Part 37

35 6 0
                                    

BUK-KONG

PAGI

"Annyeong . Lama ke tunggu cikgu ?"

"Ahh. Aniy . Tak lama pun . mianhae susah kan cikgu je hm . "

"Eh, aniyo . Tapi macam hal yang penting je ? "

"Saya da break dengan Kai *air mata jatuh*"

"Ka...kamu tak memain kan ?"

*geleng*

'ahh makin rumit jadinya'

"Mungkin kami memang tiada jodoh. Cikgu datang seorang jekan ? Memang tak ada beritahu sesapa kan ?"

"Yup . Cikgu datang seorang je . Cikgu tak beritahu sesapa pun . Tapi..."

"Tapi ?"

"Kamu dah baca?"

"Err, tak lagi. Walau pun saya bawak diari tu tapi saya masih tak dapat nak baca. "

"Apa ! Kamu tak baca lagi? Kamu kenapa pentingkan diri ! Kamu tahu tak kalau kamu baca , sekarang kamu dah bahaia dan tak perlu larikan diri macam ni tau tak ?"

"Mwo? Apa maksud cikgu ? "

"Kamu tak tahu apa kandungan diari tu . Kamu tahu tak dalam tu terlalu banyak rahsia yang kamu perlu bongkarkan . Kamu perlu cepat sebelum...."

"Sebelum?"

*bisik* "sebelum perempuan sihir tu yang dapat "

"Huh! cikgu tak main main kan ?"

"Cikgu tak main main . Cikgu dah bersahabat dengan mak kamu bertahun jadi cikgu tahu . Dia sayangkan kamu yang amat . "

"Gumawo cikgu*peluk* Gumawo . Jinja jinja . Sebab dah bantu saya ."

"Hm . Tapi bila kamu nak balik ? "

"Belum tiba masanya lagi cikgu . "

"Kamu tak kesiankan Jiji ke ? "

"Saya tahu dia selalu sakit cikgu . Saya ada jumpa dia tapi dari jauh . Saya pun rindukan dia . Saya amat rindu kan dia . Tapi ... Saya masih tak kuat lagi . Terlalu banyak saya menyusahkan dia ."

"Sudah lah . Jangan menangis lagi. Itu buat kamu lebih sedih .Tak apa . Kalau kamu da okey kamu pulanglah . "

"Hm..."

Seulmi dan Cikgu Kwangsoo meluangkan masa di Buk-Kong. Pelbagai yang diceritakan oleh gurunya mengenai Han .

Han sentiasa menyebut nama Seulmi dan tetap mengingatinya . Kwangsoo juga ada beritahu bahawa setiap hari mereka mencarinya dan merindui dia.

Hancur hatinya mendengar apa yang dikatakan . Ya dia juga rindu .

MALAM

"Aku perlu tahu rahsia tu"

Seulmi terus mengambil diari ommanya . Dia duduk di balkoni biliknya. Dia menyediakan kopi agar tidak mengantuk . Angin malam yang dingin membuatkan suasana menjadi selesa .

Dia membuka diari tersebut . Gambar omma dan appa . Seulmi menangis ketika menatap gambar tersebut . Dia teramat rindu kenangan bersama keluarganya .

Tiada apa yang mencurigakan , Omma nya mencatatkan kisah percintaan nya bersama appanya . Lee Sohee dan Lee Hongki .

Tapi....

'Hari ini dia datang lagi. Dia cemburu lihat aku . Tapi kenapa ? Lee mencintai Sohee. Tapi dia pun mencintai Lee juga . '

CurseWhere stories live. Discover now