Part 56

378 29 0
                                    

- At Shanghai, China - ( 2 p.m )

Bona duduk dibawah payung. Tangannya dikibas-kibas kearah mukanya kerana cuaca sangat panas. Bona duduk perhatikan lakonan oleh Luhan ditengah panas itu.

Bona menghulurkan sebotol air pada Luhan yang baru sahaja selesaikan babaknya. Luhan mengambil botol air yang dihulurkan oleh Bona dengan senyuman.

"Oppa ingat tak hari ni hari apa?"

Luhan menoleh kearah Bona yang memandang anak mata Luhan. Luhan mengangkat bahunya dan menggelengkan kepala.

"Hari ni.. Iaitu tahun lepas hari terakhir oppa buat persembahan dekat Beijing. Fans kita ramai cakap pasal ni."

Luhan mengangguk perlahan lalu memandang semula wajah Bona.

"Lagi beberapa minggu.. Dah masuk setahun oppa tinggalkan EXO."

Bona mengangguk betul.

"Bona. Luhan. Lai zhel i. (Come here.)"

Panggil pangarah sambil melambaikan tangannya pada Luhan dan Bona. Mereka berdua bangun dan berjalan kearah pengarah itu.

Hari demi hari, Bona gigih berlakon kerana ini filem pertamanya. Bona juga sudah berapa minggu tak balik Korea menjenguk EXO dan Hyun disana.

( 2 p.m )

Sedang Bona menghafal skrip dibawah payung. Telefon Bona berbunyi menandakan panggilan masuk.

Lay gege.

"Lay gege.."

"Bona. Gege nak beritahu yang gege dapat berhubung dengan Kris gege, Luhan gege dan Tao."

"Zhen de ma?"

"Dui. Tapi..."

"Weisheme ne?"

"EXO tak boleh berhubung dengan mereka. KYM melarang mereka semua berhubung dengan Kris gege, Luhan gege dan Tao."

"Shenme?"

"Shi de."

"Ta-tapi.."

"Bona. Kita cakap kemudian.. Gege ada kerja. Zaijian."

"Hao. Zaijian."

Bona meletak telefonnya keatas meja.

"Tapi syarat tu... KYM.."

Bona buntu. Syaratnya dengan KYM hanya separuh sahaja yang termakbul. Hanya Lay sahaja dapat berhubung.

-----------

* skip *

- Sungai Han - ( 5 p.m )

Bona baru sahaja pulang dari China. Bona tidak terus pulang kerumah tetapi dia terus ke Sungai Han. Amarahnya pada KYM masih ada. Dia kecewa.

"BONA-ah!!!"

Bona terkejut apabila seseorang memeluknya dari belakang. Bona terus memusingkan badannya.

"Baekhyun oppa!"

Bona terus memeluk leher Baekhyun. Bona terlihat EXO, Got7 dan keluarga Bambam juga ada disitu.

"Mama tak balik lagi?"

Bona melepaskan pelukan Baekhyun lalu memeluk Omma Bambam.

"Weisheme ne? Kamu nak mama balik ke?"

"Meiyou.."

Pipi Bona dicubit lembut oleh Omma Bambam dan membuatkan Bona ketawa kecil.

"Uri maniya unnie."

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now