"Mwo ???!!!! Kai !!???? " Seulmi
"Yelah. Kai. Jup jup kau tak ingat ke ? " Jihyo
"Kai? Em Kai. Kai . Kai. Kai. Kai. Entah. Siapa dia ni? Tak pernah jumpa pun . "
"Huh? Banyaklah. Kita dah kawan dengan dia hampir 9 tahun wey . Dia tu ex namja kau"
"Mwo ? Err , tak tak . Kau tipu je ni. Aku tak pernah kenal atau jumpa dia pun .Macam mana aku boleh bercinta dengan dia pulak ? Kau ni merepek je lah. "
"Hei hei. Pandang aku. Aku tak tipu kau "
Seulmi memandang ke dalam anak mata Jihyo . Ya Jihyo tidak menipu tapi dia yakin dia tidak pernah mengenali Kai.
"Okey . Pape jelah. Aku tak suka dia . Yeah , aku benci dia k . "
"Hm terpulang lah pada kau . Dah lah rehat kau perlukan rehat . Dah tengah malam ni. Esok aku panggil doktor "
"Okey "
Seulmi masih kepenatan kerana kesakitan yang dia alami. Badannya terasa sakit dan lemah sangat .
Dia terlena sampai tengah hari .
'Mimi , aku harap kau tabah. Ye memang kau berhak benci dia tapi hm ... Jangan lah risau , semua pasti akan berakhir'
TENGAH HARI
Rapmoon dan yang lain lain sudah pun bertolak pulang. Rindu yang selama ini dipendam akhirnya terubat juga .
Jihyo terpaksa stay di Busan untuk beberapa hari untuk menjaga Seulmi.
"Baiklah Cik Lemi. Macam mana hari ni? "
"Kepala saya masih sakit la doktor"
"Itu kesan daripada hentakan yang kuat . Tapi awak jangan risau , ubat yang awak ambik akan mengurangkan lukanya agar kesakitan tu pulih . "
"Err doktor"
"Ye cik Jihyo ? Ada apa apa ke ? "
"Err ya doktor "
"Baiklah. Saya dah jangkakan . Mari ke bilik saya . Cik Lemi berehat dulu ya ? "
"Ahh nae . " Seulmi
Di bilik doktor
"Baiklah . Cuba cik ceritakan "
"Hm . Doktor. Kenangan dia . Semua tentang saya dan yang lain dia masih ingat . Tapi tentang rakan kami yang seorang dia tak ingat langsung . *tunjuk gambar*"
"Baiklah. Dah berapa lama kamu berkawan dengan dia?"
"Saya dah hampir 15 tahun . Tapi dengan dia dah 9 tahun "
"Rakan rakan yang datang semalam sama juga ke? "
"Ye . Apa yang jadi sebenarnya doktor?"
"Ada tak diorang bergaduh atau alami apa apa yang perit bersama budak ni? "
"Ada ."
"Baiklah , dia mengalami.... Dia kehilangan memori yang baru berlaku pendek kata pengalaman yang baru. Ataupun dia memang nak melupakan memori yang pahit . Tapi jangan risau semuanya akan kembali kalau kamu semua membantu . Cuma jangan memaksa bimbang kesannya lebih parah . "
"Agak agaknya doktor , berapa lama tempoh untuk dia nak kembali ingat ?"
"Itu bergantung pada usaha kamu semua ."
YOU ARE READING
Curse
Mystery / ThrillerSeulmi-Wanita yang dilaknat . Kai-seorang playboy 'kita sahabat selamanya' Cinta dibatasi dengan jarak dan sempadan. Memori yang disimpan tetap diingatan, namun tiada yang ingin menyingkapnya . Dendam yang tersimpan kerana cinta yang dikhianati? M...