Part 44

46 5 1
                                    

HOSPITAL

Selepas Seulmi pengsan . Hyeri dan Jihyo terus menghantar dia ke hospital .

Tidak lama kemudian doktor yang merawat Lemi sebelum ini keluar .

"Doktor, macam mana ? "

"Dia ada jatuh kat mana mana ke?"

"Tak . Kenapa doktor? Parah ke?"

"Pelik . Sebab tiada luka dalaman jadi saya ingat luka fizikal. Tak pa . Awak pastikan dia tak terlalu penat dan aktif . Jika ada apa apa perkembangan saya akan beritahu . Dia boleh balik ."

"Nae . Thanks doktor " Hyeri

Jihyo dan Hyeri terus masuk ke dalam . Lemi masih tidur .

"Aku tahu siapa aunty tu ."

"Maksud kau apa Hyeri?"

"Dia tu dah salah faham . Korang kena betulkan keadaan ni. Dia sanggup membunuh. "

"Kau kenal ahjumma tu? Tapi macam mana ? "

"Yup . Itu tak penting . Dia mak kepada Han kan . Korang kena rungkaikan semuanya sebelum Lemi mati. Kau kena ingat . Tanda sumpahan tu masih kekal . Itu bukan parut biasa . Selagi tanda tu ada , dia tak kan selamat ."

"Tapi sekarang semuanya dah hancur . "

"Aku tahu . Tapi kita kena pulihkan . Jangan risau aku akan tolong "

"*peluk sambil nangis* Gumawo Hyeri . Gumawo . "

Jihyo menangis dipelukan Hyeri. Dia ingat sumpahan itu tak akan membahayakan nyawa Seulmi. Dia silap rupanya .

Dia bimbang kehilangan Lemi .

Pada malamnya Seulmi pulang . Memandangkan urusan hospital sudah diuruskan . Tapi sayangnya Jihyo perlu pulang.

SELEPAS DUA MINGGU

"Kau yakin tak nak balik ? "

"Tak . Tak . Masih banyak lagi benda yang aku kena selesaikan"

"Yakin ni? "

"Ya .Kau jaga diri. "

"Aku akan , Kau pun sama. Kookie tu asyik lah ingat kau "

"Hahaha . Nanti aku balik, aku belikan hadiah untuk dia. Sampaikan rindu aku pada yang lain . "

"Okey . Jalgayo ."

"Kau kena kuat tau ." Hyeri

"Nae Hahaha"

Jihyo terus menaiki flightnya .

Perjalanan yang memakan masa selama dua jam akhirnya dia tiba di In-sadong.

Dia ternampak ahli BTS yang sudah menunggu di hadapan rumahnya .

Dia terus berlari memeluk mereka .

"Noona , rindu dengan noona "

"Kookie . Hahaha yeke ? Noona mintak maaf tauw . Noona Lemi masih tak nak balik lagi "

"Gwechanna chagi ya. Yang penting dia sihat . Okey ? "

"*senyum*"

"Dah.Jum masuk. Aku dah masak" Jin

"Nae . Kaja "

HAN RIVER

Han duduk bersenderian di kerusi . Dia berseorangan . Sudah beberapa hari guru kesayangan nya di Seoul.

CurseWhere stories live. Discover now