-𝐻𝑒 𝑓𝑒𝑙𝑙 𝑓𝑖𝑟𝑠𝑡, 𝑠ℎ𝑒 𝑓𝑒𝑙𝑙 ℎ𝑎𝑟𝑑𝑒𝑟-

𝓨. 𝓢𝓱𝓪

𝐇𝐢𝐬 𝐅𝐥𝐨𝐰𝐞𝐫 : 𝐙𝐚𝐲𝐝𝐞𝐧 𝐂𝐚𝐬𝐬𝐚𝐧𝐝𝐫𝐚Where stories live. Discover now