Part 27

36 4 4
                                    

FLASHBACK

LINE

"Anyeong, seseongnim"

"........"

"cikgu ni ada ke tak " monolog Seulmi

"Cikgu ?"

"Ahhh, nae maaf lambat cikgu ada hal tadi. Maaf ya "

"Tak apa . Saya pun mintak maaf juga lambat private message dengan cikgu .Ada masalah yang jadi sebelum ni "

"Ahhhh, nae . Cikgu dah tahu . Rapmoon dah cerita kan semuanya pada cikgu . Macam mana keadaan kamu sekarang "

"Sihat cikgu . Biasa lah cikgu . Cikgu pun dah lama tahu kan pasal benda ni? "

"Hmm .. Kamu kena hati hati. Kalau nak report kamu tak kan nak so cikgu tak boleh paksa. Cuma , kamu jaga diri. Apa apa pun chukahae"

"Hehe . Mian cikgu . Chukahae untuk apa ? "

"Hubungan kamu dengan Kai"

"Mesti yang lain bagitahu . Hehe . Gumawo cikgu"

"Cheonma . Sebenarnya cikgu ada hal penting nak beritahu kamu ."

"Tentang apa tu cikgu ? "

"Tentang Han Sung Yeol"

"Err, kenapa dengan dia cikgu ?"

"Cikgu tahu kamu kenal dengan dia dan juga mak dia kan ? "

"Ahh, ye cikgu "

"Hmm , cikgu tahu yang mak dia memang berdendam dengan kamu sangat . Cikgu kenal family kamu dah lama sangat jadi cikgu tahu sebab dia buat macm pada kamu"

"Hm , apa yang cikgu tahu ? "

"Cikgu tak mampu nak beritahu kamu . Kamu kena tahu sendiri ,bukan dari cikgu atau orang lain "

"Tapi macam mana cikgu ?"

"Diari . Diari mak kamu . Semuanya ada didalam tu . Semuanya,termasuklah cure untuk sumpahan kamu ni."

"maaa...macam mana cikgu tahu ?"

"Cikgu dan mak kamu adalah kawan baik . Kamu kena dapatkan diari tu. Cikgu tahu ia ada pada kamu cuma kamu tak bersedia nak baca lagi kan ? Baca dan fahamkan , dia tak kan berhenti menyeksa kamu "

"Tapi cikgu ....."

"Takpa . Kamu ambillah masa . Kamu juga berhak untuk bahagia ."

"Baik cikgu ."

"Cuma cikgu nak kamu tahu yang Han pindah kesekolah kamu bukan saja saja."

"Maksud cikgu ?"

"Dia pindah dengan agenda . Mak dia yang pindahkan dengan sebab untk menyeksa kamu lagi. Tapi Han tak buat sebab Han memang cintakan kamu "

"Huh? Agenda apa cikgu ? Be...betul ke cikgu?"

"Ya . Dia memang cintakan kamu . Agenda mak dia cikgu tak pasti .Tapi dia , cikgu tahu . Dia akan porak perandakan hubungan kamu . Dia akan buat apa sahaja supaya kamu dengan dia . Dia tak kan lepaskan kamu ."

"Cikgu .... tak mungkin"

"Ye. Memang itulah tujuan dia . Selama ni dialah yang intip kamu . Ikut kamu kemana saja kamu pergi. Kereta yang Kai dan Xiumin selalu nampak tu ialah kereta dia . Kereta Han "

CurseWhere stories live. Discover now