💐Arkadaşlar 1 hafta boyunca bölüm gelmeyecek. Benim okuduğum şehirde, kendi memleketlim Rojin öldü. Ne yazık ki suyun soğuk kollarında kaybettik onu. Ailesinin acısı, babasının acısından, çok çok etkileniyorum. Her aileyi bir tutmayın.
Ailesi Narin Güran ailesi gibi değil.
Gerçek acılı bir aile bu.
Son zamanlarda kadın cinayetleri, intihar veya sosyal çürümüşlük akıl almaz bir boyuta taşındı Tr de. Şimdi Hatay'dayım. Haberini alır almaz her gün girip baktığım, babasının annesinin acısını anlayamam. Ama bunu içimde çok içselleştirdim. O sahilde yürüdüğüm geçen sene, ayağım kaydığı zaman rip akıntısı vardı. Ayağım kaydığı zaman arkadaşım kurtarmıştı beni. Ne kadar bilirseniz bilin yüzmeyi farketmez, biz Van gölüne göl demeyiz. Suyu bataklık gibi içine çeker. Arkadaşım ayağım kayıp, balçığa saplanacağım zaman, kolumdan yakalamasaydı bende bu satırları şuan yazamayacaktım. Yüzmeyi çocukluktan biliyorum. Ama bu beni kurtarmayacaktı. O sahilde kötü niyetli kişiler mi vardı biz bunu asla bilemeyeceğiz. Sahilinde yürüdüğüm zamanlar geliyor aklıma. Gelecek ay yine Van'a gidicem ve aklıma her zaman Rojin gelecek belirsiz bir son. Şehrime her adımımı attığım zaman yine öyle hissedeceğim. Çok ve çok üzgünüm. Diyebileceğim tek şey bu.
Aslında diyebileceğim çok şey var. Fakat ben sadece bir kısmını paylaşacağım.
Bugün kalbimde derin bir boşluk bırakan Rojin'i anmak istiyorum. Rojin'in trajik kaybı hepimizi derinden etkiledi ve yüreklerimizde tarifsiz bir acı bıraktı. Suda boğulan bir yaşam, umut dolu bir geleceğin zamansız şekilde son bulması demek. Bu acı kayıp, hepimize yaşamın ne kadar kıymetli ve kırılgan olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Her anının ne kadar önemli olduğunu da
Rojin'in trajik vefatı, bize hayatta en önemli şeyin sevdiklerimize duyduğumuz sevgi ve onların güvenliği olduğunu gösteriyor. Su, hayat kaynağımız olduğu kadar, dikkatsizlikle yaklaştığımızda tehlikeli de olabiliyor. Bu nedenle, sevdiklerimizle birlikte güvenliğimizi her zaman ön planda tutmalıyız.
Rojin'in anısını yaşatmak ve böyle üzücü olayların tekrar yaşanmaması için hep birlikte daha dikkatli olmalı, su güvenliği konusunda bilinçlenmeli ve bilinçlendirmeliyiz. Böylece, onun adına daha güvenli bir gelecek inşa edebiliriz. Her birimizin, çevremizdeki insanları bilgilendirerek, bu tür trajedilerin önüne geçebileceğimiz bir şeyler mümkün.
Rojin'i sevgiyle anıyor, ailesine ve sevdiklerine sabır diliyorum. Rojin'e ise uyuduğu yerde huzur diliyorum. Onun ışığı, yüreklerimizde daima parlayacak ve bize yol gösterecek. Rojin'i unutmayacağız. Hayatın kıymetini bilerek, sevdiklerimize sıkı sıkı sarılalım ve her anın değerini bilelim.
Bu derin üzüntünün ve hayal kırıklığının karşısında, Rojin ve onun gibi kaybettiğimiz tüm kadınlar için sesimizi yükseltmeli ve değişim için elimizden geleni yapmalıyız. Her birimiz bu acı gerçeklerle yüzleşmeli ve toplumsal çürümüşlüğe karşı durmalıyız. Kadın cinayetleri, intiharlar ve sosyal sorunlar karşısında sessiz kalmak yerine, bu olayların nedenlerini sorgulamalı ve çözüm yolları aramalıyız.
Toplum olarak dayanışma içinde olup, birbirimize destek vermemiz gerekiyor. Bu tür olayların tekrar yaşanmaması için daha bilinçli ve duyarlı bir toplum oluşturmak adına hep birlikte çaba göstermeliyiz. Unutmayalım ki, her birimizin yapabileceği küçük değişiklikler, toplumsal dönüşümde büyük adımlar atmamıza yardımcı olabilir.
Rojin'in anısını onurlandırmak için, hep birlikte daha güvenli ve adil bir toplum için mücadele edelim. Bu mücadele, onun gibi kaybettiğimiz tüm kadınların sesi olacaktır. Kendinize ve çevrenize iyi bakın; dayanışma ve sevgiyle bu zor günleri aşabiliriz.
MZD...
Ya da belki de aşamayacağız..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
REST
Novela JuvenilMeyçen, her ne olursa olsun hayatta kalmayı bilen biriydi. Tüm hayatını annesinin peşinde, oradan oraya sürüklenerek ve bir gün bu karanlık çamurun içinden çıkacağını umarak geçirmişti. Ta ki gerçek ailesi ortaya çıkana dek. Meyçen'i, görkemli malik...