ENAM BULAN SELEPASNYA...
Kini genaplah enam bulan pemergian Jihyo dan Jin . Genap juga enam bulan Hyeri tinggal bersama Lemi.
Lemi masih lagi seperti di hari pertama pemergian Jihyo dan Jin. Meracau di malam hari, menangis setiap masa , termenung di bilik Jihyo , berhalusinasi.
Rupa ? Jangan cakaplah . Pucat ! Kurus ! Cekung ! Hyeri risau sangat sebab selera makan Lemi kurang . EXO(kecuali Kai) dan BTS risau sangat .
Macam macam yang dibuat tapi tetap sama.
PETANG
HALAMAN
"Hei buat apa tu ? " Hyeri
"Tengah siram bunga je. Dah lama sangat tak siram. Nanti layu lepastu mati pulak *senyum*"
"Cantiknya bunga ni. Bunga apa ni Mi ? "
"Bunga Mugunghwa . Cantik kan ? Macam Jiji jugak . Ni la bunga fav dia *cium*"
"Hm sampai bila kau nak macam ni? Sampai bila Mi?"
"Sampai bila bila . Aku bersalah pada diorang . Pada Jiji . "
"Tapi Jiji mesti sakit bila nampak kau macam ni. Dia mesti kecewa tengok kau macam ni. Dia mesti tak tenang kat sana . Sebab kau macam ni. Lemah, lesu, tak da spirit, asyik menangis je . Kau kena ingat yang mati tak kan hidup . Kau yang hidup kena teruskan hidup kau . Bukannya macam ni. Hm .."
"Semua dah buat macam macam untuk kau tapi kau ? Kau tak pernah nampak atau terima . Rasa bersalah kau tak kan ada guna sebab Jiji dah pun maafkan kau . Pernah dia dendam dengan kau ? Benci kau ? "
"Tak ... hm ... *airmata jatuh*"
"So dia dah maafkan kau . Buang lah rasa yang bodoh tuh . Jangan sakitkan hati kau lagi. Tak guna pun."
"Tapi aku mungkir janji untuk balik jumpa dia . Aku mungkir untuk tinggal dengan dia. Aku mungkir untuk teman dia ..."
"hei hei hei, dengar ni . Kau tak mungkir cuma itu takdir bagi kau dan dia . Jadi terima lah semua tu hm ? "
"Hmm. Gumawo *peluk*"
"Ya ya ya , dah jum . Dah nak hujan dah ni . Kang tak pasal pasal demam ."
"Eh ,Ri . Chakamanyo . Tu Cikgu Kwangsoo lah. "
"Huh ? Mana ? "
"Kat pagar tu lah"
"A'ah lah. Eh jup kau dah ingat semua ke ? "
"Huh? Aku memang ingat korang je bukan mamat pelik tu "
"Ahh... araso . pergilah panggil dia. Aku buat air kejap *masuk dalam * "
"nae. Soseongnim ! Soseongnim mari le masuk ! Apa yang tercegat kat luar tu hahaha. Ajak lah wife cikgu sekali"
"Eh? Lemi ! Kamu dah okey ? Okey kejap cikgu panggil wife cikgu kejap aeh *pergi kat kereta* "
To : Namjoon
'Ajak yang lain . Cikgu Kwang kita datang '
............
From : Namjoon
'yeke ? Haha nae. Nanti kitorang datang . Tapi mungkin lambat sikit'
........
To : Namjoon
YOU ARE READING
Curse
Mystery / ThrillerSeulmi-Wanita yang dilaknat . Kai-seorang playboy 'kita sahabat selamanya' Cinta dibatasi dengan jarak dan sempadan. Memori yang disimpan tetap diingatan, namun tiada yang ingin menyingkapnya . Dendam yang tersimpan kerana cinta yang dikhianati? M...