Part 34

643 50 1
                                    


- Rumah EXO - ( 10 p.m )

EXO dan Bona sudah pun pulang kerumah selepas berjalan-jalan tadi. Sekarang masa mereka menonton filem di ruang tamu.

"Cerita apa nak tengok hari ni?"

Lay menyoal sambil memasukkan popcorn kedalam mulutnya. Mereka semua memandang kearah Chanyeol yang sedang mencari cerita yang seronok ditonton.

"Cerita seram...."

Chanyeol tersenyum jahat sambil memandang Kai dan Tao. Mereka berdua membulatkan mata.

"Mwo?!"

"Okay juga.. Lama tak tonton cerita seram."

Baekhyun berkata sambil memandang Chen yang baring disebelahnya. Chen, Baekhyun dan Chanyeol mengambil tempat diatas carpet supaya mereka boleh berbaring-baring.

"Hyung.. Laparlah.."

Kai mengoncangkan lengan D.O yang duduk disebelahnya. D.O berpaling.

"Lapar?"

Kai mengangguk.

"Arasseo.."

D.O membalas lalu bangun dan berjalan kearah dapur. Bona yang melihat D.O menuju kearah dapur itu terus mengikuti D.O dari belakang.

"Oppa nak masak apa?"

Bona menyoal selepas tiba didalam dapur.

"Molla.. Ada idea?"

"Erm.."

Bona memandang D.O lalu mengangkat bahunya tanda tak tahu. D.O berfikir apa yang patut ia masak.

"Erm.. Apakata oppa masak saja kentang goreng yang Bona beli semalam."

Bona bercadang. D.O mengangguk lalu berjalan menghampiri peti ais. D.O mengeluarkan paket kentang goreng itu dari peti. D.O terus memanaskan minyak.

"Oppa.. Selalunya oppa naikkan rambut oppa.. Kenapa hari ni tak buat?"

"Oh? Oppa lupa.. Patutlah tak selesa. Hahaha..."

"Hahaha.. Ada apa-apa yang boleh Bona tolong?"

"Tolong ambilkan pinggan dan letakkan sos kedalam piring. Itu sahaja."

"Okay boss.."

Bona terus mengambil pinggan dari kabinet dapur dan piring kecil.

5 minit kemudian...

D.O dan Bona melangkah masuk kedalam ruang tamu dengan dua pinggan kentang goreng. Mereka terus membaham kentang goreng itu sebaik sahaja D.O dan Bona meletakkan pinggan itu.

"Oppa.. Betul ke Luhan oppa tak akan ikut kita ke Bangkok nanti?"

Bona menyoal selepas melabuhkan punggungnya disebelah Xiumin. Matanya memandang kearah Suho yang sedang mengunyah kentang goreng sambil menonton tv.

"Nae.."

Suho menjawab sepatah selepas memandang Bona.

"Sabarlah.. Biarlah dia rehat dekat sana.. Nanti kita ada konsert dekat Beijing. Mesti dia ada sekali.."

Lay memujuk.

"Aaahhhh!!! Haish hantu ni! Terkejut aku!"

Tao memarahi selepas babak hantu keluar mengejut. Tangannya masih tak lepas memeluk lengan La dan dadanya dipegang. Setiap kali babak hantu Tao akan memeluk lengan Lay dan Xiumin. Manakala Kai akan memeluk lengan D.O dan Suho.

---------------

* skip *

Semasa EXO Planet in Bangkok, Sehun hanya berdiam sahaja kerana Luhan tiada bersamanya. Selalu dia akan bergurau senda bersama Luhan, tapi Luhan tak dapat hadir kerana tak sihat.

Meanwhile...

- Hospital Beijing, China -

Luhan masih dirawat didalam bilik rawatan. Penyakit Phobianya memang teruk. Bukan sahaja penyakit, dia juga sangat letih untuk membuat persembahan.

"Huh..."

Luhan menepuk-nepuk pipinya kerana bosan. Lao gao pula keluar untuk membeli makanan untuk Luhan.

"Sehun.... EXO.... Bona...."

Itu yang keluar dari mulut Luhan. Dia amat merindui kawan-kawannya. Dia mahu menelefon kawan-kawannya di Korea itu tapi dia baru teringat yang mereka berada di Bangkok, Thailand.

"Luhan."

Luhan terus berpaling kearah pintu bilik wadnya. Kelihatan Omma Luhan sedang menutup pintu bilik dan berjalan mendekati Luhan dengan perasaan marah. Luhan perasan yang wajah Ommanya seperti marah.

"Weisheme mama?"

Luhan menyoal . Omma Luhan menarik nafas sebelum berkata.

Flashback..

Omma Luhan sangat risau dengan anak tunggalnya, Luhan yang berada di hospital sekarang. Dia terus mengambil telefon dan menelefon KYM. Dia hendak bincangkan tentang ubahan jadual Luhan itu. Tapi sebaliknya.. Dia kecewa dengan KYM.

"What?!"

"I can not change him schedule! Why did not he come to the consert in Bangkok?!"

KYM menyoal . Dia tidak mengubah jadual Luhan. Disebabkan Luhan ingat jadualnya sudah diubah jadi dia tak perlulah hadir ke consert di Bangkok. Tak sebaliknya, dia perlu hadir.

"He sick you know?!"

"I don't care! He must come to the consert in Japan after tomorrow!"

KYM terus mematikan panggilan itu. Omma Luhan kecewa dengan KYM. Sebelum ini KYM bersetuju untuk mengubah jadual Luhan tapi sebaliknya. Omma Luhan sangat kecewa kerana KYM tak faham akan sintuasi Luhan sekarang. Dia perlukan rawatan dan rehat yang cukup.

End Flashback

My Life Became K-IdolWhere stories live. Discover now