"Annyeong...! Welcome to Big Hit!"
"Gamsahamnida BTS oppa..."
"Wow.. Siapa sangka yang Bona artis di bawah 3 syarikat."
Rapmon berkata dan membuatkan yang lain mengangguk betul.
"Nae.. Bona mungkin akan busy.."
Bona mengangguk betul memandang wajah Jungkook.
**********
Bona, EXO, BTS dan Got7 sudah bersiap untuk bertolak ke Hongkong untuk Mnet Asian Music Awards.
Bona, EXO, BTS dan Got7 tinggal di hotel yang sama. Sampai sahaja di hotel, mereka semua terus keluar berjalan-jalan di kawasan yang terdekat. Petang itu mereka berlatih untuk persembahan esok.
Hari yang dinantikan. EXO, BTS dan Got7 sudah pun tiba di Red Carpet. Sekarang giliran Bona pula yang tiba.
Gaun gaun Bona yang labuh berwarna cream dan dihiasi bunga yang berwarna merah di pinggang. Manik-manik kecil berwarna merah juga turut menghiasi di bahagian pinggan Bona.
Got7 mempersembahkan lagu mereka Girls Girls Girls semasa Red Carpet.
( 7 p.m. )
Bona duduk di sebelah Tiffany dan Yeri. Mnet Asian Music Awards itu bermula dengan lancar. Bona sangat menyukai persembahan Taeyeon.
Tak lama itu, paling ditunggu-tunggu oleh Bona iaitu persembahan BTS dan Got7. Bona tersenyum lebar apabila melihat Rapmon dan Jackson naik ke pentas.
Bona pada mulanya kecewa kerana BTS hanya dapat membuat satu sahaja persembahan iaitu lagu baru mereka, Run. Got7 pula dengan lagu baru mereka, If You Do.
Bona berpindah duduk disebelah V dan Youngjae.
Tiba masa untuk EXO membuat persembahan. Mereka memulakan persembahan dengan lagu Call Me Baby. Lepas itu Lighsaber, Drop That dan Love Me Right.
Semasa lagu Drop That, Bona berasa sangat seronok begitu juga BTS dan Got7. Tak lama itu, Bona dipanggil untuk membuat persembahan pula.
( 1 a.m. )
"Oppa chukhaeyo..."
Ucap Bona. EXO, BTS dan Got7 berkumpul di cafe hotel itu untuk mengisi perut mereka.
"Got7 oppa.. Fighting! Tahun depan mungkin oppa akan menang.."
Bona berkata sambil menggosok belakang Youngjae dan Jackson.
"Chukhaeyo BTS oppa. EXO oppa."
"Gamsahamnida."
"Nae.. Chukhaeyo Bona.."
"Gamsahamnida."
"Ahh. Bona. Saya ada kejutan untuk Bona."
Bona mengangkat keningnya memandang wajah Bambam. Bambam tersenyum. Jarinya ditunding kearah pintu cafe.
Bona terkejut. Senyuman lebar mula tertib di bibirnya.
"Mama!"
Kelihatan Omma Bambam baru sahaja melangkah masuk ke dalam cafe itu. Bona terus memeluk tubuh Omma Bambam.
"Mama datang ke tadi?"
"Yes..."
Omma Bambam terus membelai rambut Bona. Bona tersenyum.
"Esok omma ikut kami balik ke Korea?"
Yugyeom menyoal. Omma Bambam tersenyum lalu menggelengkan kepalanya. Mereka semua memuncungkan mulutnya memandang Omma Bambam.
"Gwenchanha.. Omma akan datang ke Party Krismas korang nanti."
"Jinja omma?"
Omma Bambam mengangguk sambil memandang wajah Jungkook.
"Yehet!"
****************
Sory x best
Vote juseyo..
Min kekurangan idea.. T_T Mianhaeyo..
YOU ARE READING
My Life Became K-Idol
FanficMengisahkan seorang gadis yang bernama Lee Bona. Dia dilahirkan di Korea dan dibesarkan di China. Dia anak orang kaya. Dia seorang yang lemah. Dia tidak pernah mempunyai kawan hinggalah dia berpindah ke Korea. Tapi malangnya, persahabatan itu tida...