- Klinik Bayi - ( 9 a.m )Hyun demam teruk dan membuatkan EXO dan Bona risau kerana demamnya tidak turun. Jadi Baekhyun dan Bona membawa Hyun ke klinik untuk mengecek demamnya.
Selepas berjumpa dengan doktor, Bona mendukung Hyun keluar kerana Baekhyun berkata yang dia hendak ke tandas.
Ramai orang melihat Bona dan Hyun kerana mereka pelik melihat Bona yang masih muda tetapi sudah mempunyai anak. Mereka berfikir begitu kerana mereka bukan peminat EXO dan Bona.
Angin bertiup agak kuat semasa seorang wanita membuka pintu klinik itu dan tidak menutupnya. Bona terus menyelimut badan Hyun dengan selimut tebal sementara menunggu Baekhyun keluar dari tandas.
Tak lama itu, Baekhyun keluar dari tandas dan mereka berjalan kearah kereta Bona.
"Oppa. Kenapa mereka semua pandang Bona dan Hyun macam tu? Seram pula tengok."
Bona berkata sambil membetulkan baju Hyun.
"Abaikan."
Baekhyun membalas sepatah.
--------
* skip *
Dua hari kemudian..
- SM Building - ( 1 p.m )
Hyun sudah semakin pulih dan sekarang dia seronok bermain bersama EXO didalam bilik latihan EXO.
"EXO-ah! Tengok ni!"
Terkejut dibuatnya apabila Jungmin menerjah masuk sambil menunjukkan telefon.
"Waeyo hyung? Berita apa pula sekarang?"
Suho menyoal dengan malas.
"Ada khabar angin mengatakan yang Baekhyun EXO mengandungkan Lee Bona iaitu ahlinya sendiri setahun yang lalu!"
"MWO?!"
Berita mengarut. Sesaeng fans punya kerja.
"Dia tulis apa dekat situ?"
Baekhyun menyoal dengan geram akibat di tuduh seperti itu.
"Dia tulis.... Sebelum Lee Bona debut, dia pernah menjadi maid dirumah EXO dan tinggal disitu. Baekhyun EXO pernah mengandungkan Bona dan sekarang Byun Bohyun ialah anak mereka. Dan----"
"Mwo?!?!"
Bona dan Baekhyun menjerit serentak. Mereka tak percaya yang mereka dituduh seperti itu.
"Ada bukti ke yang Bona pernah mengandung? Ada gambarnya ke?"
Baekhyun menyoal dengan geram.
"Sabar Baekhyun."
Chanyeol menenangkan Baekhyun. Jungmin menunjukkan gambar kepada Baekhyun. Mata Baekhyun terbuntang luas melihat gambar itu.
Di dalam gambar itu terlihat perut Bona seperti buncit dan Baekhyun pula sedang ketawa melihat Bona yang sedang mencebik. Gambar itu didalam semasa mereka berdua berada di atas Namsan Tower. Terbukti yang sesaeng fans yang membuat cerita palsu tentang mereka.
"Yah! Mereka buta ke? Baju Bona cuma terangkat sebab angin. Memang baju tu besar dan ringan kainnya. Takkan sampai macam tu sekali mereka tulis. Tak masuk akal langsung!"
Bona pula yang berkata dengan geram. Memang betul baju yang dipakainya didalam gambar itu sangat ringan dan mudah terangkat apabila angin bertiup.
"KYM dah buat pembicaraan pasal ni. Jadi korang berdua... Maksud hyung. Bawa Hyun sekali dengan surat pengambilan anak angkat sekali ke pembicaraan malam ni."
"Malam ni?"
Jungmin mengangguk. Bona dan Baekhyun saling memandang.
"Kita kena selesaikan perkara mengarut ni."
Bona mengangguk betul.
Malam pembicaraan dilangsungkan dengan lancar. Yukiko juga turut hadir untuk membuktikan yang khabar angin itu adalah salah faham. Dan pembicaraan itu berakhir dengan kemenangan Baekhyun dan Bona. Mereka telah membuktikan yang khabar angin itu tak betul.
- Rumah EXO - ( 9 p.m )
"Hyun-ah. Kita kenalah kuat hadapi cabaran seperti tadi. Dan ingat. Kalau ada masalah kita mesti cari penyelesaiannya."
Bona berkata pada Hyun yang sudah tertidur diatas katilnya. Bilik Bona penuh dengan mainan bayi Hyun sementara bilik SuChen diubah suai untuk dijadikan bilik Hyun.
Selepas meletakkan bantal disisi Hyun supaya ia tidak jatuh, Bona terus berjalan keluar untuk meluangkan masa bersama EXO pula.
Sejak Bona ke China, Bona selalu balik lambat dari sekolah kerana kelas tambahan. Hyun pula dihantar ke rumah Yukiko jikalau EXO dan Bona sibuk dengan jadual mereka.
YOU ARE READING
My Life Became K-Idol
FanfictionMengisahkan seorang gadis yang bernama Lee Bona. Dia dilahirkan di Korea dan dibesarkan di China. Dia anak orang kaya. Dia seorang yang lemah. Dia tidak pernah mempunyai kawan hinggalah dia berpindah ke Korea. Tapi malangnya, persahabatan itu tida...