Part 9

63 6 0
                                    

Seperti yang semua tahu cerita ni kan memerlukan imaginasi :) dan memang tak pernah wujud pun sebenarnya . Fntasi dan rekaan semata mata.

KAI POV

"Hei ? Kenapa kau senyap . Tak nak beritahu pun tak apa" Seulmi tegur aku . Mungkin aku termenung terlalu lama tadi sebab tu dia risau . Hmmm , tapi aku tak tahu nak cerita atau tak sebenarnya .

"Huh ? apa ? ouhh , maaf . hmmm , tapi tolong jangan beritahu sesiapa pun boleh ? "

Aku menarik nafas panjang dulu sesekali aku mengeluh sebab terpaksa buka rahsia ni.

"Hmm , tak apa . Kau cerita lain hari jelah . Aku penat nih . Maaf . Esok pagi aku janji aku dengar dan akan beritahu kau okey ? Jangan lambat . Tolong rahsiakan apa yang kau nampak tadi araso ?" Seulmi macam faham je apa yang aku rasa . hm .. Aku mengeluh nafas lega.

"Oppa janji :) Terima kasih . hati hati ."

END POV

Apa apa pun aku dah berjanji dengan dia . Hm .. Pabo yah Seulmi . Kenapa berjanji ? Aigo .. tak apalah mungkin aku perlu percayakan dia . Aku kena packed barang sekarang .

"Mimi sayangg .. Baju ni okey tak ? " Jiji

"Huh ? kyahhh , tu baju aku kan ? Kau nak bawak ke . Jangan mengada ."

"Jebal, aku nak pinjam hehehe . Kau ambik baju nih aehh ? Kita kongsi sesama. "

"Dah stop dengan aegyo kau tuh . Aku bagi . Ambiklah . Dah lah aku nak sambung kemas dulu okey ?"

"Yeahhh ! Sayang kau . Tak sabar kan esok ? hehehe. Air terjun kat sana cantik tau , hutan dia pun okey je .. ARGHHH !!! Best sangattt !"

"Kau cakap macam dah pernah pergi . Dah dah jangan nak kacau aku . Aku nak pack barang dulu. Jangan lupa first aid . Aku bawak satu kau bawak 2 . Araso ? "

"Nae , Araso capten .. aip aip ! hehehe"

"Sukanya kau . Tak kuasa aku nak layan . "

SKIP

SEULMI POV

"Huarghhh !!! Huh ? 5.30 dah ? Dah lambat dah ni."

Aku terus ke bilik sahabatnya untuk mengejutkannya . Kalau lambat susahlah . Aigo , kenapalah tidur lambat semalam .

"KYAHHHHH! Jiji ah irreona , irreona , Pali !!! Pali . "suara paling maksimum sekali . Cepatlah .

"Emmmmm , hmmm huarghhh " dah bangun pun makcik ni .Mengeliat je ke ?

"Cepat bangun! Tolong aku kemas barang dan turunkan semua barang . Kita kena kemas rumahh . Cepat bangun kemas bilik kau nih lepas tuh pergi dapur ! Arasoo ?"

"nae.... arasoo arasoo" Jihyo bangun dan terus ke bilik air , nasib baik rumah ni ada 5 bilik air dan ditempatkan dalam bilik dan tingkat bawah . Aku pun terus mandi bersihkan badan takkan nak masak dengan badan yang berbau .. heishhh ...

Lepas je 45 minit , sahabat aku pun turun . Aku pun tengah masak sarapan . Ligat tangan aku potong dan sediakan bahan tak nak lambat . Makanan yang dah siap aku terus hidangkan tak nak nanti leceh.

"Anyeongg ! Ada yang aku boleh tolong ? "

"Huh? ouh mianhae tak perasan kau . "

"Tak apa aku faham . Kau tengah masak kan . Banyaknya makanan ? Untuk siapa ? Bukan EXO dengan BTS jeke yang join ?" kerut muka dia nih aku tak suka tengokk.

"Hei , diorang kan makan banyak hahah , tapi badan sekeping jugak . Yang lain ni untuk bekalan kita mana tahu rest area penuh ke atau mahal ke so tak dalah kebulur k ?"

"Ouhhh .. baru tahuu . cepatlah apa je aku boleh tolong ?"

"Okey memandangkan kau dah tanya , aku nak kau bersihkan semua bilik dan ruang tamu , turunkan semua beg beg kita . Jangan lupa semua benda penting . Beg aku atas katil , semua barang penting aku semuanya atas katil . Dan lepas tuh aku nak kau tolong aku angkat kotak kotak air tuh . Araso ?"

"Senang je . Hahahaha , nae araso ."

Aku teruskan dengan masak. Jam 6.30 semuanya da settle. aku terus hidangkan dan sediakan apa yang patut . Dapur pun dah rapi semua sampah aku dah buang makanan pun dah sedia .

END POV

TING TONG !

Aku terus buka pintu .. "Anyeongg !" Serentak semua sekali greet .

"Anyeong .. Masuklah dulu . Jihyo tengah kemaskan rumah . Kita makan dulu k."

"Wawww , laparnya . Jum cepatlah hyung " Baekhyun jerit sambil tarik tangan Luhan

"Mianhae perangai dia macam budak budak heheh ." Suho

"Arhh tak apa . saya panggil Jihyo dulu ."

Semua terus menuju ke meja makan . Masing masing menikmati masakan yang aku buat . Jihyo pun dah siapkan semua tugas aku aku suruh so semuanya tengah mengisi perut . Paling suka semuanya berkali kali tambah .

KAI POV

"Jumlah pergi . Nanti lambat pulak kita sarapan nanti " aku dengar J hope berbincang dengan Suho dan Kris. Lepas tu kitorang semua pun terus pergi rumah Seulmi . Aku masih menagih janji semalam dan ya aku dah rindu dia hehehe.

"Anyeongg ! "

Tak lama lepas tu aku nampak pintu dibuka . Aku nampak dia senyum dan aku tahu itu ikhlas.

"Anyeong ... Masuklah dulu . Jihyo tengah kemaskan rumah . Korang makan dulu k."

"Wawww , laparnya . Jum cepatlah hyung " Heihhh Baekie ni mengada lahh .

Semua berlari masuk sebab dah lapar sangat . Tapi rumah ni sentiasa bersih teruja betul aku . Paling menarik aku makan 3 kali hahah . sedap gilerrr

END POV

SKIP

"Okey . Rasanya dah boleh bertolak dah . Jum gerak . Beg semua dah masukkan dalam kan ?" Xiumin

"Yeahhh !!! jum jum !! " .

Seulmi naik kereta sendiri yang baru dibeli hasil gaji dia bekerja selama ini . Jihyo naik dengan BTS , Exo satu van cumaa Kai yang sibuk nak naik aku dengan alasan 'tak muat' ergghhh .

J hope POV

"Asal si Kai tu tetiba naik satu kereta dengan Seulmi . Diorang ada pape ke . Hmm berdua pulak tuh . Tak mungkin Seulmi suka dia. "

"Heii naik lahh .. HYung termenung apa tuh ?"

"Ouh Kookie ah . Tak ada pa jumlah gerak "

END POV



Kemungkinan part 10 akan ada part bagi Kai dan Seulmi yang paling panjang.









CurseWhere stories live. Discover now