Kringgggg....
*Mimi-Seulmi ,Jiji-Jihyo*
Seulmi POV
Eh ? Tido pulak makcik nih . '' Jiji jum rehat '' kataku sambil menendang kerusinya .
"Hurmmm... Warghhh . jum"
Heish tido je tapi senang je bangun hahahhaaa apa lahh . Aku terus bagun dan jalan bersamanya ke kantin . Tiba tiba ...
''Hoi perempuann !!'' Jerit queenka gedikk a.k.a. Chorong.
'' Eh , ada yang memekakk cepat jalan '' Kata Jihyo.
Tiba tiba dia merentap tangan aku . Dia terus menarik aku ke kawasan belakang sekolah . Heish minah ni aku tak peduli lah kau ni anak orang kaya ke queenka ke yang penting aku rasa macam nak tampar kau.
Eh mana geng dia yang lain.
"Aku tak nak kau dekat lagi dengan BTS . Faham ! Aku tak suka . " katanya.
Diamm...
"Kau tak ada mulut ke ??"
Diamm..
"Kau ni dengar ke tak ? Ke Kau pekak ?"
Diam...
Meanwhile .. Jihyo POV.
Aduhh mana pulak minah ni bawak mimi ... Aku takut dia diapa apakan ... Heishhh , janganlah .
Aku tak peduli dengan apa yang orang kata aku tetap berulang alik kat situ jugak . Aku takut pape jadi kat Mimi. Tiba tiba ...
"Woi kenapa nih ? Dah macam apa dah . hahahaha" Kata J-hope.
''Kuss semangatt .. Weyh aku takut pape jadi kat Mimi . Tadi Chorong tarik Mimi pergi kawasan belakang sekolah . Muka dia perghhh bengiss. Aku kena tahan kat sini dengan geng dia "
"What !!! Okay Kitorang pergi sekarang" kata Jimin.
End POV
Belakang Sekolah.
Chorong POV
Aku bercakap punyalah banyak kat dia , senyap pulak . Aku rasa macam nak tampar je . Cakar pun okay jugak.
"Kau ni dengar ke tak ? Oh lupa kau bisu . Tapi takkan lah package dengan PEKAK sekali kut . Muka cantik , comel tapi sayang pekak.. "
Diam...
Aku angkat tangan nak tampar dia , tiba tiba ..
''Hoi , kau sentuh dia aku lempang kau " kata Jin
''Errrr.. mana ada kan Seulmi kan ?''
Diamm..
"arghhh ! " Aku bengang kenapa boleh BTS datang . Aku terus pergi .
End POV.
SKIP.
"Mimi apa gedik tuh cakap kat kau ? "Kata Jiji
" Oh . Dia cakap jangan dekat dengan BTS . Aku rasa dia suka Rapmoon . '' kataku
"Bo..boragu? Hahahahah lawak ah minah tuh . Asal dia dengan geng dia tak ganggu Jin sudah .. OPSS!!!"
"Kantoi .. Alah aku dah lama dah tahu ..hahaha. "kataku
''Rancak nya . Jum lah balik . Lagipun Rapmoon tak berminat dengan minah gedik tuhh '' Kata Suga .
SKIP.
Seulmi POV .
Aku terus masuk bilik dan mandi .Selesai je aku terus baring atas katill yang empuk. Penat gila... Aku tenung gambar mak dan ayah aku . Secara tak sengaja cecair hangat mengalir di pipiku . Aku terus menangisss...
Seulmi rindu Omma ..Seulmi nak dengar Omma bercerita . Omma kalau lah waktu boleh dihentikan ,Seulmi halang dia Omma . Seulmi selamatkan Omma . Seulmi rindu belaian Omma . Rindu sangat Omma . Seulmi jugak rindu ayah , anak manja dengan ayah , nak keluar dengan ayah ..
Tiba tiba pintu bilik aku terbuka , Jihyo masuk.
"Hurmmm , Dah lah . Nangis lah sepuasnya ,lepastu aku tak nak tengok kau sedih lagi . Aku faham perasaan kau . Aku faham" Jihyo peluk aku .
Aku balas pelukan dia . Aku Menangis lagi . Semuanya bermain di fikiran aku macam rakaman yang sedang dimainkan . Aku sedih sangat . Selepas aku lega aku terus bangun dan basuh muka aku.
"Jiji terima kasih sebab sentiasa dengan aku . Aku hargai sangat semuanya.. Aku banyak terhutang budi degan kau . Aku banyak menyusahkan kau ."
"STOPPP! Dah jangan nak merepek . Jum makan".
SKIP
Aku dan Jihyo datang ke sekolah awal . Aku bertugas harini . Selesai je tugas lihat jam , dah pukul 7.00 pagi . Aku pandang je pintu ,aku nampak BTS datang . Aku senyum bila nampak Jin pandang Jihyo.
"Hui kawal mata hang nahhh . Haahahaha.Jiji aku dah blushing tauu .'' Kataku
Jihyo terus bagun keluar kelas , "aku pergi toilet dulu ''
SKIP
Semua barjalan lancar hinggalah...
"Oppaa... Eunji rindu oppa."
"Baik kau berrambus . Semak aku tengok kau nih . Tergedik-gedik . Ingat aku sukalah ? "kata Jimin
Eunji terdiam . Dia jeling aku . Aku tunduk dan terus blahh . "Tak payah nak jeling sangat . Aku cucuk mata kau nanti."
Eunji bengang dan terus blahh ..
SKIP
"Kelas sila senyap . Cikgu Kwangsoo takda dia pergi beli barang kahwin dengan Cikgu Miwa AmirahNabihah. *hulurkad* Dia jemput kamu semua datang"
Semua bersorak lepas dengar apa yang Cikgu Gary cakap . Aku pusing kebelakang menghadap Jihyo . Dia tengah berbual dengan Jin . Sampai hati tak perasan aku . Ahli BTS yang lain pun berkumpul sebab kelas Jhope ,Rapmoon , Suga pun takada cikgu. .
Bila aku ajak ?hahaha pape jelah.
Kitorang berbual tak ingat dunia . Tanpa disedari Quennka pandang diorang dengan benci dan dendam .
"Arghhh ! Aku tak suka perempuan tuh . Perampas ! " Kata Bomi bila melihat J-hope mesra degan Seulmi.
Selepas itu cikgu Yoona pun masuk .
SKIP .
"Kau rasa siapa aek budak baru tuh ? Mesti ramai kan ? Cikgu kata lebih dari 10" kata Jihyo
Aku hanya angguk je. Tapi buat muka NO-KOMEN-.
*FLASHBACK*
Sebelum cikgu keluar dia bagi homework yang agak banyak . Haahahaa muka semua orang cemberut . Lepastuu ..
"Esok akan ada budak baru ya semua . Jadi jaga perangai"
"Ramai ke cikgu ? " Tanya Hyeri
"Lelaki ke perempuan ?" Tanya Hana
"Saya pun tak tahulah lebih dari 10 rasanya . Tapi tak pa lah kelas kamu pun dah tak ramai . 2 orang kan yang keluar "
*END*
Tiba tiba ...
" Hoii!!"
YOU ARE READING
Curse
Mystery / ThrillerSeulmi-Wanita yang dilaknat . Kai-seorang playboy 'kita sahabat selamanya' Cinta dibatasi dengan jarak dan sempadan. Memori yang disimpan tetap diingatan, namun tiada yang ingin menyingkapnya . Dendam yang tersimpan kerana cinta yang dikhianati? M...