- EXO House - ( 2.55 P.M )
Jungmin dan Bona melangkah masuk kedalam pagar rumah EXO. Jungmin menekan loceng pintu. Kedengaran suara seorang lelaki menjawab dari dalam.
"Oh? Hyung. Bona. Masuklah."
Suho yang membuka pintu itu berkata dengan sopan. Jungmin mengangguk lalu mengajak Bona masuk juga.
"Okay.. Inilah mereka. EXO."
Jungmin berkata sebaik sahaja Bona sampai di ruang tamu.
Kelihatan 12 orang lelaki berbaris dihadapan tv sambil memberikan senyuman pada Bona.
'Comelnya mereka semua. Aku taklah takut sangat. Aku kan ada teknik mempertahankan diri.'
Bebel Bona dalam hati.
"Han du se."
Suho mengira.
"We ara One! Annyeonghaseyo, EXO ibnida..!"
Serentak lelaki-lelaki itu berkata lalu menunduk hormat.
"Okay. Hyung tinggalkan dia dekat kamu semua. Jaga dia elok-elok. Hyung nak pergi syarikat dulu."
Jungmin berkata sambil melangkah kearah pintu keluar.
"Annyeonghaseyo. Xiumin ibnida.."
Xiumin memberikan senyuman pada Bona. Bona membalas senyuman Xiumin.
"Wahh.. Comelnya senyuman awak.."
Serentak mereka memuji.
"Gamsahamnida.."
Ucap Bona sambil menunduk malu. Muka terasa panas. Dia selalunya akan mengibas tangan ditepi mukanya. Tapi sekarang dia terpaksa menahan.
"Luhan ibnida. Saya dari China. Umur saya sama dengan Xiumin."
"Kris ibnida. Saya pula berasal Canada dan China. Umur saya sama dengan Xiumin dan Luhan."
Bona mengangguk.
"Yang sebelah Kris pula, Lay. Dia pun berasal dari China. Umur Lay sama dengan saya. Dia seorang yang pelupa kerana dia ada penyakit. Jadi, awak tolonglah ingatkan apa yang dia patut buat ya?"
Suho menyoal. Bona mengangguk.
"Annyeonghaseyo.."
Lay menyapa dengan ramah. Bona membalas sapaan Lay.
"Chen ibnida."
"Annyeonghaseyo Baekhyun ibnida.."
Baekhyun memperkenalkan dirinya sambil memberi senyuman segi empatnya. Bona membalas senyuman Baekhyun. Bona juga mempunyai senyuman segi empat jika dia berada dalam mood yang baik.
'Macam pernah nampak namja ni..'
Bona berkata didalam hati.
"Annyenghaseyo Chanyeol ibnida.."
Chanyeol menyapa dengan senyuman lebarnya. Bona membalas sapaan Chanyeol.
"Dyo ibnida."
"Tao ibnida. Saya berasal dari China."
"Kai ibnida."
"Sehun ibnida."
"Awak boleh perkenalkan diri awak.."
Suho berkata dengan lembut. Bona mengangguk.
"Ni hao.. Annyeonghaseyo.. Lee Bona ibnida. Saya lahir di Korea dan membesar di China."
YOU ARE READING
My Life Became K-Idol
FanfictionMengisahkan seorang gadis yang bernama Lee Bona. Dia dilahirkan di Korea dan dibesarkan di China. Dia anak orang kaya. Dia seorang yang lemah. Dia tidak pernah mempunyai kawan hinggalah dia berpindah ke Korea. Tapi malangnya, persahabatan itu tida...