- Shanghai Hotel - ( 8 p.m )"Happy birthday Luhan gege.."
Ucap Bona lalu memberikan sekotak hadiah besar pada Luhan. Luhan tersenyum lalu mengambil kotak hadiah itu.
"Xiexie Bona."
Bona mengangguk lalu berjalan menghampiri Kris yang sedang minum di meja.
"Gege. Gege tak rindu Tao gege ke?"
"Of course I miss him.."
"Bona nak sangat kalau EXO gege dengan Kris gege bercakap. Biarlah tak dapat berjumpa. Hubungi mereka pun dah cukup."
"Yihan.. Gege tak boleh."
"Wo hen mingbai."
Bona terus berpaling ke arah Luhan yang sedang ketawa bersama keluarganya. Ia membuatkan Bona rindu saat-saat pertunangan Bomin dan Jonghyun dahulu. Sebuah keluarga yang bahagia.
-----------------
- Keesokan hari -
- Rumah EXO - ( 7 p.m )
Bona melangkah masuk sambil membawa beg pakaiannya masuk. Bona pelik. Rumah EXO gelap dan tiada sebarang bunyi tapi kasut-kasut EXO tersusun rapi didalam almari.
Bona berjalan kearah suis lampu diruang tamu. Bona terus menekan suis lampu di dinding.
"Suprise!!!"
Terhincut bahu Bona apabila EXO mengejutkannya. Xiumin berjalan mendekati Bona sambil membawa sebiji kek kecil dan ditengahnya ada sebatang lilin berwarna merah jambu.
"1 Year With Lee Bona!!!"
Jerit EXO serentak dan membuatkan Bona terkejut lagi.
"Hahaha.. Dah setahun pretty princess debut. Dan dua tahu sudah pretty princess muncul dalam hidup kami."
"Gamsahamnida oppa."
"Tiup lilin."
Bona mengangguk lalu meniup lilin itu. Bona memandang sekeliling.
"Ahh... Jinja..? Ah. Bona dengar Oppa dapat berlakon lagi."
Bona terus menyoal pada D.O.
"Ahh. Nae."
"Chukhaeyo..!"
"Hahaha.. Gamsahamnida pretty princess.."
-----------------
* skip *
- SMTOWN in Japan -
Persembahan perjalan dengan lancar oleh artis-artis naungan SM. Super Junior, SNSD, EXO, Red Velvet, BoA, Lee Bona, SHINee dan lain-lain lagi membuat persembahan yang terbaik untuk peminat mereka.
Akhir sekali mereka semua bernyanyi bersama-sama dan melambai kearah peminat-peminat.
Bona membalas lambaian peminat dengan senyumannya yang lebar bersertakan eyesmilenya. Bona berjalan seluruh stage itu.
"Annyeonghaseyo Eunhyuk oppa. Kyuhyun oppa. Leeteuk oppa."
Bona menunduk hormat pada tiga ahli Super Junior itu. Eunhyuk, Leeteuk dan Kyuhyun tersenyum melihat senyuman Bona. Mereka jarang bertemu dengan Bona kerana Bona terlalu sibuk dengan latih, sekolah dan selalu ke China.
"Annyeonghaseyo Taemin oppa. Minho oppa. Key oppa."
Bona menunduk hormat pada ahli SHINee pula. Bona meneruskan perjalanannya sambil melambai kearah peminat.
YOU ARE READING
My Life Became K-Idol
FanfictionMengisahkan seorang gadis yang bernama Lee Bona. Dia dilahirkan di Korea dan dibesarkan di China. Dia anak orang kaya. Dia seorang yang lemah. Dia tidak pernah mempunyai kawan hinggalah dia berpindah ke Korea. Tapi malangnya, persahabatan itu tida...