Part 37

317 28 0
                                    


( 9 a.m )

"Oppa.. Makanlah sikit.."

Sehun menggeleng sambil memandang pinggan makanan yang dipegang oleh Bona.

"Makanlah nanti oppa sakit."

Sehun diam lalu dia memandang katil Luhan. Bona meletakkan pinggan nasi itu diatas meja lalu mengambil tempat disebelah Sehun. Bona memegang kedua belah pipi Sehun lalu memandang tepat pada anak mata Sehun.

"Oppa.. Kita buat keputusan ni demi Luhan oppa. Demi kesihatan Luhan oppa. Kita tak boleh pentingkan diri. Oppa tahu kan yang Luhan oppa sakit. Dia perlukan rehat. Dia perlukan rawatan untuk sembuh."

Sehun terus memeluk tubuh Bona dan menangis. Bona menggosok belakang Sehun dengan lembut.

"Bona tahu yang Oppa rindukan dia.. Janganlah nangis.. Oppa kena tabah dan ceria. Janganlah asyik berkurung dalam bilik ni. Buat kami semua risaulah."

Bona berkata lalu mengusap belakang rambut Sehun. Sudah seminggu Sehun tak keluar makan bersama. Dia selalu berkurung didalam bilik dan asyik duduk diatas katil Luhan dan termenung melihat gambarnya bersama Luhan. Sehun akan keluar jika mereka ada jadual latihan sahaja. Dan sudah seminggu juga Bona membatalkan kelas pagi kerana dia menjaga dan memujuk Sehun makan.

--------------

( 7 p.m )

Mereka sepuluh orang menghadap komputer di dalam bangunan SM Building. Sekarang adalah masa EXO-L Chatting with EXO. Exo haruslah menjawab soalan yang diberikan oleh peminat untuk mereka.

Kebanyakkan peminat bertanya tentang Luhan. EXO buntu mahu jawab apa. Semua semua memberi alasan yang Luhan sibuk di China.

Satu soalan yang membuatkan Sehun tersentap.

"Adakah awak suka pada Luhan?"

Soalan yang membuatkan Sehun menahan air mata rindunya pada Luhan. Sehun terus membalas soalan peminatnya itu.

"Yes! I like Luhan hyung."

30 minit kemudian..

Selepas EXO-L Chatting with EXO habis, Chanyeol mengajak EXO ke restoran Appanya. Mereka semua bersetuju dan bergerak ke restoran Appa Chanyeol. Chanyeol tak lupa untuk memanggil Bona sekali ke restoran Appanya.

"Annyeonghaseyo..."

Ucap Bona selepas menutupi pintu kaca restoran milik Appa Chanyeol. EXO yang sedang makan terus berpaling selepas mendengarvsuara Bona.

"Oh? Wasso?"

Bona mengangguk lalu mengambil tempat disebelah Sehun.

"Macam mana sekolah hari ni?"

"Okay.. "

Jawab Bona sepatah sambil memberi senyuman pada Xiumin. Xiumin menunjukkan ibu jarinya dan membuatkan Bona ketawa kecil.

"Oh? Annyeonghaseyo appa.."

Ucap Bona sambil menunduk hormat pada Appa Chanyeol yang baru sahaja tiba dimeja makan EXO.

"Nae.. Annyeong.. Kamu sihat."

"Sihat. Appa pula?"

"Appa sihat. Makanlah.."

"Nae.. Marilah makan sekali dengan kami.."

"Ah.. Gwenchanha.. Kamu makanlah."

"Aish appa.. Duduklah.."

Appa Chanyeol mengalah lalu mengambil tempat dihadapan Bona. Bona terus menyuap Appa Chanyeol makan dan membuatkan EXO tersenyum melihat kesopanan Bona.

"Jom hilangkan stress..."

Chanyeol berkata lalu menghampiri gitar yang terletak diatas pentas didalam restoran Appanya.

Chanyeol terus memetik gitar dengan nada yang tenang. Baekhyun hanya tersenyum melihat Chanyeol memetik gitar. Baekhyun sangat suka melihat Chanyeol memetik gitar lalu dia akan menyanyi.

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now