- Dorm Jeguk - ( 4 P.M )
Bona sudah siap mengemas barangnya. Barangnya taklah terlalu banyak. Hanya 2 beg pakaian dan 1 kotak. Itu sahaja. Yukiko juga menolong Bona. Yukiko juga membenarkan Bona tinggal dengan EXO.
"Annyeonghaseyo.."
Bona segera mengangkat mukanya apabila mendengar suara Baekhyun, Chanyeol, Luhan dan Xiumin.
"Oppa!"
Bona tersenyum lebar.
"Hello sweetie.."
Luhan menggosok rambut Bona. Bona tersenyum.
"Annyeonghaseyo.."
Mereka berempat menunduk hormat pada Yukiko.
"Nae.. Oh? Kamu berempat mesti EXO, kan?"
Yukiko menyoal.
"Nae.."
Xiumin menjawab.
"Omma.. Dah siap.."
Bona meletakkan kotak itu diatas katil.
"Omma?"
Serentak Xiumin, Luhan, Baekhyun dan Chanyeol menyoal.
"Ah. Lupa pula. Ini Omma angkat Bona. Dia berasal dari Jepun. Dan dia juga guru dalam sekolah Jeguk ni."
Bona menjelasan pada mereka berempat. Mereka berempat mengangguk faham.
"Kenapa oppa datang sini?"
Bona menyoal.
"Kami datang nak tolong bona mengemas."
"Hahaha.. Gwenchanha.. Tak bayak pun barang ni."
"Okay.. Semua dah siap. Kajja."
Yukiko berkata sambil menarik beg pakaian Bona keluar. Bona baru sahaja hendak mengambil beg pakaiannya, Luhan memegang tangan Bona. Luhan tersenyum.
"Biar oppa bawa."
"Tapi..."
Luhan terus membawa beg pakaian itu keluar. Bona pun mengangkat kotak yang berada diatas katil itu keluar.
Sampai dikereta Bona, dia tercari-cari dimanakah Xiumin, Baekhyun dan Chanyeol. Hanya Yukiko dan Luhan sahaja yang berada disini.
"Lee Bona. Ni milik awak kan?"
Terlihat Baekhyun sedang membawa baju uniform sekolah Bona.
"Oh? Macam mana boleh lupa pula.."
Bona berjalan mendekati Baekhyun.
"Ini pula?"
Chanyeol menunjukkan dua pasang kasut pada Bona.
"Nae... Ini Bona punya juga."
Bona berjalan mendekati keretanya. Dia membuka pintu kereta dibelakang lalu menyangkut baju uniformnya dibelakang supaya tidak berkedut. Chanyeol pun meletakkan kasut Bona di atas tempat duduk.
"Oppa rasa ni pun milik Bona.."
Bona berpusing lalu memandang wajah Xiumin. Dia memandang dua bingkai gambar di tangan Xiumin.
"Nae.. Haish.. Lupa lagi.."
Bona mengetuk perlahan kepalanya lalu mengambil bingkai gambar ditangan Xiumin. Dia meletakkan bingkai gambar itu disebelah kasutnya.
YOU ARE READING
My Life Became K-Idol
FanfictionMengisahkan seorang gadis yang bernama Lee Bona. Dia dilahirkan di Korea dan dibesarkan di China. Dia anak orang kaya. Dia seorang yang lemah. Dia tidak pernah mempunyai kawan hinggalah dia berpindah ke Korea. Tapi malangnya, persahabatan itu tida...