Sudah tepat tempoh tiga hari Jihyo dan Jin menemui Seulmi. Rasa berat untuk meninggalkan sahabatnya .
Jihyo dan Seulmi berpelukan lama seperti tidak mahu lepas . Hm .
"Nanti datang lagi hm ? " Seulmi
"A'ah nanti datang lagi. Sekejap sangat kat sini. Nak tinggal lama lama pun tak pa . Rumah ni sunyi " Hyeri
"Nae . Kitorang pasti akan datang lagi. Gumawo Hyeri sebab dah jaga my sweety ni "
"Hahaha , cheonma . Alah benda kecik je . Nasib baik aku ternampak dia kalau tak mesti korang dah tak jumpa dia . "
"Hm tulah. Gumawo eoh? Haha kitorang gerak dulu "
Jihyo , Jin dan Seulmi berpelukan lagi . Kali ini air mata rindu tak dapat lagi ditahan . Ia tumpah jua .
"Hati hati dalam perjalanan tau . Kita text nanti . "
"Haha , nae . Jalgayo chingu "
Jigyo dan Jin terus masuk ke dalam teksi. Masing masing melambaikan tangan buat kali yang terakhir mungkin .
IN-SADONG
Kai masih lagi seperti dulu . Serabut dan kusut . Dia tahu Jihyo dan Jin akan balik dari percutian .
Dia menunggu mereka di hadapan rumah Jihyo . Dia menyesal . Dia ingin meminta maaf terhadap Jihyo dan Jin .
Dia tahu sukar kerana sejak pemergian Seulmi, Jihyo langsung tak bertegur dengannya . Bertentang mata juga tak .
"Kamu masih nak tunggu ke ?" Luhan
"Ye hyung . Saya kena minta maaf"
"Tapi BTS dah maafkan kamu . Diorang kan terima kamu "
"Tapi tak Jihyo dan Jin lagi hyung . Tak lagi. Saya tak boleh berputus asa . Saya dah buat dia hilang tak mungkin dengan senang diorang memaafkan saya"
"Kenapa kamu kata macam tu ? Kan diorang dah maafkan kamu semalam ? Kenapa nak persoalkan ? "
"tak hyung . Saya kena pulangkan Seulmi dah saya harus memiliki dia"
"Terpulang lah pada kamu . Cuma , jangan ulang kesalahan yang sama . Ingat ? Ara ?"
"nae hyung. Ara"
Kai menunggu kepulangan Jihyo dan Jin sehingga lah ke petang . Kelibat pun tak ada . Dia masih menunggu walaupun sehingga malam .
Tepat jam 4 petang Jihyo muncul . Dia membawa beg galasnya .
JIHYO POV
Rindu kat Seulmi. Apa lah yang dia tengah buat sekarang aeh . Hm . Apa yang dia tengah fikirkan .
Hm , penat lah pulak. Nak tido terus lah. Nanti malam aku kemas rumah.
Eh , tu macam Kai. Kai? Dia buat apa kat sini? Arghh ! semak !
Di sebabkan dia Lemi lari. Dia boleh syok syok dengan pempuan tu ! Dasar tak sedar diri !
END POV
Jihyo terus jalan ke pintu rumah. Dia buat bodoh je . Dia nampak Kai tapi saja tak nak ambil peduli . Dia muak ! Dia terus masuk tapi pintu dibiarkan terbuka.
"Jiji ssi "
"......"
"Jiji ssi"
"......"
"Jiji ssi "
"....."
YOU ARE READING
Curse
Mystery / ThrillerSeulmi-Wanita yang dilaknat . Kai-seorang playboy 'kita sahabat selamanya' Cinta dibatasi dengan jarak dan sempadan. Memori yang disimpan tetap diingatan, namun tiada yang ingin menyingkapnya . Dendam yang tersimpan kerana cinta yang dikhianati? M...