Part 39

36 6 5
                                    

DI BUSAN

Rumah Hyeri

PAGI

Hari kedua Jihyo bersama Seulmi di rumah Hyeri. Hari pertama Seulmi meluangkan masa bersama Jihyo memandang hanyj tiga hari sahaja Jihyo di Busan .

Dia terharu kerana Jihyo dan Jin sanggup menipu semua orang semata mata ingin menjenguknya . Seulmi juga sudah segala galanya yang terjadi sepanjang ketiadaannya .

"Hei , bila kau nak balik ? Kitorang semua rindukan kau tauw  . Jeball baliklah."

"Hahaha aniyo . Aku tak boleh . Masih lagi dengan apa yang aku dah tetapkan . Aku tak kuat lagi untuk nak tatap muka diorang ... Yoona , Kai, Ahjumma , Han dan Wonwo . Mianhae ."

"Hm .. Tak pa lah. Aku faham . Cuma jangan terlalu lama . Aku dengan Jin terlalu rindu kan kau . Dan kitorang dah enganged tau"

"Wah !!!! Jinja ? hahaha chukahae chingu . Nanti aku masak special untuk korang tauw . Hahaha."

"Yeah. hahaha gumawo . Bagus bagus hahaha."

"Cuma , there's something I need to tell you ."

''Mwo??"

"Hahaha tak pelah. Malam nanti . "

"Betul ni?"

"Yeah. Betul. "

"Ara . Nanti malam ."

Seulmi dan Jihyo berbual bual mengenai hati dan Jin menceritakan apa yang terjadi selepas dia melarikan dia . Sungguh, hati dia sakit apabila mengetahui Kai tidak mempedulikan dia langsung .

Mungkin Kai bukan lah cinta sejati dan last lovenya . Dia harus bersabar lagi. Pasti orang itu akan datang dan merasai bahagia seperti Jihyo .

MALAM

Seulmi menikmati angin malam yang dingin di balkoni biliknya . Ya , Hyeri memberikan dia bilik di tingkat dua yang menghadap taman rumah tersebut .

Memang indah pemandangannya . Seulmi mengenangkan segala galanya yang terjadi. Kejadian yang menimpa dirinya , appanya , ommanya , unnie dan oppanya , hubungannya dengan Kai, dan lain lain .

Hatinya semakin resah apabila membaca diari ommanya . Helaian tengahnya dikoyak tapi Cikgu Kwangsoo tiada helaian yang terkoyak ketika dia membacanya .

Helaian di mana sebab ahjumma Han Sunhwa membencinya .

Tiba tiba ...

"Hei ! *tepuk bahu*" Jihyo

"Kapchagia ! Kyah tegur lah elok sikit aigo ."

"hei, tolong sikit . Aku dah panggil kau banyak kali. Naik berbuih dah . Anak tekak aku dah nak terkeluar tau ! Last last kau boleh melancong ke Amerika ?"

"Hahaha mian mian . Tak dengar tadi . Hahaha, "

"Apa yang kau fikirkan tadi?"

"Hm .. Aku nak tanya ni tapi kau kena jujur lah."

"Hahaha okey apa dia ?"

"Hm , masa kau baca diari tu ,  ada tak bahagian yang terkoyak ? "

"huh? K...kau ... dah bace ke ??"

"Nae . Hm . Jawab lah."

"Ada . Bahagian tengah . Hm apa isinya aku tak tahu lah pulak . Hm . Apa pun aku harap kau bersabar "

CurseWhere stories live. Discover now