Part 29

760 61 6
                                    


••••••

"Baekhyun oppa!"

"Stay strong oppa!"

"Congrate Oppa!"

Bermacam-macam peminat berkata kepada Baekhyun selepas dia keluar dari bangunan MBC. EXO baru sahaja menghabiskan persembahan di Music Core.

* skip *

- Rumah EXO - ( 6 p.m. )

Bona yang baru pulang dari sekolahnya itu, terus ke dapur untuk mencari sedikit makanan kerana dia tidak makan tengahari disekolah tadi.

"Macam mana dengan Baekhyun oppa dekat MBC tadi?"

Bona menyoal kepada Chanyeol yang sedang memotong buah epal di dalam dapur. Satu biji epal di ambil dari peti sejuk lalu memakannya.

"Dia hanya diam. Tak senyum. Dan tundukan muka sahaja."

Chanyeol menjawab sambil mengunyah buah epal di dalam mulutnya.

"Bona dengar yang ramai peminat pujuk Baekhyun oppa."

"Nae.. Betul."

"Mana Baekhyun oppa?"

"Erm.. Dalam bilik?"

"Okay.. Erm.. Congrate oppa.."

"Thank you pretty princess.."

--------------

* skip *

- Incheon Airport - ( 9 a.m. )

Esok EXO dan Bona ada konsert dekat Wuhan, China.

Bona asyik melihat wajah Baekhyun yang muram itu. Bona berasa kasihan dengan Baekhyun dan Taeyeon kerana mereka di bash oleh ramai peminat EXO dan SNSD.

Bona menyiku lengan Baekhyun dengan lembut. Baekhyun menoleh.

"Urm?"

Bona hanya tersenyum menampakkan barisan giginya. Tanpa Baekhyun sedar yang dia tersenyum lebar melihat Bona. Mereka berdua berjalan bersama masuk kedalam pintu masuk kapal terbang.

* skip *

- Wuhan Hotel - ( 5 p.m. )

"Haish!!!"

Mereka semua berpaling ke arah Luhan yang tiba-tiba menjerit itu. Tangannya memegang makanan ringan yang baru dibelinya tadi.

"Hyung waeyo?"

Sehun menyoal sambil mendekati Luhan yang sedang mengibas mukanya dengan tangan.

"Sehunnah.. Tolong ambilkan air untuk hyung.."

Dengan segera Sehun memngambil botol air yang dihulurkan oleh Lay. Luhan terus mengambil botol air ditangan Sehun selepas Sehun membuka penutup botol itu.

Mata mereka terbeliak melihat Luhan dengan masa yang singkat dapat menghabiskan satu botol air itu.

"Ahhh! Leganya.."

Bona bangun sambil melihat makanan ringan yang berada di tangan Luhan itu.

"Perisa pedas asli?"

"Mwo? Jinja?"

Bona menunjukkan gambar cili di paket makanan ringan itu.

"Oppa pakai ambil saja tadi sebab nak cepat."

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now