Part 24

776 60 3
                                    


•••••

Hari ini EXO-K membuat persembahan di M-Coutdown dan bersaing dengan grup Apink. Bona merasa sangat risau. Muka mereka semua tidak seceria dahulu lagi.

Hanya tinggal Bona dan EXO-M yang berada dirumah. Mereka semua menunggu gilirin EXO-K naik ke pentas mempersembahkan lagu mereka iaitu 'Overdose'.

Bona melihat muka Tao. Dia dari pagi tidak mahu makan. Begitu juga Sehun. Dia pergi ke sana tanpa mengisi makanan kedalam perutnya lansung.

Bona mengeluh. Xiumin yang duduk disebelah Bona hanya memandang Bona. Bona berjalan masuk kedalam dapur untuk mencari sedikit makanan untuk Tao.

"Tao gege..."

Tao berpaling. Bona mendekati Tao dengan sepinggan nasi di tangan.

"Chile yidian.. (Makan sedikit..)"

Tao menggeleng. Bona letih. Dia terus melabuhkan punggung di lantai.

"Oppa.. Jebalyo.. Makanlah sikit. Oppa tak makan lagi dari pagi tadi.."

Tao masih dengan jawapannya. Bona meletakkan pinggan diatas meja. Mereka berlima hanya memandang Bona tanpa sebarang bunyi.

"Bona kira sampai tiga.. Kalau oppa tak nak makan, oppa tak sayang Bona."

Bona memeluk tubuh lalu memandang ke tempat lain. Belum Bona membuka mulut, Tao segera duduk dibawah.

"Ah! Nae.. Oppa sayang.."

Tao duduk berhadapan Bona.

"Jinja Oppa sayang? Atau oppa terpaksa?"

Bona sengaja menyoal begitu.

"Ani... Oppa sayang sangat-sangat.."

Tao menjawab. Bona tersenyum lalu mengambil pinggan yang diletakkan diatas meja tadi. Dia mengaul dahulu nasi itu sebelum memasukkan kedalam mulut Tao.

"Oppa semua tak nak makan lagi?"

Bona menyoal kepada Xiumin, Luhan, Lay dan Chen memandangkan sekarang sudah masuk waktu makan tengahari.

"Erm.."

"Marilah Bona suapkan.."

Bona menghulurkan sudu yang berisi nasi pada Luhan. Luhan mengangguk lalu memasukkan nasi itu kedalan mulutnya.

"Dekat sikit. Bona tak larat nak bangun."

Bona berkata sambil mengaul nasi itu.

"Waeyo?"

Lay menyoal.

"Mungkin semalam Bona terlalu kuat berlatih kot."

"Janganlah kuat sangat berlatih. Kasihan pula oppa tengok."

"Okay.. Buka mulut.."

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now