Part 63

418 26 2
                                    

Bona melangkah masuk kedalam hotel yang terkenal dibandar Seoul. BTS hanya mengikuti langkah Bona dari belakang. Hyun didukung oleh Jin.

"Bona-ya!" Bona mencari pemilik suaranya memanggil namanya. Matanya terhenti pada seseorang yang amat dia kenali iaitu adik perempuannya, Naxian.

"Kurang ajarnya. Dia ingat aku ni kawan dia kah? Tak hormat orang tua langsung." Bona berkata perlahan. Dia sendiri tak sangka yang dia akan berkata begitu. Adakah dia sudah berubah? Baguslah kalau dia dah berubah. Bona tersenyum senget melihat senyuman yang tertib dibibir Naxian.

"Oppadeul. Kajja." BTS hanya mengikuti Bona. TaeNa, Shixian dan Naxian hanya memandang pelik melihat 7 orang lelaki dan seorang bayi lelaki bersama Bona.

"Annyeonghaseyo." Bona menunduk hormat tanpa ada senyuman dibibirnya.

"Nae. Who are they?" Shixian menyoal apabila melihat BTS mengambil tempat di sebelah meja makan mereka.

"Rakan sekerja." Jawab Bona lalu menarik kerusi kosong menjauhi Tae Na. Bona melabuhkan punggungnya diatas kerusi itu. Dipandang Hyun yang berada diatas riba Jin.

"And that baby?" Naxian menyoal. Bona mengangkat kening kanannya memandang Naxian yang duduk disebelah Shixian.

"My son...." Percakapan Bona terhenti apabila menu dihulurkan oleh pelayan restoran itu.

"Mwo?!"

"Nae. Wae? Give me orange juice." Bona memberi semula menu kepada pelayan.

"Are you crazy Bona!" Tae Na membulatkan matanya memandang Bona. Bona sudah muak melihatnya. Bona memandang BTS yang duduk dibelakangnya.

"Anak angkat Bona. Puas?" Bona yang tadi memandang wajah TaeNa terus beralih pandangannya kearah lain.

"Really?" Naxian menyoal.

"Kalau tak percaya sudah. Jangan tanya lagi. Serabut!" Bona berkata dengan nada meninggi sedikit. Dia sendiri tahu apa yang terjadi pada dirinya. Tapi ia sangat melegakan hatinya.

"What the?" Naxian seakan tidak percaya. Selama ini Bona hanya berdiam diri dan tidak pernah meninggikan suaranya.

"Omma!" Bona memusingkan badannya memandang kearah meja BTS. Jin bingkas bangun dan mendukung Hyun menuju kearah Bona. Bona mengambil Hyun dari Jin.

"Oppa makanlah dulu. Bona boleh jaga Hyun." Bona berkata kepada Jin.

"Nae." Balas Jin pendek dan melangla kearah rakan-rakannya semula.

********

Beberapa bulan kemudian....

- Big Hit Entertainment -

Bona duduk bersandar di cermin didalam bilik latihan. Matanya memandang wajahnya di cermin. Rambut sudah diwarnakan kepada warna merah darah sepenuhnya. Tangan dan kakinya terdapat beberapa plaster. Luka sana sini.

"Lee Bona-ssi. Kita ada shooting lepas ni. Awak pergi bersiap. Sekejap lagi kita akan bertolak." Kata seorang staff dari muka pintu.

"Arasseo." Balas Bona lalu bingkas bangun mengambil begnya.

"Jom kita pergi bersama." Bona memusingkan badannya menghadap pemilik suara itu.

Jeon Jungkook.

"Okay. Mana yang lain?"

"Kat bawah."

"Ahh. Kajja." Bona dan Jungkook melangkah bersama menuruni tangga.

"Cantik rambut oppa." Jungkook tersenyum. Rambutnya juga diwarnakan warna merah tapi taklah seterang Bona.

"Bona pun sama."

"Bona-ya." Bona menoleh.

"Annyeonghaseyo Bang seosaengnim." Ucap Bona dan Jungkook sambil menunduk hormat kepada Bang Si Hyuk atau 'Hitman' Bang.

"Saya ada sesuatu nak beritahu kamu."

"What is it?"

"Saya minta diri dulu" Bang Si Hyuk dan Bona mengangguk melihat Jungkook

"Kajja. Kita ke bilik saya dahulu."

"Tapi.. Saya ada--"

"Gwechanha. Saya yang uruskan mv awak berdua. So jangan risau." Bona mengangguk dan mengikuti langkah Bang Si Hyuk ke biliknya.

******

"Bona-ya.." Bona memusingkan badannya menghadap EXO. Bona berasa berat hati selepas melihat wajah mereka semua menunjukkan riak sedih.

"Oppadeul. Bona akan melawat oppa semua kalau ada masa, okay?" Bona cuba untuk senyum tapi gagal. Dia berasa sungguh berat untuk mengangkat kaki dari rumah EXO ini.

"Rumah ni akan sunyi tanpa Bona." Suho berkata lalu memeluk tubih Bona. Seorang demi seorang mula mendekati Suho dan Bona. Tubuh Bona dipeluk beramai-ramai.

"I know. Tapi nak buat macam mana, ketiga-tiga syarikat dah belikan Bona rumah yang baru. Bona kena tinggal dekat sana. Takkan nak tinghal dengan oppa semua lagi kan?" Bona mengeluh selepas EXO melepaskan pelukan. Mereka semua juga turut mengeluh.

"Gwenchanha. Bona takkan lupakan oppa semua. Oppa semua yang bantu Bona sampai ke peringat sekarang." Bona tersenyum paksa. Mereka semua membalas dengan anggukan.

Mereka semua tersentap apabila mendengar hon dari van milik Bona.

"Manager Bona dah panggil. Masa untuk Bona pergi." Bona menggalas begnya dan membawa beberapa beg keetas yang berisi barang-barangnya.

"We will miss you pretty princess......" Baelhyun berkata dan membuatkan Bona tersenyum. Dia sangat merindukan nama panggilan itu. Sudah lama dia tidak mendengarnya.

"Me too. Baekkie oppa. Tolong jagakan Hyun. Kalau ada masa Bona pula akan jaga dia." Bona berkata sambil melanglah keluar dari rumah EXO.

"Annyeong!!" Ucap EXO serentak sambil melambai kearah Bona. Bona membalas lambaian EXO sebelum menutup pintu Van nya.

*****

"Selepas Lee Bona selesai dengan comebacknya, Lee Bona dan Jeon Jungkook dari syarikat Big Hit Entertainment akan berduet dengan lagu yang ditulis oleh Jungkook dan Bona sendiri." Min Lie (Mama Bomin) tersenyum selepas membaca surat khabar yang dibelinya tadi.

"Wahh.. Bona dah membesar dengan baik." Bo Shin (Papa Bomin) yang mendengar juga turut tersenyum.

"Oppa. Jom kita pergi Korea jumpa Bona dan Jongsuk. Saya dah lama tak jumpa mereka. Saya nak peluk, cium mereka sangat-sangat." Min Lie mengoncangkan tangan Bo Shin dengan perlahan.

"Memandangkan jadual saya kosong.. Okay. Let's go!" Min Lie tersenyum lebar.

"Really?! Yes! Bona, Jongsuk, here we come!" Min Lie teru berlari masuk kedalam bilik tidur mereka dan mengemas bajunya dan suaminya. Dia berasa sangat-sangat tidak sabar hendak berjumpa dengan Bona dan Jongsuk.

**********

- Bona dan Jungkook -

"Hug?!" Membulat mata Bona dan Jungkook mendengar Bang Si Hyuk berkata. Dia yang mengambil alih untuk menguruskan shooting musik video Bona dan Jungkook.

"Yes..."

----------------------

Buing! Buing! To Be Continue! Annyeong guys! Miss me and my unnie?

Sorry lama tak update. And sorry sbb story ni dah semakin membosankan.. Soooo sorry..

Korang semua sihat? I really really miss you guys! Sorry lama menghilang sebab laptop kami rosak.... T.T Huhuhu~ And kami sibuk dengan sekolah. Sekarang Mama dah bagi kami bermain telefon! Yeay!!

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now