Part 26

40 3 6
                                    

"Benda yang sebenar"

"Benda apa oppa ? "

"Tentang Yoona . " Kris

"Ohhh... perempuan yang asyik menggedik tu ke ? "

"yup."

"Siapa dia tu? " Seulmi

"Hmm dia tu ex yeochin oppa. "

"Kenapa break ? "

"sebab... hm *pandang Xiumin*"

"Hm , sebab dia punca Kai hilang parents dan dia tak setia . Dia cuma nak duit Kai je ."

"kejinya." JHope

"Jup . Hilang parents? maksud kau ?" Rapmoon

"Dulu Kai ada parents. Sama je dengan parents hyung lain . Tapi disebabkan satu percutian semuanya lenyap. Hyung saya pun da tak da dah. Semuanya dah takda . Sampai sekarang saya cuma menumpang je dengan hyung yang lain . "

"Kalau nak tidur luar ,cakaplah lagi" D.O.

*sengih* "tak nak"

"Tapi oppa kata parents , hyung oppa kena bunuh masa hari ketiga kat gunung tu? "

"Yup . Memang. Dan dalangnya ialah pempuan tuh ! Dia dalang ! Dia upah orang untuk bunuh family oppa ! "

"Motif?" Jin

"Dendam dan cemburu. Dia cemburu sebab Kai rapat dengan family bukan dengan dia. Dia cemburu oppa rapat dengan hyung. Dia cemburu oppa tak selalu dengan dia .*genggam tangan*"

"Dia dendam dengan omma dan appa sebab omma dan appa tak pernah suka dia . Tak pernah suka dia. Jadi dia selalu kurang ajar dengan omma dan appa . Bila kami pergi holiday dia guna kan peluang tu sebaiknya. Dia fikir dengan ketiadaan family Kai, Kai akan dengan dia . *Tarik nafas*"

"Tapi dia silap, Kai siasat sampai jumpa semua bukti yang dia bersalah. Kai diamkan diri sampai dia mengaku *tahan air mata* tapi...."

"Oppa , shhh. Kalau tak kuat takpa . Kami tak paksa pun . *peluk*"

"Tak pa. Oppa kuat . *senyum*"

"Kami tak kan paksa Kai" Jin

"Hm . Tak . Kai okey . Tak lama lepas tu Kai ternampak dia pergi club . Dan Kai ikut dia. Kai nampak semuanya.... Dia... Dia dah terlanjur dengan seorang lelaki.. Kai tak tahu siapa dia. Kai marah sangat . Kai terus balik. Hati ni.... Sakit sangat ... Hyung *peluk Luhan*"

"Nae. shhh . Hyung ceritakan . *peluk*"

"Hm , selepas tu Kai dah tak contact dia lagi. Lagi dia tak contact lagi pempuan tu kacau dia. Tapi sejak dari malam tu Kai upah spy jadi semua bukti yang curang memang ada . *pandang Tao*"

"Nae. Lepastu Kai jumpa pempuan tu kat Han River. Perempuan tu marah Kai, dia kata Kai curang . Tapi bila Kai campak gambar tu ,dia diam . Kai paksa dia mengaku . Tak lama dia diam , dia gelak. Dia mengaku yang dia curang ! Dia mengaku dia bunuh parents Kai! Dia mengaku dia suka Kai sebab harta je . "

"Dia hina Kai. Dia belasah Kai. Dia tinggalkan Kai tanpa ada bantuan pun. Tak lama lepastu dia pergi ke LA study kat sana " Kris

"Kenapa tak buat report ? " Jimin

"Dia kaya jadi dia boleh buat apa je . Kitorang sebagai hyung , nampak dia dalam keadaan nyawa nyawa ikan masa kena belasah , hati mana tak hancur. Kitorang tak tidur malam semata mata nak jaga dia. Dia cinta separuh mati kat pempuan tu. " Kris

"2 tahun . 2tahun Kai terseksa . Dia tak da semangat nak hidup . Dia cintakan pempuan tu tapi dia ? Dia tak hargai. Sebab tulah kami nekad bawa Kai pindah kesini. Tapi hari pertama sekolah dia bercakap dengan Seulmi dan perlahan lahan dia menjadi diri dia yang dulu . Kami tahu yang dia memang dah ada hati pada Seulmi" Suho

"Kai tak pernah lupakan semua tu. Kai masih tak boleh lupa. Tapi luka da sembuh ,berdarah balik dia kembali meraih cinta lama . Janji lama . Lelaki yang bersama dia selama ni mempergunakan dia untk nafsu . Dia menyesal . " Kai

"Dia masih stalk tentang Kai. Dia tetap cari Kai. Tapi kitorang tak sangka dia boleh tahu kitorang kat sini. " Luhan

"hyunggg *nangis* Jangan risau kitorang ada . kitorang lindungi hyung . "

"Oppa , Chagi tak peduli semua tu. Apa yang jadi biarlah berlalu . Tak guna jika oppa menyesal atau ingat . Maafkan dia adalah yang terbaik. Kalau oppa tak maafkan dia maknanya oppa dendam dengan dia "

"*peluk* Chagi, gumawo sebab masih dengan oppa . Tetap percaya oppa . Tetap dengan oppa . Oppa akan maafkan dia . "

"Bukan tu je . Oppa pun kena kuat jugak . Setiap hari mungkin oppa akan jumpa dia sebab kita semua satu sekolah dengan dia . "

"Nae chagiya"

"Kitorang faham keadaan kau . Kitorang dah tahu perkara yang sebenar maknanya tiada lagi rahsia eoh?" Jimin

"Kitorang akan tolong kau . Tak kira apa yang jadi kita tetap sahabat . Kitorang akan tolong kau dapatkan bukti . Dan segalanya supaya keadilan berpihak pada kau . " Rapmoon

"Gumawo semua*nangis*"

SKIP

PAGI

"Woi! buat apa tu ? " Jihyo

"Saja je . duduk ni hah. Kenapa ? "

"Hm , aku nak tanya ni. "

"wae ?"

"Hm , betul ke apa yang cikgu Kwangsoo bagitahu kau tu? "

"Hm , nampaknya macam ya "

"mana kau tahu !"

"Xiumin hyung dengan Kai ada bagitahu benda sama pada aku ari tu "

"Apa yang diorang bagitahu?"

"Xiumin bagitahu masa dia pergi rumah ahjuma tu dia ada nampak macam tempat pemujaan tapi D.O. dengan Chen kata tak nampak. Dia jugak nampak ada gambar aku dengan tanda pangkah. Dan paling menakutkan dia ada gambar setiap kali aku buat something. So aku rasa betul sebab aku memang rasa kita diperhathlan pun . Kai pulak bagitahu aku yang dia ada nampak patung vodoo doll kat rumah tu tapi ada dua . Bila dia tanya , ahjuma tu cakap yang tu Han punya untuk assignment . Mana ada orang guna vodoo doll untk kerja kan tu ad sejarah dia . Kai juga ada cakap tiap pagi ,petang dan malam akan ada kereta parking kat taman depan tu "

"Wey kau biar betul ? Wey risau lah. Buatnya dia pape kan kita ke ? Lagipun sepanjang kau sakit pun Han rapat dengan Hyeri semata mata nak tahu pasal kau tau ."

"Yup . Aku rasa mungkin cikgu dah lama kenal dengan dia sebab dia macam tahu semua benda tentang Han je "

"Aku rasa start dari sekarang kita kena hati hati . "

"Hm . Ya. tapi kau nk tahu tak ? "

"wae?hm ? "

"Aku dah tahu cure sumpahan ni. "

"Bwo !!!! Kau yakin? Mana kau tahu ? Siapa beritahu kau ? "

"Cikgu Kwangsoo . "

"Bwo ? jinja ? macam mana kau ....."

"Ingat tak hari tu aku ada keluar kejup sebab ada hal ."

"ohh, yang kau kata ada kelas petang tu kan ? Jangan kata kau jumpa dia?"

"yup . Dan dia dah tunjukkan semuanya pada aku . Aku cuma perlu percaya je ."

"Apa cure nya?"

*senyum*

Anyeong , mood nak type tetiba datang hehe . Enjoy

Agaknya apa cure ny aeh? Dan apa yang c.Kwangsoo beritahu pada Seulmi ? Hm . Flashback ke ?wait .

CurseWhere stories live. Discover now