Part 55

719 45 8
                                    


- Cheongdam-dong Cafe - ( 6 p.m )

Got7 sengaja mengadakan parti untuk Bona di cafe. EXO juga turut serta ke cafe itu. Cafe itu sudah ditempah oleh Got7 untuk EXO dan Bona.

"Yoreobun.. Ini keluarga saya. Kami semua dari Thailand."

Bambam berkata sambil menunjukkan keluarganya.

"Bambam."

Mereka semua berbisik pada Bambam. Mata mereka tak lepas memandang Bona dan membuatkan Bona berasa pelik.

"Ini omma saya."

Bambam memperkenalkan Ommanya pada EXO dan Bona. Mereka semua menunduk hormat pada Omma Bambam. Bona mengerut dahi melihat Omma Bambam.

'Macam kenal mereka semua ni... Tapi dekat mana?'

Bisik hati Bona sambil memandang wajah Omma Bambam.

"Ini Beer. Hyung saya."

Seorang lelaki yang tinggi sedikit dari Bambam menbongkokkan badannya cara hormat orang Korea.

"Ini Bank. Hyung kedua saya."

Seorang lagi lelaki yang hampir sama tinggi dengan Bambam menunduk hormat.

"Dan.. Last.. Naega dongsaeng. Baby."

Perempuan itu menunduk hormat dan membuatkan Bona tekejut mendengar nama itu.

"B-baby?"

Semua mata memandang kearah Bona. Baby dan Omma Bambam tersenyum melihat Bona.

"Wait. Bambam oppa.. Apa nama sebenar Oppa?"

Bona bertanya dan membuatkan Bambam dan keluarganya tersenyum.

"Kunpimook Bhuwakul."

"M-mwo?! Bhuwakul?!"

Bona memandang kearah Omma Bambam. Omma Bambam terus memeluk tubuh Bona.

"Ah. Jinja? Ini Mama?"

Omma Bambam melepaskan pelukan lalu mengangguk laju. Bona menutup mulutnya lalu memandang kearah Bambam. Bambam tersenyum menampakkan eyesmilenya.

"Annyeonghaseyo.. Hataichanok Bhuwakul imnida.."

"Baby!"

Bona terus memeluk tubuh Baby.

"I miss you jiejie."

"I miss you too baby."

Bona melepaskan pelukan lalu memandang Bambam semula.

"Wait. Bang.. Sebenarnya.. Bambam oppalah Bang sebenarnya?"

Bambam mengangguk.

Sebernarnya dahulu, semasa Bona kecil Omma dan Appa Bona menghantar Bona kerumah Bambam semasa Bona berusia 7 tahun. Bona duduk dengan keluarga Bambam selama 2 tahun kerana Omma dan Appa Bona ada urusan kerja di Macao. Jadi Omma Bona dahulunya berkawan baik dengan Omma Bambam semasa mereka bersekolah di China.

Bona sangat rapat dengan adik-beradik Bambam. Dan paling rapat dengannya ialah Baby dan Bang. Bang ialah nama singkatan yang dipanggil oleh Beer dan Bank untuk Bambam.

Omma Bambam menjaga Bona seperti anaknya sendiri. Bambam dan Bona sama umur sebab itu mereka rapat. Bambam selalu membawa Bona berjalan-jalan tetapi tak jauh kerana Bona tak biasa dengan dunia luar.

Omma Bambam masih lagi fasih berbahasa cina jadi itulah cara dia bercakap dengan Bona. Bambam dan Baby juga tak faham apa yang dikatakan oleh Bona dan Omma mereka.

Selepas dua tahun, Bona sukar untuk berpisah dengan keluarga Bambam. Bona menangis selama lima hari kerana merindui keluarga Bambam.

Sekarang mereka dihadapan mata Bona, rindunya sudah lepas selepas mengetahui tentang Bambam.

"Mama.. I miss you so much.."

Ucap Bona selepas memeluk tubuh Omma Bambam. Mereka semua pelik memandang Bona. Bambam menceritakan segala pada Got7 dan EXO.

"Baby."

"Uri maniya.."

Baby berkata dan membuatkan Bona terkejut.

"Wahh.. Kamu pandai bercakap bahasa Korea?"

Baby mengangguk.

"Mama kita ni.. Dah berjaya buka sebuah restoran Korea dekat Thailand."

"Jinja?"

Omma Bambam mengangguk betul.

"Omona! Bona cari mama dekat sana tapi tak ada."

"Ahh.. Kami dah pindah. Dari rumah kayu yang lama ke rumah Banglo."

"Ahh.. Sekejap. Macam mana Mama kenal Bona?"

"Gambar kamu semasa kecil."

Bambam menunjukkan gambar Bona semasa kecil yang diberi oleh Baekhyun semasa mereka menyambut hari jadi Bambam dirumah EXO.

Omma Bambam tersenyum lalu menggosok belakang Bona.

"Jom makan!"

Jackson membaham dahulu makanan itu bersama Sehun dan membuatkan hyung-hyung mereka menggelengkan kepala.

-----------

- SM Building - ( 1 p.m )

EXO dan Bona sedang berlatih untuk consert mereka yang akan datang.

Mereka semua berhenti berlatih apabila pintu bilik latihan mereka dibuka dan Baekhyun melangkah masuk.

"Oppa.. Eotteokhae?"

Bona menyoal dan mereka semua berjalan mendekati Baekhyun yang baru pulang dari pejabat KYM barsama Taeyeon.

"Selesai!"

"Oh?"

Mereka semua mengerutkan dahi melihat Baekhyun tersenyum menampakkan senyuman segi empatnya seperti V. Baekhyun mengeluarkn telefonnya.

"Tada..."

"Baekhyun EXO dan Taeyeon SNSD berpisah kerana jadual mereka sibuk dan padat."

"Wahh... Baekkie.. Kau bebas!"

Chanyeol memeluk Baekhyun sambil melompat gembira.

"Macam mana dengan Taeyeon unnie?"

"Dia gembira happy sebab dia akan mengeluarkan lagu solo dia."

"Ahhh.. Nae.."

"Apa kita nak buat sekarang? Parti? Shopping?"

Chen bertanya gembira.

"Berkhemah!"

Suho berkata dan membuatkan yang lain bersorak gembira.

"Lama kita tak pergi berkhemah."

"Kita nak berkhemah dekat mana?"

Mereka semua senyap selepas Bona bertanya.

"Depan rumah?"

Mereka semua menoleh kearah Kai.

"Kita tak boleh pergi jauh. Satu malam cukuplah. Depan rumah kita pun okay dekat dalam taman D.O."

Suho berkata dan membuatkan yang mengangguk setuju.

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now