Part 47

51 7 7
                                    

Di dalam wad Jihyo dan Jin hanya diisi dengan suara tangisan dan raungan daripada sahabat sahabat mereka .

"Hyung ! Wae tinggalkan Kookie? Sapa nak main dengan Kookie ? Sapa nak teman Kookie makan malam malam ? Sapa nak teman Kookie mandi? Sapa nak tidurkan Kookie?"

"Hyung wae ? Sapa nak bergurau dengan V lagi? Sapa nak kenakan V lagi? "

"Hyung sapa lagi yang nak nasihatkan Rapmoon lagi? Siapa kalau bukan  hyung"

"Hyung Hopie sunyi . Tak da sapa nak lindungi Hopie lagi. "

"Hyung ! Jiminie macam mana ? sapa lagi yang nak kawan dengan Jiminie ? Kalau bukan hyung sapa lagi nak backup Jiminie ? Andwae"

"siapa nak jaga Shuga kalau hyung tak da ? Hyung , jangan pergi"

Raungan demi raungan yang kedengaran . Terpaksa melepaskan orang yang disayangi. Abang yang sentiasa dengan dongsaengnya kini pergi.

"Hyung ini mimpikan? Muka Jin hyung mana ada hodoh macamtu . Dia.... dia bukan Jin hyung . kan?" Jungkook

Ya muka Jin hancur . Anggotanya tak mencukupi . Jika ditanya lisan pasti tiada yang mengenali siapa jasad tersebut .

"Tak Kookie . Hyung memang dah tak da *peluk*" V

"Aniy !!! Semua tipu . Hyung bangunlah ! bangunlah. Tak da lagi yang manjakan Kookie lag. Ne ga opso ! Jeball jangan tidur lama lama . bangunlah hyung ! bangun ! *goncang*"

"Kookie ! Stop . Dia dah tak ada . Hyung pun sedih walaupun baru rapat dengan dia . Kita semua kena kuat . Memdng perit kehilangan dia. Dia yang sentiasa dengan kita . Tapi kita tak mampu nak buat apa kalau dia pergi dulu . " Lay

Jungkook terus menangisi Jin . Dia memukul mukul bahu Lay yang sedang menenangkannya .

Keadaan yang sama terjadi pada Seulmi di wad Jihyo . Xiumin masih tetap menemaninya .

"Ji , kenapa ? Kenapa kau dulu ? kenapa bukan aku ? Kenapa ? Jin pun pergi jugak. Aku tak sempat tengok korang kahwin . Kau da janji akan tetap dengan aku kan ? Kau dah janji untuk setia dengan aku sampai bila bila . Sapa lagi nak teman aku ? Sapa nak jaga aku ? Sapa nak duduk dengan aku ? Sapa nak nasihat aku ? Sapa nak gurau dengan aku lagi? "

"Lemi, sabar . Jangan macam ni"

"Xiumin , dia tak mati kan . Dia cuma tidur je kan ? Tolong cakap dia tidur je !!! Dia tak pergi lagi "

Xiumin terkedu.

"Kenapa kau diam ? Jawab lah. Dia masih hidup ni. Jiji , kau tidur kan? Em jum lah balik , aku tak duduk Busan lagi dah. Aku teman kau aeh? *usap kepala* Kau kata kau rindu aku . Kau kata kau sayang aku kan ? Em jum lah balik ."

"Lemi, dia dah pergi...."

"Tak tak tak ! Ni bukan dia. Jiji aku cantik tau. Dia putih, lawa, muka dia tak cacat ,dia ada tangan dengan kaki tau . Ni hodoh, dia tak da tangan pun , kaki sebelah je . "

"Lemi dengar ni , dia kemalangan . Kaki dan tangan kanan dia putus . Muka dia dah hancur . Ingat , dia dah pergi. Dia... dah... tak da lagi..."

"Tak mungkin . Jin pun pergi*tumbuk dinding*"

"Kenapa diorang pergi? Aku tak sempat jumpa diorang lagi . Aku tak sempat luahkan rindu . Kita baru jumpa sebulan lepas . Kau dah janji tak kan tinggalkan aku.  Kenapa ! Kenapa ! Jiji , Jin aku sayang korang . Aku kena pulau , korang ada . Aku lari kau yang datang jenguk aku . Kau sentiasa faham aku . Lepasni siapa nak faham aku ? Siapa ? Siapa nak dengar cerita aku ? Siapa ? "

CurseWhere stories live. Discover now