- Rumah EXO - ( 9 p.m. )"Hahahaha....!!!"
"Igeo mwoya? Hahahahaha!!!"
Dari dapur kedengaran suara Chanyeol dan Baekhyun ketawa. Xiumin, D.O dan Bona hanya menggelengkan kepala mereka.
Dari tadi entah apa yang digelakkan. Macam itulah setiap hari dirumah EXO, riuh rendah dengan suara Chanyeol dan Baekhyun setiap masa.
"Dyo omma.."
D.O berpaling selepas mendengar Sehun memanggilnya.
"Wae?"
"Barang Thehun hilang.."
"Barang apa yang hilang pula kali ni?"
"Thikat rambut Thehun.."
"Oh? Bukan ke Oppa bagi Kai oppa pinjam tempoh hari?"
Bona mengingatkan Sehun. Sehun berfikir.
"Ahh! Nae.. Gamthahamnida.."
Ucap Sehun lalu melangkah keluar dari dapur.
"Kai-yah...!"
Kedengaran suara Sehun yang memanggil Kai.
"Haish.. Budak tu selalu lupa barang yang dia bagi pinjam. Lepas tu dia mengadu pada aku yang barang dia hilang.."
Rungut D.O sambil memasak. Memang kebiasaan Sehun suka mengadu pada D.O yang barangnya hilang. Tapi bukan hilang, dia cuma lupa yang dia beri pinjam barangnya pada hyung-hyungnya.
"Dia memang suka bermanja dengan kau, Dyo. Kau kan selalu uruskan dia setiap hari.."
Xiumin berkata sambil membuat air. D.O mengangguk.
"Makanan dah siap, kan?"
Bona menyoal selepas menyusun makanan diatas meja makan. Xiumin dah D.O mengangguk.
"Bona pergi panggilkan mereka semua makan."
Xiumin mengarah. Bona membalas dengan anggukkan lalu berjalan keruang tamu.
( 1 a.m )
Member-member EXO termasuk Bona sudah masuk kedalam bilik selepas menonton filem tadi.
- Bilik SuChen -
"Eum.. Yah.. Janganlah.. Cepat berlatih.."
Chen yang menonton Suho yang sedang mengigau itu hanya ketawa terkekeh-kekeh.
Chen menutup mulutnya dengan bantal supaya dia tidak membuat Suho terjaga dengan suara gelaknya.
Hampir setiap hari Suho selalu mengigau dan Chen yang selalu menonton Suho itu hanya ketawakannya.
- Bilik XiuLayTao -
Lay dan Xiumin sudah pun tidur kecuali Tao yang masih termenung memandang siling kapur itu.
"Tao-ah.. Kenapa tak tidur lagi?"
Xiumin yang terjaga terus menyoal Tao.
"Mian... Tao tak boleh nak tidur."
"Nak hyung buatkan susu?"
Tao menggelengkan kepalanya.
"Tidurlah.. Hyung tidurkan Tao.."
Xiumin berkata lalu menepuk bahu Tao dengan lembut. Tak lama itu, mereka berdua pun terlena.
- Bilik HunHan -
YOU ARE READING
My Life Became K-Idol
Hayran KurguMengisahkan seorang gadis yang bernama Lee Bona. Dia dilahirkan di Korea dan dibesarkan di China. Dia anak orang kaya. Dia seorang yang lemah. Dia tidak pernah mempunyai kawan hinggalah dia berpindah ke Korea. Tapi malangnya, persahabatan itu tida...