Part 38

42 6 6
                                    

Perjalanan yang hanya memakan masa 30 minit. Seulmi dan Hyeri tiba di sebuah rumah banglo dua tingkat di atas bukit . Rumah warisan keluarga Hyeri.

"Hyeri ssi , rumah siapa ni? Besarnya ?"

"Sebenarnya ni rumah warisan keluarga saya . Omma dan appa saya dah tak  jadi rumah ni milik saya . Lagipun saya anak tunggal . "

"Habistu dekat..."

"In-Sadong? Itu rumah helmoni saya je . Saya tak suka sekolah di sini , tak ramai kawan . Tutup mulut tu dah lah jum masuk ."

"Huh? wah !!! Jinja ? Nae nae hehe "

Seulmi dan Hyeri terus masuk ke dalam . Hyeri menunjukkan bilik tidur Seulmi . Luas dan cantik memandangkan Hyeri seorang yang rajin mengemas .

"Awak tidur dulu . Esok kita sambung nae ? Saya da penat " Hyeri

"Nae "

Akhirnya tepat jam 11 mereka tidur dengan lena . Tapi ada seseorang yang sedang memerhatikan rumah Hyeri . Muka bengis menunjukkan rasa marah yang amat . Siapa ?

IN- SADONG

Di rumah BTS

PAGI

"Oppa , macam mana ? Ada pape maklumat ? "

"Tak lagi chagiya ."

"Hm susahlah macam ni. kemana dia pergi sebenarnya . "

"Jiji ah , hm . Tak ada ke tempat yang mustahil dia akan pergi? " Luhan

"Hm . Dia cuma akan pergi taman bunga dekat tempat kerja dia tu . Tu lah tempat fav dia . Tapi Mirae kata dia tak pernah nampak pun Lemi kat sana"

"Tempat yang mungkin dia nak pergi ke ?" Chen

'BUSAN!!'

"Jiji ? " Chen

"Ahh nae ? Hm . Tak . Dia tak pernah cakap ."

"Aish susahlah macam ni. Hm ." Suho

Sepanjang malam mereka membincangkan Seulmi. Kai? Dia dah keluar date dengan Yoona so dia tak involve . Han ? Dia langsung tak mampu nak keluar . Rasa bersalah masih menghantui dia .

SEMINGGU LEPAS ITU ...

TAMAN

"Oppa , chagi tahu Seulmi kat mana ?" Jihyo

"Jinja ? Jum beritahu yang lain " Jin

"Aniy . Kita tak boleh. "

"Oppa please . Kita kena rahsiakan jugak ."

"Tapi ... Mana chagi tahu ?"

"Okey ingat tak malam aritu Chen ada tanya tempat yang Seulmi nak pergi? "

"Ahh nae ."

"Seulmi teringin nak pergi Busan . Tempat omma dan appa dia berjumpa . "

"Chagi yakin dia pergi sana ?"

"Yup , chagi pun dah chat dengan cikgu Kwangsoo dan dia beritahu Seulmi ada kat sana. Guess what Hyeri kata Seulmi tinggal dengan dia. "

"Jeongmal?"

"Nae oppa.  Oppa chagi nak jumpa Seulmi. Jum kita pergi tengok dia . Chagi rindu kat dia sangat sangat . Chagi dapat jumpa sekejap pun tak apa lah."

CurseWhere stories live. Discover now