Part 58

341 28 0
                                    

"Annyeonghaseyo..."

Bona terus mengangkat kepalanya. Bona yang sedang didandan sambil bermain telefonnya di datangi oleh lima orang lelaki yang amat dia kenali.

"Oh? BTS oppa!"

Bona terus tersenyum lebar melihat kedatangan V, Jimin, Jungkook, Jin dan Suga ke dalam bilik persalinannya.

"Annyeong.."

V tersenyum menampakkan barisan giginya. Senyuman segi empatnya yang comel.

"Yeogi neohuideul mwohaneungeoya?"

Bona menyoal lalu bingkas bangun dari kerusinya.

"Kami pun sertai photo shot ni juga."

Jin menjawab dan membuatkan Bona mengangguk faham.

"Ah. Kami ada bawa bekal. Jin hyung dah masak siap-siap untuk kita berenam."

"Bona pun?"

"Nae. Kita makan bersama nanti."

"Wahh.. Gamsahamnida oppa.."

Ucap Bona dengan sopan.

"BTS! Ini baju kamu berlima."

Mereka berlima mengangguk selepas mendapat baju yang harus mereka pakai untuk photo shot itu.

*****************

"Gamsahamnida Oppa. Mashitta!"

Bona menunjukkan ibu jarinya pada Jin. Jin ketawa kecil melihat telatah Bona.

"Bona-shi. Baekkie hyung sihat?"

V menyoal sambil menjilat jarinya. Bona membalas soalan V dengan anggukan.

"Hyun?"

Sekali lagi soalan V dibalas dengan anggukan.

"Kami semua sebenarnya ada rancang nak ke rumah EXO sunbae kalau mereka ada masa lapang."

"Jinjayo?"

Jin mengangguk.

"Erm.. Nanti Bona tanya EXO oppa."

"Ni nombor telefon V. Call V tau kalau mereka free."

Bona mengangguk sambil menyalin nombor telefon V.

"Ah. Rapmon oppa dan J-hope oppa sihat?"

"Sihat. Hari ni mereka berehat sebab jadual mereka kosong hari ni."

Jungkook berkata. Bona mengangguk faham.

"Nanti Bona masak sedap-sedap untuk oppa semua."

"Oh? Bona pandai masak?"

"Of course oppa."

Mereka berlima ketawa kecil melihat Bona. Bona hanya menayangkan barisan giginya.

"Ahh. Kita panggil Got7 sekali kalau mereka pun free."

Bona mengangguk setuju dengan cadangan Suga.

*****************

"Bona-shi. YoungMin seosaengnim nak kamu datang ke pejabat dia sekarang."

Kata Jungmin yang baru sahaja melangkah masuk ke dalam bilik latihan EXO. EXO terus memandang kearah Bona yang sudah berdiri itu.

"Okay. Oppa. Jumpa dekat rumah."

"Nae.. Annyeong.."

Bona melambai tangannya kearah EXO sebelum dia menutup pintu bilik latihan EXO. EXO terus berkemas hendak pulang ke rumah mereka.

**************

( 10 p.m. )

"I'm home!"

Laung Bona selepas membuka kasutnya.

"Oh? Neo gwenchanha?"

Suho menyoal selepas melihat Bona yang baru sahaja hendak melangkah naik ke biliknya.

"Nae. Gwenchanha. Wae?"

"KYM cakap apa dekat Bona? Macam serius je."

"KYM suruh Bona tandatangan kontrak dengan Big Hit."

"MWO?!"

"Bona sekarang artis di bawah naungan Big Hit juga?"

Bona mengangguk betul.

"KYM naikkan gaji Bona. Bona setuju pun sebab terpaksa. Bona baru sahaja pergi syarikat Big Hit tadi."

"Bona-ah.."

"Lagipun duit tu bolehlah Bona hantar ke Omma dan Appa dekat Amerika."

Mereka semua hanya mendiamkan diri memandang Bona.

"Bona naik dulu. Bona letih."

Mereka semua hanya mengangguk sebelum Bona melangkah naik ke biliknya.

"Kesian."

Kai berkata. Ayam goreng ditangannya diratah. Sehun yang berada di sebelah sibuk menikmati bubbleteanya.

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now