- SM Building - ( 9 A.M )
Bona duduk bersendirian didalam bilik alatan muzik didalam SM Building. Sementara menunggu EXO, dia cuba bermain dengan piano yang berada disitu.
Dia menghampiri piano itu perlahan-lahan, duduk diatas kerusi. Digosok perlahan kekunci piano itu. Dia sudah lama tak bermain piano sejak Bomin tiada. Selalunya dia dan Bomin setiap hari akan bermain piano bersama.
Bona menekan kekunci piano itu lalu menyanyikan lagu 'Baby Don't Cry' EXO versi Chinese dengan penuh perasaan. Dia hendak meluahkan perasaannya.
Suara dan melodinya didengar oleh Lee Soo Man yang kebetulan lalu disitu. Lee Soo Man iaitu pegurus syarikat itu dia mencari dimana datangnya suara gadis yang menyanyikan lagu EXO versi Chinese itu.
Kebetulan juga EXO dan Jungmin lalu disitu untuk menjemput Bona yang berada didalam bilik muzik itu, melihat Lee Soo Man seperti sedang mencari sesuatu.
"Annyeonghaseyo Soo Man-nim.."
EXO dan Jungmin menyapa Soo Man dengan sopan.
"Ah. Nae.. Annyeong.."
Soo Man membalas sapaan mereka.
"Soo Man-nim cari apa?"
Jungmin mula menyoal.
"Oh? Ah. Saya cari dari mana suara gadis ni datang. Sungguh merdu suara dia."
Soo Man berkata sambil melihat keliling. Jungmin juga mendengar nyanyian Bona tetapi dia tidak tahu itu suara Bona.
"Oh? Suara Lee Bona."
Baekhyun yang biasa mendengar Bona menyanyi itu berkata.
"Lee Bona? Nugu?"
Soo Man menyoal. Dia tak ada pula penyanyi atau pelatih yang bernama Lee Bona.
"Ah. Lee Bona. Dia pengasuh kepada EXO. Erm.. Marilah kami kenalkan dia pada Soo Man-nim.."
Jungmin mengajak. Soo Man mengangguk. Dia mula minat dengan suara Bona.
Perlahan-lahan Jungmin membuka pintu bilik alatan muzik itu. Kelihatan Bona baru sahaja habis menyanyikan lagu itu.
Air mata Bona jatuh kepipi. Dia mengenang kawan baiknya, Bomin yang selalu bermain dan menyanyi bersamanya.
Soo Man menepuk tangannya. Bona terkejut. Dengan pantas dia memandang kearah pintu. Kelihatan EXO, Jungmin dan Soo Man berdiri dihadapan pintu.
Lantas Bona bangun dan menjauhi piano itu. Dia mengesat air matanya.
"Annyeonghaseyo.. Mianhae saya-"
Belum sempat Bona menghabiskan ayatnya, Soo Man memotong.
"Wahh! Jinja Daebak! Suara awak sangat merdu. Awak bermain dengan bagus. Note yang bagus."
Soo Man memuji tanpa henti.
"Gam-gamsahamnida.."
Ucap Bona sambil menunduk hormat. Soo Man berjalan mendekati Bona.
"Siapa ajar kamu bermain dengan note yang betul macam tu? Siapa yang ajar kamu menyanyi dengan note yang betul?"
Soo Man menyoal dengan senyuman yang terukir dibibir. Ia membuat Bona tak ada sedikit takut.
"Erm.. Saya memang dari kecil main piano. Menyanyi.. EXO oppa yang ajar. Sejak saya minat lagu mereka."
Bona menjawab jujur. Soo Man menepuk tangannya.
"Wanna join us?"
Soo Man menyoal. Bona keliru. Dia memandang kearah EXO dan Jungmin. Mereka semua mengangguk.
"Erm.. Okay.."
Soo Man dan Bona bersalaman.
"Welcome to SMTown, little girl."
Soo Man tersenyum lebar.
"Jinja Soo Man-nim?!"
Jungmin terkejut+teruja.
"Nae.. Oh? Nama awak Lee Bona kan?"
"Nae..."
Bona tersenyum.
"Cantik senyuman kamu, Lee Bona.."
"Hahaha.. Gamsahamnida seosaengnim.."
"Soo Man-nim. Esok jumpa saya di pejabat pukul 4 petang."
Soo Man berkata sebelum memusingkan badannya.
"Nae Soo Man-nim."
Bona membalas sambil membongkokkan badannya.
"Okay.. Kamu semua berusaha ya?"
Soo Man berkata pada EXO.
"Nae Soo Man-nim."
EXO membalas serentak pada Soo Man sebelum dia melangkah keluar.
"Yay! Lee Bona! Chukahae!"
EXO bersorak.
"Hahaha.."
Bona ketawa melihat EXO yang berperangai budak-budak itu.
Lee Bona berjalan keluar dari SM Building bersama EXO.
"Kajja kami nak bawa Bona jalan-jalan.."
Baekhyun terus meletakkan lengannya dibelakang leher Bona. Bona terkejut lalu memandang wajah Baekhyun. Baekhyun tersenyum riang. Bona membalas senyuman Baekhyun.
"Auw.."
Bona memegang perut yang terasa pedih itu.
"Oh?! Waeyo?!"
Mereka semua mula panik.
"Kamu sarapan tak pagi tadi?"
Jungmin menyoal. Bona membalas dengan gelengan. Perutnya dipegang dengan kuat kerana menahan sakit.
"MWO?!"
EXO terkejut kerana Bona berkata pada mereka yang dia sudah makan.
"Mian.. Sebab Bona selalunya makan lewat sikit. Ni dah terlebih lewat pula."
Bona berkata.
"Hmm.. Kajja.. Kita keluar makan.."
Suho mengajak. Mereka semua membalas dengan anggukan. Mereka semua pun berjalan keluar.
Soo Man hanya memerhati dari tingkap pejabatnya. Dia tersenyum melihat Bona sangat akrab dengan EXO. Soo Man tersenyum melihat kegembiraan diwajah EXO. Senyuman yang paling gembira buat Soo Man. Soo Man pun mendapat satu idea..
YOU ARE READING
My Life Became K-Idol
FanfictionMengisahkan seorang gadis yang bernama Lee Bona. Dia dilahirkan di Korea dan dibesarkan di China. Dia anak orang kaya. Dia seorang yang lemah. Dia tidak pernah mempunyai kawan hinggalah dia berpindah ke Korea. Tapi malangnya, persahabatan itu tida...