Part 6

77 6 0
                                    

Hari ini , ya hari ini genap 6 bulan Exo bersekolah di sini . Ya, Ganghwa Highschool . Dan mereka pun dah rapat sangat dengn BTS dan Jiji kecuali Xiumin dengan Raprap ,diorang da lama dah kenal act. Cuma aku ? TAK! dan hati pulak aku semakin bengkek dengan Kai . Yeah KAI !. Arghhh , boleh dikatakan hampir setiap hari aku diganggu oleh dia (troublemaker) . Well , gelaran terbaik bukan ? Aku semakin meluat dengan dia , menyampah dan hampir benci tapi setiap kali dia buat aku hati aku macam orang tengah marathon , laju semacam !. ERRRR.. aku benci perasaan nih .. Tapi tujuan dia buat macam tu cuma 1 , BUAT AKU BERCAKAP .

"Hai chagiyaaaa.. Awalnya sampai . Jum teman oppa pergi makan " ??

Aku tak pandang dan buat tak endah je . Hahahaha.

"Chagiyaaa .. jum makan jum makan .. ermmmm . Oppa lapar lah " rengek kai . Dia pegang tangan aku dan buat aegyo. Macam bayii . Dia bengkek bila aku buat bodoh . Lastly dia heret aku .

Kantin

Seulmi POV

"Chagiya nak makan apa ? Oppa belanja ?"

Aku bagi jelingan maut , aku tak suka dia panggil aku camtuh depan semua orang . Aku tunduk bila semua orang pandang kami . Lepastu aku nampak Kai pergi beli makanan dan berbual dengan yang lain . Then .... aku rasa macam ada something kat kepala , aku raba kepala aku bila aku pandang je TELUR ! Ya! telur , dan aku nampak Namjoo pandang aku dia 'smirk' . Geng dia yang lain pun ketawa .

"Wah comelnya kau " Eunji

"Nah ambik nih " Chorong taburkan tepung .

" Chagii kenapa nih ? hahahaha" Yo Kyung 'mengajuk'

"Sedarlah kau tuh kena malang " Ha Young

Aku biarkan je diorang tunjal aku , marah aku ... Aku lemah sangat . Aku tak tahu apa salah akuu . Aku pekakkan telinga dengan semua tohmahan diorang. Bila diorang puas, semua pergi . Pelajar lain gelak tapi ada yang tak layan . Aku malu . Ya malu , pakaian aku kotor ,waktu pagi ! Aku tak balas tapi aku diam , perlahan aku menangis . Aku bangun , aku terus pergi tapi aku dengar kai panggil aku ...

"Chagi "

"Chagi tunggu "

"Chagi jangan laju sangat "

"Chagii !!!"

Aku terus endahkan . Aku lajukan langkah aku . Satu je tujuan aku TOILET ! Ya , aku tak peduli orang nak pandang ke hape . Aku teruskan langkah aku , tiba tiba aku tergelincir ! Di TANGGA !

Aku terkejutt . Aku ... Ingat itu hari terakhir aku . Satu je yang mampi aku fikirkan , 'semua maafkan aku'

" Selamat tinggal duniaa. " Aku pejam mata . tapi aku rasa pelik ' kenapa tak jatuh lagi nih. aku dah ada di syurga ke ? Omma Appa '

Tapi lain pula yang jadi bila aku bukak mata , KAI ! muka kami seinci je lagi kalau silap je ....

Aku terus bangun . Aku berdiri semula .

END POV

Kai POV

Aku nampak Seulmi bangun dan terus lari , tapi kenapa dia nampak macam kotor sangat . Aku nampak A pink dan gelak sakan maknanya sah lah ! . AKu terus bagi Kevin makanan yang aku beli tai , aku suruh letak kat meja aku . Aku terus panggil dia .

"Chagi "

"Chagi tunggu "

"Chagi jangan laju sangat "

"Chagii !!!"

Tapi dia laju sangat , mentang mentanglah pelari pecut kan .. Errr . Aku dah geram nihh , penat tau tak chagi . Tiba tiba aku nampak dia tergelincir dekat tangga aku terus tahan dia, tapi dia pejam mata . Dia nampak comel walaupun tepung penuh dekat muka 'hahaha' aku gelak dalam hati . Cuma aku berdebar bila muka dia dekat sangat dengan aku . Argghhhh waee wae wae ? Bila di bukak je mata aku terus senyum ..

"Chagiya , comelnya . hehehe , kenapa ni siapa yang buat ? Kotor sangat nih " Kai curios

'Quennkaa !'

"Chagi jebal sapa buat ?"

"Chagiii bagitahulahh "

"Chagiya jawablah . Siapa yang buat sayang oppa macam nih ? " aku jerit

Tiba tiba ..

"Oppa ! Euwww , pergilah pengotor" Namjoo

Eiiisshh minah nihh semaklah .

"Oppa jum pergi kelas . Nanti lambat ."

Aku tak layan sebab aku nampak Seulmi macam sedih je . Aku terus tarik tangan dia ,bawak dia pergi toilet .

"OPPAAAA !!! " jerit se gedik tuhh

Aku mesej dengan Jiji suruh bagitahu cikgu yang aku bawak Seulmi pergi bilik kesihatan .

END POV

SKIP

Rooftop

"Weyh Mimi , kenapa kau pergi bilik kesihatan tadi ? dengan Kai lagi hahaha" Jiji

"Huh ? Bo ? Tak lah . Tadi kat kantin A pink serang lagi . Diorang baling telur dengan tepung kat aku . hm Kai teman je aku pergi toilet "

"Jinjaaa ? Melampau lah minah tuh ! Heishh . "

"Tak apalah . Biarlah jelah "

"Sampai bila ? Sampai diorang buat nyawa kau melayang ? tak serik ke ? Balas lah . Kau kan kuat . Taekwando , Wushu , karate semua ada kan ? "

"Hmmm Molla"

"Dah lah jum balik . Yang lain dah tunggu "

SKIP

Kitorang jalan dengan EXO , dan itu memang rutin harian . Yang lain gelak dengan lawak Chen , well kaki troll kan ? Nak nak bila dia kenakan Tao yang memang dah penakutt. ERRRKKK , aku rimas tengokk diorang .

" Chagi jum pergi dating nanti " Jin

"Mwo ? alah malulah . Nanti Seulmi sorang je kat rumah ." Jiji

"Kitorang nak buat kerja kat rumah kau lah . Seulmi nak ajar kitorang " Jimin

"Bo ? Kyahh ! Kau tak bagitahu aku pun kan?? "

"hehehe maaf . lupa .Nanti datang awal . Jalja . Jumpa petang " Seulmi

"So ?" Jin

"Okey . Pukul 4 dekat Han River " Jiji

...... Rumah EXO

"Hyunggg !!!! " Jerit Chen

"WAE !!!" Semuanya hahah .

" Nak tanya semua nih , nak confess. yah D.O. cepatlah "

"Apa kau nak tanya nih ? " Suho

"Peliklah kenapa Seulmi tu tak pernah nak bercakap dengan kita aeh ? Asyik BTS dengan Jiji je hmm Wae"

"A'ah lah kan ? Molla . Hyung pun tak tahu cuma ya memang rasa terpinggir jugak " Xiumin

"Kan .. tapi muka dia comel sangatt . Tapi sayang tak pernah cakap dengan kita " Sehun

"Mungkin dia ada masaalah kot . Kita kan budak baru " Tao

"Hyung kita dah 6 bulan lahh . " D.O.

"Silent is not my style" Kris

Diorang masih lagi curios dan masih lagi berbual tentang Seulmi . Kai cuma dengar je , dia sakit dengar semua tuh . Ya , dia mengaku dah suka kan Seulmi . Tapii .. dia pun tak tahu kenapa Seulmi macam tu , pernah dia tanya Jiji tapi Jiji tak pernah bagitahu pape . Dia pun macam mengelak je .



CurseWhere stories live. Discover now