Part 2

228 15 2
                                    

Selepas tiga tahun ...

Suah tiga tahun berlalu .Seulmi menunggu kehadiran rakannya . Orang yang selama ini bersamanya ketika susah dan senang . Mendengar segala kisah dukanya dan segala sukanya. Namun , rahsianya yang terbesar masih disimpan , biarlah digelar hipokrit sekalipun dia tidak peduli . Dia masih belum bersedia untuk menceritakan segalanya mengenai dirinya dan mendiang keluarganya .. Segalanya amat perit . Air matanya jatuh untuk kesekian kalinya tanpa dapat ditahan lagi . PILU , ya itulah yang dirasakan , hatinya bagai disiat-siat jika mengingatkan segalanya .. JIka segalanya bermain diingatan pastinya dia tidak mampu membendung rasa sedihnya dan semudah itu dia akan mengalirkan lagi air matanya .

Tapi , di hadapan semua orang dia berlagak kuat dan menjadi seorang yang tidak pernah mempunyai kisah pahit . Malah sejak dari kejadian 10 tahun lalu , dia menjadi seorang yang sangat pendiam , coll hearted , suka mengelamun tapi senyuman tidak pernah lekang di bibirnya. Dia juga tidak mempedulikan segalanya walaupun dia sering dihina oleh orang sekelilingnya . Apa yang penting di mempunya semangat yang baru agar dia dapat bengkit semula .

''Wargghhhhh !!" Sergah V.

''Oh hantu meletopp ! huarghhh.. " Seulmi melatah.

''HAHAHAHAHAHAHAHA...'' Gelak semua ahli BTS kerana mendengar latahan rakan mereka .

''Aku merajuk dengan semua sekali ... -_- bye '' kata Seulmi yang bersedia untuk bengun .

"Maafkan aku hehehe.. Lama tak tengok kau macam ni .. '' kata V

''Kitorang ada belikan kau coklat . Kalau kau merajuk , aku makan jelah benda ni. Nyum nyum sedapnya . Black forest lagi '' Kata jungkook menyakat .

''ALAHHHHH ! Mana boleh .. Nak jugak heee . Aku tak merajuk dahh .. *hulur tangan* .'' Katanya .

''Nahh!! "

'' OMO !!! banyaknya .. hahahahah stokkk ... thankyou semuaaa kerana menjadi rakan akau sejak dari sekolah rendah lagi walaupun aku dihalau dulu. Korang tetap dengan aku ..''

'' Stop sebelum kitorang blahh ''

''Heeeeee :) ''

Seulmi POV

Ya , inilah rakan-rakan sepermainan ku dari kecil sehingga sekarang . Ya . Sekarang aku bahagia dan bersyukur kerana mereka telah membantu aku dan memberikan aku semangat .

"Anyeong ''

''Ayeong Jihyo yah ''

Inilah sahabat aku . Sahabatku sekarang ,sahabat sekolah menengahku . Sentiasa mendengar segalanya dan memberi aku semangat . Segalanya aku ceritakan tanpa selindung walaupun sedikit daripadanya.

Masih teringat lagi kisah tersebut dimana aku terjumpa pelangi hidupku .

*FLASHBACK*

Sepuluh tahun lalu.

Aku menangis sekuat hati . Ya, pada umur 7 tahun aku kehilangan segalanya .. Aku hilang tempat bergantung . Aku hilang segalanya ... Aku hilang tempat mengadu . Tempat untuk bergembira . Aku menangis dan terus menangis sehinggalah aku terengar bunyi tapak kaki . Aku berhenti walaupun masih tersedu sedan lagi . Aku mengamati bunyi tersebut , aku tersentak , YA ! kerana bukan seorang sahaja yang berada disitu tetapi ramai. Aku memeluk lututku kerana kedinginan dan ketakutan .

Tiba-tiba...

"Seulmi ? Kau ke tu ? Kau kat mana ? Ni aku Rapmoon . Aku dan semua ahli BTS ada nih . Keluarlah .''

"Seulmi ! Aku ni JHope. Keluarlah . Gelap ni ,kau tahu kan aku penakut .. Risau kitorang . Jangan takut orang kampung dah tak ada . Kitorang nak tolong kau . Keluarlahh "

'' Weyhh . Aku dah jumpa . Dia dekat sini .. '' Kata Jimin .

" Seulmi , kau selamat okey ? Jangan takut kitorang semua ada . Jangan nangis lagi ,kitorang tak sanggup tengok kau menangis . Kitorang rasa macam tak berguna '' Kata J-hope .

''Tskkkkk .. Aku ... Mianhae.. Gomawooo ..."

No one POV

'' Mulai hari ini , rumah ini milik kau . Act, ni dorm kitorang tapi memandangkan kitorang dah sewa rumah yang baru so ni kau punya . Tempat kau berteduh , tempat kau berlindung . Segala keperluan dah ada ,pakaian kau kitorang dah ambik semuanya . So, harap kau tak kisah lah . Apa-apa boleh je panggil kitorang . Rumah kitorang kat sebelah je okey ? '' kata Rapmoon .

'' Gomawoo '', aku memeluk Rapmoon .

''Nak jugakk '' Akhirnya kami semua berpelukan .

Setelah tiga bulan kejadian tersebut ,aku berjaya masuk kesekolah semula untuk sambung belajar hasil kerja aku dan bantuan rakan-rakanku .

Dan bermulalah pertemuan aku dan Jihyo . Pada mulanya aku rasa kekok dan tidak yakin dengan semua orang . Gelaran demi gelaran aku terima dengan hati yang perit . Aku tidak bercakap mahupun bertegur sapa dengan yang lain melainkan BTS sahaja . Sehinggalah Jihyo menyuarakan pendapat bahawa dia tidak menerima layanan dingin daripadaku selama 6 bulan bersekolah.

Lama kelamaan aku mula bersahabat dengan nya dan tidak kekok untuk menceritakan segalanya pada dia .. Malah kami juga tinggal serumah memandangkan di juga yatim piatu sepertiku .

*END*

''Hoiii ! Jauhnya kau termenung kan ? Aku dah lama duduk sebelah kau tau . Panat panggil kau .. Ni , 7 ekor monyet pun tengah tunggu kau '' Kata Jihyo yang sudah naik angin.

aku tergelakkk...

''Kau kata kitorang monyet ?? Biadap '' Marah Jimin.

Jihyo hanya tersengih sehingga nampak giginya .

''Dah !!! Senyap !! Cikgu dah sampai. ''

Kami semua duduk di tempat masing masing apabila cikgu Kwangsoo masuk. J-Hope , Rapmoon , dan Suga di kelas sebelah manakala aku , Jihyo , Jungkook , Jimin, V dan Jin satu kelas . Kelas yang menempatkan 12 orang pelajar sahaja.



CurseWhere stories live. Discover now