Lemi terus pergi meninggalkan Wonwo . Hati dia sakit sangat . Ya! Sangat sakit . Mana mungkin dia terbuka hati menerima Kai semula . Kai ! Lelaki yang langsung tak reti menghargai . Heh!
Tanpa Lemi sedar , Kai mendengar segalanya . Hati Kai hancur . Dia menangis berseorangan sambil memeluk diari kepunyaan mendiang Jihyo.
"Maafkan oppa. Sebab tak nampak yang benar . Sebab tak percaya. Sebab jadi bodoh. Sebab tak selidik. Sebab menyeksa. Sebab menghina. Sebab meninggalkan chagi....."
Kai terus berjalan hingga kerumah ,walaupun keadaan hujan tapi hati dia merelakan segalanya .
Depan Cafe
Lemi keluar dengan tergesa gesa .
"Arhh , dah tak sempat dah . Hujan dah lebat ni. Macam mana nak balik ni ."
"Kenapa lah aku keluar lambat tadi . Kalau cepat mesti dah sampai dah sekarang . Aigo , paboya Lemi ssi ! " *merungut*
"heish macam mana ni. Alah macam tetahu je aku nak balik time tu nak hujan hm hm . Tapi aku pun dah lama tak mandi hujan hehe "
Timbul idea mengada di fikiran Lemi .
Selepas beberapa minit Seulmi berfikir ,dia nekad untuk balik berjalan kaki. Dia tak nak Hyeri membebel dia lambat .
Lemi terus berlari apabila sampai di pintu cafe. Lemi terus berlari dan berhenti berteduh sebentar di sebuah stesen bas .
Mujur baju yang dipakainya agak tebal dan labuh.
"Heish, nasib dah nak reda . mati lah aku kena bebel dengan minah ni nanti . Aigo."
Lemi ternampak seorang lelaki duduk di sebelahnya . Dia memluk sebuah beg dengan erat . Hidungnya merah .
'Menangis ke mamat ni'
"minta maaf ya encik ? Encik sakit ke ?"
*geleng*
"Encik menangis kenapa ?"
*geleng*
'eh ! Biar betul mamat ni'
Lemi tahu dia nangis . Badan dia terhinjut hinjut . Esakan dia agak kuat . Lemi terus mengambil sapu tangan dalam beg nya . Sapu tangan dia memang selalu berbalut so tak kotor atau basah.
"nah *hulur* em buat lap air mata encik tu . Tak perlu lah malu . Setiap manusia perlu menangis untuk melepaskan segalanya . Supaya hati tak terbeban dengan dugaan."
Sapu tangan yang dihadiahkan oleh Kai pada awal hari lahirnya . Disulam dengan tulisan 'Kai & Lemi'
."saya pergi dulu . Nanti saya lambat . Jalja *pergi*"
Kai tersentuh dengan apa yang dilakukan oleh Lemi. Ya lelaki itu adalah Kai. Kai memegang dan menggeggam erat sapu tangan tersebut.
Hancur hatinya. Semakin deras air matanya meluncur.
MALAM
Tao dan Chen datang ke rumah Lemi.
"Eh Tao ? Chen ? Kenapa berdua je ? Yang lain mana?" Lemi
"oh , noona . Yang lain kat rumah . Tak dapat nak ikut sekali . "
"lah yeke ? Kenapa ?"
"Kai sakit . Dia tadi balik basah kuyup . Dah tu asyik bersin je hidung da macam badut dah hahahaha. Dia tengah rehat "
"Ouh yeke ? Em okey . Jum masuk "
YOU ARE READING
Curse
Mystery / ThrillerSeulmi-Wanita yang dilaknat . Kai-seorang playboy 'kita sahabat selamanya' Cinta dibatasi dengan jarak dan sempadan. Memori yang disimpan tetap diingatan, namun tiada yang ingin menyingkapnya . Dendam yang tersimpan kerana cinta yang dikhianati? M...