Part 8

68 6 0
                                    

Hari ini dah genap sebulan aku dan EXO berkawan . Tapi masih ada je yang tak puas dengan aku . Ya , aku tak tahu kenapa. Tapi sekarang mereka dah selalu datang detang rumah tak kiralah malam ke petang ke pagi ke tetap jugak nak datang sampai aku tak boleh nak rehat atau tidur langsung . Semua disebabkan Taehyung yang selalu ajak datang rumah , bila datng pula mesti nak makan tapi bab belajar sekejap je . Yang peliknya tetap tak pernah fail diorang nih hebat betul otak hahaha.

Jihyo pun happylah sebab namja cingu dia selalu datang  . Habis berselerak rumah bila diorang datang . Tapi tak lama lagi nak holiday ! Yahoo ! Memang masa yang aku tunggu tunggu ,ops ! bukan aku tapi semua sekali . 2 Minggu bukan tempoh sekejap tau , hahaha. Tapi sayangnya tak ada langsung perancangan .

"Guys , takkan tak nak buat pape kot time cuti ni ? kan kan kan " Jungkook .

"A'ah lah . Hyung ah jumla bercuti ke picnic ke camping ke apa ke " Tao

"Tapi hyung malas lah . Tao ah kamu tak ada kerja lain ke ?" Suho 

"Aigoo , Siapa nak pergi bercuti angkat tangan . " Baekhyun 

Semua angkat tangan kecuali Lay dan Suho . So keputusan cuti ni pasti menarik dan bermakna. Yeah!

"Tentang apa nih ? Kita nak pergi tengok Unicorn ke ? Kenapa angkat tangan ?" Lay

Semua tepuk dahi bila Lay cakap macam tuh . Hahaha , blur dia masih tak hilang lagi rupanya tapi haha kecomelan dia terserlah sangat bila buat mcam tuh . Tiba tiba Chen jawab "A'ah . Jumlah hyung . Hutan Wisata Yumyeongsan. Kan Suho hyung ?" sambil buat aegyo.

"Wahh yeke ?? Jumlah hyung . jumlah jumlah . " Sampai terlompat lompat Lay sebab gembira sangat.

"Chen , hyung rasa kamu kena kurangkan seikit perangai troll kamu tuh . Nanti dia menagis punah harapan . Hyung tak tahu." . Pucat muka Chen bila dengar Suho cakap camtuh . Yang lain geleng kepala je, 

"Lay ah nanti saya belanja awak malam nih . Saya ada benda nak bagitagu nanti." Chen.

"Okeyy , Stop . Now Jadi ke ? Kita pergi camping okey ? Hutan Wisata Yumyeongsan pun okey jugak . Cuma kena bertolak awal lah sebab nak rehat dan uruskan perkara yang lain. " Rapmoon

"Kami setuju je . Cuma jam 7 kena gerak . Berkumpul dekat sini jelah . Boleh makan masakan Seulmi heheh . Package Jihyo ." Chanyeol

"Hm bagus jugak tuh . Tapi kita pergi seminggu  je tau . Pastikan semua lengkap dan tak ada yang akan tertinggal . Kau okey Seulmi ,Jihyo ?"

"Aku okeyy je :)"

"Errr . huh ? okey je . Nanti aku siapkan bekalan . Jangan lewat pulak nanti "

Sekarang semua da settle . Malam tuh Lay merajuk besar besaran dengan Chen sebab tipu dia , so Chen terpaksa belanja dia makan dan belikan kelengkapan camping hahaha macam kelakar tapi itulah hakikatnya . Walaupun Lay tu macam tapi Chen tetap sayang kan dia , diorang pun kaya so tak kisahlah kan ? Cuma sekarang nih tinggal prepare je barang . Semua macam tak sabar je nak pergi sana tapi dari tadi aku nampak Kai macam tak da semangat langsung . Biar jelah kan ?Aku sendiri pun sedih so malas nak ambik tahu tntang orang lain . 

FLASHBACK

SEULMI POV

Aku terus ke taman bila semua tengah tonton movie baru . Aku nak bersendirian . Bila Sampai aku terus duuk di krusi paling hujung sekali dekat dengan kolam ikan kegemaran aku . Kenapa mesti Wisata ? Kenapa ? Kenapa ? Kenapa ? Aku tak suka ! Aku tak suka . Aku benci dengan hutan tuh . Aku benci orang kat sana.Tanpa aku sedar aku menagis sepuas hati . Benda lama masih tersimpan . Benda lama masih bermain di ingatan aku . Aku memang tak boleh lupakan semua kepahitan hidup aku ,semuanya terlalu pedih untuk aku telan . Tapi untuk aku membantah cuma menimbulkan rasa tak puas hati je , tkut kalu diorang tanya sebab aku tak mampu nak jawab . Lagipun aku dah berjanji tak akan lemah di depan diorang , tak kan menangis depan diorang lagi . Ye janji ku pada Namjoon tak pernah aku lupa. Hmmm . Tiba tiba....

"Hei , kenapa ni ? Saya tak suka tengok awak menangis tau . Kenapa Chagi ?" Kai terus duduk sebelah aku dan terkejut tengok aku terhinjut hinjut. Dia terus pegang bahu aku . 

"Ke...naaaa..pa aw...akkk... kat si...ni " sisa air mata masih belum hilang lagi .

"hmmm . saya risau bila nampak awak tak ada kat ruang tamu tadi jadi saya terus datang sini . Bila nampak awak macamni saya rasa macam hmmm . saya faham persaan awak . saya dengar luahan awak . Saya pun tak nak pergi juga. Saya pun kisah yang tak boleh dilupakan . "

END SEULMI POV.

Seulmi diam . Dengan sisa tangisan yang masih ada membuatkan dia tidak mampu bercakap dengan baik , bimbang akan melarat. Kai tetap mendesak .

"Kenapa awak tak nak pergi jugak aeh ? Semua happy je tadi ?" 

Aku geleng. 

"Kenapa awak pun tak nak pergi ? Saya akan ceritakan kalau awwak beritahu dulu okey?" Seulmi pshyco .

Kai terdiam . Perlu ke aku ceritakan semuanya ? perluke aku jujur atau sorokkan semuanya sekali. Tapi benda tuh memang pahit sangat sampai aku memang tak boleh lupakan . Tapi aku percaya dia  aku sayangkan diaaaa.



CurseWhere stories live. Discover now